آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 3:01   |   کد مطلب: 8522
کارشناس مسائل فرهنگی واجتماعی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: اشرافی گری و دنیا طلبی در میان مسئولان جامعه اسلامی رو به افزایش است و به یک باب تبدیل شده است که با روح فرهنگ علوی وعاشورایی سنخیتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،    مراسم گرامیداشت اربعین سرور وسالار شهیدان در منزل شهید خدامرادپارسیان نژاد با حضور محبان اهل بیت عصمت وطهارات برگزار شد.

یکی از کارشناسان مسائل فرهنگی واجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم به بیان و تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت وگفت:نگاه امام حسین (ع) به انقلاب یک نگاه جهانی بود .

فریدون داوری با بیان اینکه انگیزه های قیام امام حسین (ع) اصلاح جامعه از ظلم وجور و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود اظهار داشت:توجه به سیره اهل بیت و عمل به آنها تنها راه نجات و سعادت بشریت است که ترویج  فرهنگ علوی و عاشورایی برای احیای عدالت درجامعه یک مسئولیت همگانی است.

وی به حساسیت مولا علی (ع)  نسبت به بیت المال و اجرای عدالت اشاره کرد وگفت: امروز متاسفانه نسبت به بیت المال بی توجهی می شود و عده ای با استفاده از رانت سرمایه های مردم را به یغما می برند و همین هایی که هم اختلاس می کنند یا فرار می کنند یا سرنوشت آنها در هاله ای از ابهام است.

داوری افزود: در روزگار حکومت مولا علی (ع) کسی جرات تعرض به بیت المال را نداشت و اگر امروز بود خیلی ها را با ذو الفقار خویش ادب می کرد.

این کارشناس فرهنگی واجتماعی افزود: اشرافی گری و دنیا طلبی در میان مسئولان جامعه اسلامی رو به افزایش است و به یک باب تبدیل شده است که با روح فرهنگ علوی وعاشورایی سنخیتی ندارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در مقابل همه دنیاطلبان ایستاد و فریاد زد اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید خاطرنشان کرد: راز ناپایداری ما باعث تزلزل اخلاق شده است و باید با الگو پذیری از فرهنگ عاشورا راه درست زیستن را بیاموزیم و در این زمینه حرکت نماییم.

کارشناس فرهنگی واجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد، فضای مجازی را یک آسیب جدی برای جوانان ، زدودن فرهنگ دینی و تخریب چهره اسلام توصیف کرد و یادآور شد : دستگاههای فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در این زمینه دارند که باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

داوری امر به معروف ونهی از منکر را از اهداف قیام عاشورا توصیف کرد وگفت: امروز نه تنها  نشستن و تشکیل ستادهای احیا کمکی در این زمینه نکرده است بلکه در هر خونه ای باید یک ستاد احیا تشکیل دهیم.

این کارشناس فرهنگی واجتماعی، داشتن الگو برای مدلهای مذهبی و توجه به محتوای کتب درسی را در عصر کنونی یک ضرورت برای ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی و دستگاههای فرهنگی باید پاسخگو باشند و گزارش دهند که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند.

داوری خاطرنشان کرد:فرهنگ عاشورا تا انتهای هستی جای نوشتن دارد و به تعبیر رهبر انقلاب دفاع مقدس نیز ۸۰ سال جای کار دارد ولی ما الان کجای کار هستیم.

این کارشناس فرهنگی واجتماعی  در ادامه اشعاری زیبا به زبان لری در وصف عاشورا و اربعین سرور و سالار شهیدان قرائت کرد که تحسین حاضران را در پی داشت.

برگزاری دعای زیارت عاشورا و روضه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم در منزل شهید پارسیان نژاد بود .

گفتنی است :شهید پارسیان نژاد از شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس بودند که در ۱۷ فروردین سال ۶۶ در جزیره مجنون به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک