آخرین اخبار

29. آبان 1396 - 0:10   |   کد مطلب: 8551
واحد چندرسانه ای این پایگاه خبری به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت تنها خلبان استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به تولید نماهنگی از تصاویر و زندگی نامه شهید ابراهیم امیدبخش کرده است .

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، در عمليات آزاد‌سازي سوسنگرد در 26 آبان‌ماه سال 1359 كه به شكست حصر سوسنگرد منجر شد، 24 خلبان نيروي هوايي شركت داشتند كه از اين تعداد «سروان خلبان شهيد هوشنگ كيان‌آرا»، «سيد محمدتقي حسينی»، «محمد كام‌بخش ضيايی»، «نعمت‌الله اكبري سامانی»، «سرهنگ دو خلبان يونس خوش‌بين» و «ستوانيكم خلبان ابراهيم‌ اميدبخش» به شهادت رسيدند. .

ابراهیم امیدبخش در سال1332در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود  دوران ابتدایی خود را در اهواز و دوره متوسطه و دبیرستان را در سال 1351 در گچساران به اتمام رسانیدو در همان سال در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.

 وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال 1352 به آمریکا اعزام شد و در سال1354 با گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا به کشور بازگشت .

سرلشکر خلبان جاوید الاثر ابراهیم امید بخش از خلبانان گردان 61 شکاری بوشهر بود.

واحد چندرسانه ای این پایگاه خبری به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این شهید والامقام اقدام به تولید نماهنگی از تصاویر و زندگی نامه شهید امیدبخش کرده است .

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک