آخرین اخبار

22. اسفند 1393 - 17:46   |   کد مطلب: 857
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران:
ایران حامی تمامیت ارضی عراق است/ کمک‌های ایران به عراق برای ناکام شدن دشمن است
امام جمعه موقت امروز تهران با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران حامی تمامیت ارضی عراق است، گفت: کمک‌های ایران به عراق برای ناکام گذاشتن دشمنان در تجزیه این کشور است.
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم، با اشاره به پیشروی‌های ارتش عراق در بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط داعش، گفت: انصافا ارتش نیروهای مردمی عراق پیشروی‌های خوبی را در استان صلاح‌الدین داشتند و ما این پیروز‌ی‌ها را تبریک می‌گوییم.

وی افزود: ایران حامی تمامیت ارضی عراق است و کمک‌های ایران به این کشور به آن معنی است که دشمنان را در تجزیه عراق ناکام بگذارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این مطلب که دنیا می‌داند که ایران اسلامی درعرصه مبارزه با این تروریست‌ها، آنگاه که کشورهای مستکبر ذره‌ای به عراق کمک نکردند در عرصه مستشاری و سایر عرصه‌ها به میدان آمد و کمک کرد، اظهار داشت: ما نه تنها مرزهای عراق را به رسمیت می‌شناسیم، بلکه همه مرزهای جهان و بین‌المللی را نیز محترم می‌شماریم و تنها یک رژیم را زیر این آسمان جعلی و غاصب می‌دانیم و آن رژیم جعلی، اشغالی و صهیونیسم اسرائیل است.

وی ادامه داد: برادران عراقی ما بدانند ما همراه‌شان هستیم و برای ساختن عراق سرافراز و سربلندی که بتواند در برابر همه توطئه‌ها مقاوم و ایستا باشد، کمک خواهیم کرد.

آیت‌الله خاتمی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه دور جدید این مذاکرات آغاز می‌شود؛ مقام معظم رهبری در این زمینه اخیرا نکته‌ای را تاکید داشتند و بنده نیز بر آن تاکید می‌کنم. اینکه تیم مذاکره کننده ایران مورد تایید است و امین هستند و فرمودند که بنده نگرانم، چون طرف مقابل یک سری آدم‌های حقه‌باز و مکارند که اگر پیروز شوند، هیچ اصلی را نخواهند پذیرفت.

وی با اشاره به تمدید تحریم‌های ضد ایرانی توسط اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: ما نمی‌دانیم که آینده مذاکرات چه می‌شود، اما تا همین‌جا نیز ملت بزرگ ایران پیروز هستند. در این مذاکرات یک سال و نیم ملت ایران چهره پیمان‌شکنانه و مکار آمریکا را به دنیا نشان دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: برخی می‌خواهند چهره آمریکا را در داخل بزک کنند و صلح‌طلب نشان دهند، اما همین مردم ایران بودند که نشان دادند این دست‌ها، دست‌های چدنی است که با مخمل پوشانده شده است و اینچنین نیست؛ هر چند بعضی‌ها متاسفانه در داخل کشور می‌گفتند که شما مدام بهانه به دست آنها می‌دهید. ما در این یک سال و نیم بهانه دستشان ندادیم، اما همین مذاکرات در همین مدت نشان داد که شیطنت در ژن دولتمردان آمریکایی نهفته است و به سخن اول امام خمینی (ره) می‌رسیم که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

خاتمی با بیان این مطلب که دنیا فهمید که آمریکا با اساس هویت نظام اسلامی ما درگیر است و می‌خواهد که این نظام نباشد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اثبات کردند که خسته نخواهند شد و به فضل خدا دشمن را خسته خواهند کرد و پیروز نهایی همانگونه که قرآن کریم بشارت داده با حق خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز 24 اسفند سال 63 در نماز جمعه تهران و گرامیداشت شهدای آن روز گفت: خطیب آن روز نماز جمعه تهران مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای بود که در پی این حادثه این خطیب شجاع، شجاعانه در پشت تریبون ماندند و گفتند که پاسخ این شیطنت صدام را نیز خواهند داد و آن خطیب گرانقدر آن روز که زعامت امروز ایران اسلامی و راهنمایی‌های جهان تشیع اسلام را برعهده دارند زینت خطابه جمعه شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز گرامیداشت شهدا این روز را روز بیعت با شهیدان عنوان کرد و گفت: کسانی که در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به این نظام اسلامی خیانت کنند بی‌تردید به خون شهیدان خیانت کرده‌اند.

خاتمی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حجت‌الاسلام احمد خمینی خدمات ایشان را در تثبیت ولایت فقیه ستودنی عنوان کرد.

 آیت‌الله خاتمی در خطبه نماز جمعه نیز با تاکید بر رعایت اهل مواسات گفت: به کسانی که در تنگناهای مالی هستند کمک مالی کنید البته ما در کشور کمیته امداد و بهزیستی را داریم اما اینها کافی نیستند و باید همه مردم در این عرصه بسیج شوند و به خصوص نسبت به فقرای آبرومند احساس مسئولیت داشته باشید که حقیقتا آنها با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

انتهای پیام/ط

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک