آخرین اخبار

14. شهريور 1396 - 0:50   |   کد مطلب: 8317
بعد از رسیدن نیروهای پیشاهنگ در بامداد امروز
ارتش سوریه به سه کیلومتری مقر «تیپ 137» دیرالزور رسید
نیروهای سوری بعدازظهر امروز بعد از پیشروی حدودا هشت کیلومتری، تنها سه کیلومتر با شکستن رسمی محاصره سه ساله دیرالزور فاصله دارند تا بیش از 70 هزار نفر از محاصره خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،   بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز در ریف غربی دیرالزور حدود هشت کیلومتر پیشروی کردند. 

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی نیز خبر داد که نیروهای سوری در غرب دیرالزور موفق شدند کارخانه آسفالت‌سازی را از داعش پس بگیرند؛ کارگاهی که در نزدیکی مقر تیپ 137 است.

مقر تیپ 137 نزدیک‌ترین نقطه تحت محاصره در این محور به نیروهای عملیاتی است که در حال پیشروی به سوی شهر برای شکستن محاصره هستند.

در واقع نیروهای سوری با این پیشروی، برای رسیدن به مقر تیپ 137 غرب شهر دیرالزور صرفا با میدان مین روبه رو هستند و بدین ترتیب نیروهای سوری کمتر از سه کیلومتر با شکست محاصره شهر دیرالزور فاصله دارند.

تلویزیون سوریه نیز این خبر را تأیید و اعلام کرد که نیروهای سوری تا شکست محاصره دیرالزور 3 کیلومتر بیشتر فاصله ندارند.

استاندار دیرالزور نیز با تأیید خبر «فاصله سه کیلومتری» اعلام کرد که از آنجایی که در حداقل دو محور نیروهای سوریه در حال پیشروی به سمت شهر هستند، طی چند ساعت آتی روشن خواهد شد که از کدام محور، محاصره شکسته خواهد شد.

استاندار دیرالزور می‌گوید که حداقل 70 هزار نفر از مردم و غیرنظامیان در شهر دیرالزور در محاصره داعش بوده‌اند و اکنون منتظر اعلام رسمی شکسته شدن محاصره‌اند.

وزارت بازرگانی سوریه اعلام کرده است که دهها کامیون حامل مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی آماده اعزام به شهر دیرالزور برای مردمی است که بیش از سه سال است در محاصره قرار داشتند.

آنچه اکنون میان نیروهای ارتش سوریه و مقر تیپ 137 فاصله انداخته، میدان مین داعش است. یگان مهندسی ارتش سوریه اکنون در حال باز کردن معابر امن به سوی تیپ137 است تا شکست محاصره رسما رخ بدهد.

یک منبع نظامی نیز خبر داد که جنگنده های سوری حملات گسترده ای به مواضع داعش در منطقه «البغلیه» داشته و مقرهای داعش را منهدم کرده است.

بامداد امروز "نیروهای ویژه" و پیشاهنگ  سوریه موفق شده‌ بودند خود را به تیپ 137 برسانند و عملا محاصره سه ساله را برای اولین بار بشکنند (جزئیات بیشتر).

با رسیدن نیروهای عملیاتی ارتش سوریه به این تیپ، محاصره، رسما شکسته خواهد شد.

شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور، از آگوست 2014 در محاصره گروه تروریستی داعش بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک