آخرین اخبار

25. آبان 1396 - 13:14   |   کد مطلب: 8539
طی عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت یک توده پنج کیلووهفتصد گرمی ، از شکم یک بیمار ۵۶ ساله با موفقیت خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، جراح متخصص این بیمارستان ضمن اعلام این خبر گفت: بیمار، خانمی ۵۶ ساله با سابقه بزرگی شکم،تهوع،استفراغ،یبوست ،کم اشتهایی وسیری زودرس از حدود ۵ماه پیش بود که در بررسی سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن، توده بزرگ شکمی مشکوک به سیست آدنوما یا سیست آدنوماکارسیسنوما گزارش شده بود.

دکتر حمید بهادران تصریح کرد: هر چند تومور حجیم بود و به تخمدان راست وروده بزرگ چسبندگی داشت؛ ولی موفق به برداشت کامل تومور با حفظ تخمدان وروده شدیم و عمل جراحی با کیفیت مطلوب انجام شد.

وی اضافه کرد: ابعاد این تومور حدود ۲۲ در۲۰ سانتی‌متر و وزن آن ۵ کیلووهقتصدگرم بود و قسمت اعظم شکم و لگن را فراگرفته بود.

به گفته جراح این بیمار، منشاء توده های شکمی می تواند تمامی ارگان های داخل شکم مانند رحم، کلیه، معده. باشد اما شایع ترین علت آن در این سن تومورهای تخمدان است.

دکتربهادران درزمینه احتمال عودمجدد چنین توده دربدن بیمارافزود:درحال حاضربه طوریقین نمی توان ازعدم عودمجدد آن سخن گفت وبایدمنتظرنتایج آسیب شناسی وپاتولوژی ماندتابر اساس آن اظهارنظردقیق تری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حال عمومی بیمار رضایت‌بخش است، افزود: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی ودرمانی به موقع انجام شود./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک