آخرین اخبار

4. آذر 1396 - 0:00   |   کد مطلب: 8569
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل مزاحمت های سایبری برای فردی در شبکه اجتماعی تلگرام توسط پلیس فتا استان خبر داد.

به گزارش کهگیلویه،      سرگرد "روح الله شهبازی پور" در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: یکی از شهروندان یاسوجی در پی شکایتی مبنی بر مزاحمت سایبری فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام عنوان کرد،این فرد چندین تصویر از بنده  را که بر روی پروفایلم ذخیره شده بود  را برداشته و دستکاری کرده است.

وی بیان کرد: متهم با دستکاری این تصاویر، خانواده و بستگان این شهروند یاسوجی  را مورد فحاشی و تهمت قرار داده و سپس در گروه های مختلف آن را منتشر کرده که این موضوع موجب هتک حیثیت و خدشه دار شدن آبروی خانوادگی شهروند یاسوجی شده است.

سرگرد "شهبازی پور " گفت: رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

وی افزود : کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند. 
 
شهبازی پور  تصریح کرد: متهم که جوانی حدود 20 ساله و از آشنایان شاکی است در مواجهه با ادله دیجیتالی بدست آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این کار را انتقام جوئی اعلام کرد. 
 
رئیس پلیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود. 
 
سرگرد شهبازی پور در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی رسیدگی به شکایت شهروندان را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.  
 
انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک