آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 0:00   |   کد مطلب: 8305
عدل هاشمي پور: تصور و مفهومی که یک پیرمرد ایلیاتی از واژه انصاف دارد همانی است که تحصیل‌کردگان و ادیبان از آن دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  عدل هاشمي پور در كانال تلگرامي خود مطرح كرد:‌ انصاف کلمه ایست بسیار زیبا٬ پرنغز و پر معنا که در سیر تحول تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران به‌ویژه قوم لر٬ نه‌تنها تغییری نکرده بلکه زیبا و جذاب‌تر نیز شده است.

در تعریفی ساده ٬ انصاف: به معنی اقرار به حقوق دیگران و ادای آن است.‌

تصور و مفهومی که یک پیرمرد ایلیاتی از واژه انصاف دارد همانی است که تحصیل‌کردگان و ادیبان از آن دارند.

آموزه‌های دینی و کتاب خدا نیز مؤید همان مفهوم و بهتر بگوییم اعتقاد ٬ باورها و برداشت ما از واژه موردبحث برگرفته از دین و سیره معصومین علیهم‌السلام است. چراکه انصاف از زیباترین خصلت‌های اخلاقی و از ویژگی‌های اهل ایمان است.

خداوند بزرگ می‌فرمایند برای خدا گواهی دهید هرچند به زیان خود و یا پدر و مادر و خویشاوندان شما باشد.

رسول اکرم (ص) به خلف صالحش فرمودند: انصاف سرور اعمال است.

حضرت علی (ع) فرموده است: انصاف برترین ارزش‌هاست.

هرگاه سخن از عدل و عدالت و حکومت‌داری در میان بشریت به میان می‌آید بعد از رسول خاتم (ص) عدالت و حکومت امام علی و نامه معروفش به مالک اشتر به ذهن متبادر می‌شود.

از دیدگاه امیرالمؤمنین ٬ عدل به معنای مراعات انصاف در حقوق مختلف افراد جامعه است و منظور از انصاف یعنی هر امری در جای خود.

در آن نامه تاریخی به مالک اشتر رعایت انصاف تأکید شده و می‌فرمایند ای مالک: نسبت به بندگان خدا انصاف را از دست مده.

بی‌شک نقطه مقابل عدل ٬ «ظلم» است و به همان مقداری که عدل شیرین و پسندیده است ظلم تلخ و ناپسند است و به همان مقدار که از شنیدن «عدل» احساس رضایت درونی حاصل می‌شود از شنیدن «ظلم» نگرانی و آشفتگی درونی نیز حاصل آید؛ و این عملکرد و اثبات همان قاضی درون یعنی وجدان است.

هفته دولت فرصت مغتنمی است تا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم تبیین شود.

سردار عدل هاشمی پور در جایگاه نمایندگی مردم کهگیلویه بزرگ ٬ سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ و آنچه را که در ردای نمایندگی و قبل از آن انجام داده وظیفه حقیقی و حقوقی وی است.

در کمتر از یک سال و نیم گذشته در راستای خدمتگزاری لحظه‌ای درنگ نکرده و تمام توان و تلاش و جدیت خویش را در جهت خدمت به مردم بکار برده است.

البته و خوشبختانه ناملایمات و نامهربانی‌ها و اجحاف در حقش ٬ وی را در مسیر خدمتگزاری به ولی‌نعمتان انقلاب جدی‌تر و مصمم‌تر می‌نماید.

 

صحبت از نامهربانی‌ها و اجحاف شد.

 

مشتی نمونه خروار نقل شود:

مدیر اداره به خاطر همراهی نماینده در منطقه از طرف مافوقش مورد عتاب قرار می‌گیرد. تلاش‌های بی‌وقفه ٬ زحمات ٬ همراهی‌ها ٬ همکاری‌های نماینده مردم در پروژه‌های کلان در حوزه‌های مختلف راه ٬ عمران ٬ صنایع ٬ آب‌رسانی ٬ گازرسانی ٬ معادن ٬ آموزشی٬ فرهنگی و پتروشیمی که با تعامل کم‌نظیر و در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر هماهنگی و تعامل قوا در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم صورت گرفته است که اجمالاً اشاره می‌شود: شهرت جهانی دیشموک به خاطر معدن نیترات ٬ پکیج کامل گازرسانی به دشمن زیاری ٬ چاروسا و دیشموک و تأمین اعتبار آن فعال نمودن مجدد جاده پاتاوه – دهدشت و ملی نمودن جاده‌های انشعابی از مناطق مختلف به آن و … که صدالبته همه این‌ها خدمات نظام جمهوری اسلامی است و در کارنامه مسئولان نظام به‌ویژه سردار هاشمی ثبت است.

 

مردم و تاریخ هرگز اجازه مصادره آنان را نخواهد داد. متأسفانه در هفته دولت از سوی برخی مقامات اجرایی حوزه انتخابیه نه‌تنها منعکس نشدند بلکه نادیده گرفته شدند؛ اما مطمئن هستیم که مردم به‌درستی قضاوت خواهند کرد و بالاتر از آن خدا می‌بیند.

 

این بی‌انصافی ٬ اجحاف و ظلم ٬ شاید به خاطر تنگ‌نظری ٬ یک‌سویه نگری ٬ خودشیرینی و گامی در جهت حفظ و ادامه صندلی باشد که قطعاً این رذایل برخلاف آرمان‌های دولت انقلابی و جهادی ِ الگو (شهیدان رجائی و باهنر) بوده و خواهد بود و روح مطهرشان از چنین برخوردهایی بیزار است.

از سوی دیگر بالاترین مقام اجرایی استان (استاندار) نظری غیرازاین دارد و به جهت روشن شدن ذهن این دوستان ٬ سخنان دکتر خادمی در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان چرام عیناً نقل می‌شود:

 

«سردار هاشمی پور» نماینده سخت‌کوش و پرتلاش و خوش‌نیت شهرستان که انصافاً همراه و همکار خوبی برای ما هستند.

در بحث پیگیری موضوعات مردم هم خوب مطالبات مردم را نمایندگی می‌کنند و هم خوب همراهی می‌کنند.

ایشان هم با شناخت خوبی که از مطالبات دارند و هم با شناخت خوبی که از امکانات دارند در دولت ٬ به‌خوبی این دو موضوع را به هم اتصال می‌دهند و بحمدالله این هماهنگی خوب و این مدیریت خوبی که دارند باعث شده که فعالیت‌های خوبی در حوزه انتخابی‌شان در این ایام صورت به گیره؛ بنابراین همه ما خود را موظف می‌دانیم به همراهی و همکاری با ایشان برای اینکه خدمتی بنماییم به مردم ضمن تبریک

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک