آخرین اخبار

16. شهريور 1396 - 0:01   |   کد مطلب: 8326
مطرح شدن شائبه تبانی تیم‌های ملی ایران و سوریه از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن هم در حالی که همه ارکان فوتبال وقوع چنین چیزی را تکذیب کردند از اتفاقات عجیب این روزها بود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تساوی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال سوریه در آخرین بازی از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای فوتبال‌دوستان ایرانی بسیار تلخ و ناراحت‌کننده بود اما تلخ‌تر از این نتیجه و خوردن دو گل که باعث شکسته شدن رکورد گل نخوردن تیم ملی شد، پست جنجالی یک نماینده مجلس در یکی از شبکه‌های مجازی ناراحتی و تلخی بیشتری داشت؛ آنجایی که یک نماینده مجلس شورای اسلامی که شاید کمترین شناختی از فوتبال را داشته باشد، بحث تبانی تیم‌های ملی ایران و سوریه را به میان کشید که در اقدامی عجیب این پست منتشرشده همسو با رسانه‌های معاندی بود که در خارج از کشور به این شایعه دامن زده بودند. 

پس از تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی برخی رسانه‌های معاند نظام به دلیل روابط سیاسی ایران و سوریه یک شایعه کثیف را در فوتبال به راه انداختند که تیم ملی ایران مقابل تیم ملی سوریه بازی را رها می‌کند تا سوری‌ها بتوانند به جام جهانی بروند اما از مسئولان فدراسیون فوتبال گرفته تا سرمربی و بازیکنان تیم ملی همگی مصمم بودند تا رکورد گل نخوردن تیم ملی در راه صعود به جام جهانی را حفظ کنند. این شایعه حتی با آغاز بازی از سوی رسانه‌های معاند نظام بازنشر می‌شد، هرچند بعد از گلی که تیم ملی از سوریه خورد، حمایت یکپارچه هواداران و هجوم همه‌جانبه ملی‌پوشان به دروازه سوریه برای رعایت شعار فیرپلی باعث شد تا این ذهنیت از بین برود. همه چیز متعادل پیش می‌رفت تا اینکه دروازه ایران در دقایق پایانی برای دومین بار باز شد، هرچند که ناراحتی این گل خورده خیلی کمتر از پستی بود که حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود منتشر کرد و در آن خواستار رسیدگی به شایعه تبانی بین ایران و سوریه و پاسخگویی وزیر ورزش به این موضوع شد.

سروصدای این پست جنجالی بعد از آن به گوش رسید که از مجلس شورای اسلامی سروصدایی نمی‌آمد و می‌توان عنوان کرد که آخرین سروصدای مهم ساکنین بهارستان گرفتن عکس سلفی با آن وضعیت عجیب با موگرینی اروپایی و رأی اعتماد به وزرای دولت دوازدهم بود اما به یکباره یک نماینده مجلس شائبه تبانی بین ایران و سوریه را برای بیشتر دیده شدن مطرح کرد که البته خیلی خوب هم جواب آن را گرفت؛ چراکه در کمتر از یک ساعت دوباره رسانه‌های معاند نظام به این شایعه کثیف دامن زده و به این پست جنجالی تکیه کردند. شائبه تبانی و تقویت آن از سوی یک نماینده مجلس، یک خودزنی تمام عیار بود که نه تنها مسئولان فدراسیون، مربیان و بازیکنان تیم ملی آن را رد کردند، بلکه حتی خود اعضای تیم سوریه نیز نسبت به این مسائل واکنش منفی نشان دادند. جالب اینجاست که برای یک مساوی در مسابقه فوتبال بحث تبانی به وجود آمد،‌ اما باید عنوان کرد که تبانی واقعی زمانی رخ می‌داد که سوریه ایران را شکست می‌داد و به صورت مستقیم به جام جهانی می‌رفت. حالا اینکه چطور یک نماینده مجلس به استناد یک مساوی در فوتبال که بارها رقم خورده صحبت از تبانی می‌کند، نکته عجیب ماجراست. 

به گواه تاریخ فوتبال که شاید این نماینده مجلس کمتر شناختی نسبت به آن دارد، تیم ملی ایران بارها مقابل سوریه به تساوی دست یافته و این نتیجه برای تیم‌های ملی ایران و سوریه غریبه نبوده است. تیم ملی ایران بارها حتی در تهران مقابل تیم سوریه متوقف شده و شاید در سال‌های قبل جای یکی مثل فلاحت‌پیشه یا امثال او خالی بود تا بازهم بحث تبانی برای یک مساوی در فوتبال به میان بیاید. 

انتهای پیام/ک

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک