آخرین اخبار

12. مرداد 1396 - 17:02   |   کد مطلب: 8205
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه لازمه فرهنگ سازی این است که مدیران در سطوح مختلف متدین دیندار و خدا ترس باشند گفت: علت اینکه این روزها شاهدیم از بیت المال سوء استفاده می شود ضعف ایمان و تقوا واعتقادات است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور محترم این دولت، دولت رمضان و دولت حضرت علی (ع) هست گفت: در سیره مولا علی کسانی که از بیت المال سوء استفاده می کردند توبیخ می شدند و مولا علی با آنها برخورد قاطع می کرد و دست سارقان بیت المال را قطع می کرد.

امام جمعه دهدشت افزود: امیدوارم همین سیره علی (ع) الگوی مدیران و مسئولان در برخورد با سارقان بیت المال ملاک و معیار و الگو باشد.

صلواتی با اشاره به اینکه سیره و روش امام علی علیه السلام نشان می دهد که چقدر برای حفظ و حراست از بیت المال مسلمین اهمیت قائل بود افزود: حضرت علی (ع) هیچ گونه ملاحظه و مسامحه در مورد خیانت کنندگان به آن را روا نمی دانستند.

 امام جمعه قلعه رئیسی خاطر نشان کرد: امام علی(ع) به همگان می آموزد که مجرم و خیانتکار به اموال مردم را هرچند از نزدیکان حاکم باشد، باید مجازات کرد و هیچ کس حق ندارد تحت عناوین مختلف از آنان حمایت کند. 

وی تاکید کرد: باید با مجرمین براساس قانون خدا رفتار شود و حاکم و دیگر کارگزاران جامعه در مواجهه با مفسدان اقتصادی حجب، حیا، دوستی و خویشاوندی را کنار گذاشته مانع اجرای عدالت نشوند.

صلواتی ادامه داد: لازم هست فرهنگ سازی شود که متولیان امر بدانند حتی اجازه استفاده از خط تلفن و امکانات اداره را برای امورات شخصی ندارند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه لازمه فرهنگ سازی این است که مدیران در سطوح مختلف متدین دیندار و خدا ترس باشند گفت: علت اینکه این روزها شاهدیم از بیت المال سوء استفاده می شود ضعف ایمان و تقوا واعتقادات است.

وی تاکید کرد: نهادهای نظارتی و بازرسی در استان می باید فعال و ناظران قوی  باشند و با متخلفین برخورد کنند.

صلواتی با اشاره به اینکه در بی توجهی نهادهای نظارتی و بازرسی و دیگر مسئولان این اتفاقات رخ می دهد افزود: اگر نهادهای نظارتی به عنوان چشم بینای اداره فعال و سخت گیر و نظارت کنند دیگر شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

قابل ذکر است که بر اساس شواهدی و طی نشر خبری مینی یکی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از امکانات تحت اختیارش برای ایجاد جاده ای طولانی به منظور دسترسی آسان به یک قطعه باغ گردوی خود در منطقه پشتکوه جلیل بویراحمد بکار گرفته است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک