آخرین اخبار

19. تير 1396 - 15:37   |   کد مطلب: 8126
رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
همکاری همه دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مناسب مراسم اربعین
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های استانی برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین حسینی امسال همکاری و مساعدت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سید فرج‌الله نظرپور ظهر امروز در نشست کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی، اظهار کرد: هر سال در ایام اربعین حماسه بزرگی را شاهد هستیم که در هیچ کجای جهان چنین اتفاق بزرگ و حرکت عظیمی رخ نمی‌دهد و آنچه چنین حرکتی عظیمی را رقم می‌زند عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع)  است که دشمن هم از این همایش‌ها می‌ترسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ستاد اربعین استان از 8 کمیته تشکیل شده که یکی از آنها کمیته اسکان و تغذیه است که در سال گذشته ماموریت استان در شلمچه میزبانی از زائرین خارجی بود و در این زمینه جلسات مختلفی در استان تشکیل شد اما آنطور که انتظار می‌رفت مدیران و مسؤولان پای کار نبودند.

وی با اشاره به شیعه بودن 100 درصد جمعیت استان افزود: باید از این ظرفیت خوب کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات به زائرین و شیفتگان و دل‌دادگان اهل بیت(ع) استفاده کرد.

این مسؤول ادامه داد: در اربعین سال گذشته 144 هزار زائر خارجی اباعبدالله الحسین(ع) در مرز شلمچه توسط ستاد عتبات عالیات و موکب استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرایی شدند که آموزش و پرورش، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و صنعت و معدن به ما کمک کردند.

نظرپور بیان کرد: همچنین شهرهای امیدیه و ایذه خوزستان در اربعین سال گذشته به ستاد عتبات عالیات استان کمک کردند اما امسال نیازمند کمک بهتر و بیشتر مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان هستیم که اربعین امسال با همکاری و مساعدت مجموعه استان شاهد ارائه خدمات مطلوب به زائرین امام حسین(ع) باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: در منطقه آزاد آبادان زمینی به مساحت یک هکتار به استان اختصاص داده شد  که در این منطقه موکبی به نام استان کهگیلویه و بویراحمد برای تمام طول سال نه فقط ایام اربعین احداث خواهد شد.

وی خواستار همکاری اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها، مسکن و شهرسازی، کمیته امداد و شهرداری یاسوج برای ارائه خدمات بهتر در ایام اربعین امسال شد و گفت: ستاد عتبات عالیات استان آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم است، همچنین شماره حساب 3000460000 و شماره کارت 5859837000484697 بانک تجارت آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم است.

این مسؤول بر لزوم انجام کارهای اساسی و موثر برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن تأکید کرد و گفت: ماموریت استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف بود که فاز اول و دوم این شبستان افتتاح و فاز سوم این مکان با پیشرفت 70 درصدی پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

نظرپور خاطرنشان کرد: با افتتاح این شبستان به صورت همزمان ظرفیت پذیرایی از 100 هزار نفر در این مکان مقدس فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک