آخرین اخبار

18. شهريور 1396 - 0:42   |   کد مطلب: 8337
ارتش سوریه و مقاومت با پشتیبانی هوایی روسیه، عملیات در غرب شهر دیرالزور برای شکستن محاصره فرودگاه را ادامه می‌دهند و موفق شدند با نیروهای مستقر در فرودگاه «اتصال آتشباری» پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،   ارتش سوریه بعد از شکستن محاصره داعش بر مرکز این استان، عملیات را با کمک مقاومت و پشتیبانی هوایی روسیه برای شکستن محاصره فرودگاه ادامه می‌دهد.

عصر روز پنجشنبه (16 شهریور) با پیشروی قابل ملاحظه ارتش در محور کباجب به سوی شولا، این شهرک (شولا) از کنترل داعش خارج شد و امروز به طور کامل از مین و بمب‌های کار گذاشته شده پاکسازی شد. 


موقعیت فرودگاه محاصره شده   

 

همچنین وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 40 عضو داعش از جمله چهار فرمانده میدانی این گروه بر اثر حملات هوایی در اطراف شهر خبر داد. 

جنگنده‌های «سو-34» و «سو-35» با استفاده از بمب‌های سنگرشکن دو مرکز فرماندهی داعش و یک مرکز ارتباطی آن را نابود کردند.  گفته می‌شود «ابو محمد الشمالی»‌ مسئول مالی داعش و «گل مراد حلیموف» وزیر جنگ این گروه در این حملات کشته شدند. برخی منابع می‌گویند گل مراد مجروح شده و به روستای موحسن در 20 کیلومتری جنوب شرق دیرالزور منتقل شده است. 

منابع محلی گفتند، امروز تجهیزات تازه و جدید به دیرالزور رسیده است. طی دو روز گذشته خودروهای نظامی، قایق‌های نظامی، پل‌های شناور و مین‌روب‌ها به دیرالزور رسیده بود.

طبق گفته این منابع،‌ ارتش سوریه همه محورها در غرب شهر را برای رسیدن به فرودگاه و شکستن محاصره آن مشتعل کرده است. محورهای «میدان بانوراما»، «المقابر»، «البغیلیه» و «عیاش» زیرآتش ارتش و مقاومت رفته و درگیری شدیدی امروز در جریان است. یک پاتک سنگین داعش در محور میدان بانوراما امروز به سختی دفع شد.

هدف ارتش و مقاومت در ادامه عملیات، در وهله اول، شکستن محاصره فرودگاه دیرالزور است. گفته می‌شود سرتیپ حسن محمد فرمانده تیپ 17 ارتش سوریه مأمور رسیدن به فرودگاه و شکستن محاصره است. 

طبق گفته منابع میدانی، ارتش ساعتی پیش پس از پاکسازی شولا، بر «تلة‌ علوش» نیز کنترل پیدا کرد و موفق شد در منطقه المقابر تحت اشراف تلة‌علوش است، پیشروی کند به شکلی که با نیروهای محاصره شده در فرودگاه تماس آتشباری پیدا کرد. 

با روند فعلی عملیات احتمال می‌رود که بزودی ارتش سوریه موفق شود که محاصره فرودگاه دیرالزور را نیز بشکند. 

 

 

انتهای پیام/ص 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک