آخرین اخبار

15. شهريور 1396 - 23:56   |   کد مطلب: 8323
وجود یک درخت چندین ساله در وسط یکی از خیابان های شهر یاسوج در منطقه بنسنجان باعث تعجب برخی از مسافران و رهگذران در این منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس بویرخبر،شهر زیبا یاسوج از دیر باز زیستگاه درختان زیبای بلوط بوده، درختانی که به یادگاران ایل نیز شهره اند و کمتر کسی است که از مزایای آن بی بهره باشد از نان بلوط و گلگ گرفته تا گرمای آتشین آن در سیاهی زمستان که گرم کننده نیکانمان بود.

امروزه با توجه به رشد زیاد شهر نشینی و مهاجرت به شهر جوان یاسوج بلوط ها دیگر آن آرام و قرار را ندارند و برخی ازآنها برای خانه سازی قطع شده و برخی نیز به دست مافیای ذغال، ذغال شده ودر قهوه خانه ها دوود می شود.

اما بیا همه این منوال در وسط یکی از خیابان های شهر یاسوج در منطقه بنسنجان یاسوج  درختی مشاهده می شود که اگر کسی کمی دقت کند متوجه می شود که این درخت می تواند در اقدامات فراوان شهرداری در جهت زیبا سازی شهر به خوبی خود نمایی کرده و حتی به اصطلاح دوستانی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعال هستند لایک خورش هم بالاباشد.

قطع نشدن این درختان چندین هزار ساله نشان دهنده ارج نهادن دوست داران طبیعت به این یادگاران ایل است که نشان میدهد این درختان بیشتر از گذشته خاطر خواه پیدا کرده اند.

 مثلا یک فضا سازی مناسب و یا اینکه جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی درخت قطع می شد اتفاق خاصی هم با قطع یک درخت نمی افتاد.

هرچند در روزهای اخیر خبراز قاچاق هیزم و زغال از سایت های استان به گوش می رسد اما بودن این درخت وسط این خیابان کمی عجیب به نظر می رسد که نشان می دهد باید قدر این موهبت الهی را دانست.

هر چند برخی از مسافران و اهالی این منطقه از مهندسی معکوس مهندسان برای نگه داشتن این درختان نارضایتی خود را گفته اند اما باید دانست یاسوج زیستگاه بلوط بوده و هست.

انتهای پیام/ر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک