آخرین اخبار

19. تير 1396 - 15:34   |   کد مطلب: 8125
مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز راه اندازی سی‌تی اسکن در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  پیام اکبری در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در دوحوزه درمانی مستقیم (  مراکز ملکی درمان تامین اجتماعی بستری و سرپایی ) و غیر مستقیم ( خرید خدمت دانشگاه ها، و بخش های خصوصی) براساس سطح بندی به بیمه شدگان خدمات ارایه می دهد.

وی بیان کرد: براساس سطح بندی در هر شهر باید 20 هزار بیمه شده وجود داشته باشد تا یک درمانگاه عمومی سطح 3 ایجاد شود و هم اکنون در سه شهر چرام، سی سخت و بهمئی هیچکدام مرکز ملکی تامین اجتماعی راه اندازی نشده است.

اکبری اظهار کرد: تنها در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه درمان مستقیم یعنی مراکز ملکی درمان تامین اجتماعی بستری و سرپایی وجود دارد که روزانه 6 هزار مراجعه کننده در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان از خدمات 100 درصد رایگان استفاده می‌کنند.

وی گفت:در سال 95 مراکز ملکی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به 58 تخت ارتقا پیدا کرد و روزانه 15 مورد پذیرش در این بیمارستان بستری می‌شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در اعتبارات مصوب برای توسعه بیمارستان شهدای گمنام تخت های این بیمارستان به 96 تخت خواهد رسید.

اکبری، با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات کلینیکی شامل ویزیت پزشکان متخصص، دندان پزشکان ، ماما 15 درصد رشد داشته ایم، گفت: در حوزه خدمات پارکلنیکی شامل آزمایشگاه، اپیتومتری، شنوایی سنجی و ... نیز  10 درصد رشته داشته ایم.

وی گفت: در یکسال اخیر ضریب اشغال تخت در بیمارستان به 89 درصد رسید و جراحی کلیه، مغز و اعصاب در استان افزایش یافت که این امر قدرت چانه زنی در بحث تجهیزات پزشکی و توسعه نیروی انسانی در سازمان برای ما بیشتر شود.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: در یک سال گذشته به اندازه سه سال ماقبل  مجوز جذب نیروی انسانی در سطح‌های مختلف به کار گرفتیم به طوریکه 55 پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک و داروساز به کادر پزشکی اضافه شد.

اکبری افزود: توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر اقدامات این مدیریت بود که سال ۲۸هزار نفر ساعت آموزش داده شد و ۹۷ درصد نسبت به قبل در این زمینه رشد داشتیم.

وی گفت: از تیرماه پارسال 14 تخت به تخت های بیمارستان شهدای گمنام  و 5 تخت به تخت های اورژانس اضافه شد به طوری که تعداد انها به ترتیب 58 و 10 تخت رسید.

اکبری ابراز داشت: در سال 95 بخش مراقب های ویژه کودکان در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج راه اندازی شد و پلی کلینیک گچساران در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای سه هزار 650 متر مربع در حال ساخت است که ظرف چند ماه آینده  افتتاح خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: عدم وجود درمانگاه سرپایی و واحدهای مرتبط از عوامل نارضایتی مردم بود که در نیمه دوم سال 95 درمانگاه اقماری با تمام امکانات و تجهزات و بخش های مرتبط راه اندازی شد.

اکبری ابراز داشت: تامین اجتماعی با تمام مراکز درمانی استان که شامل 305 مورد است قرارداد منعقد کرده و سال گذشته بالغ بر 72 میلیارد تومان صرف خرید خدمت درمان هزینه شد.

وی بیان کرد: حذف دفترچه های درمان از برنامه های سازمان تامین اجتماعی است و با حذف دفترچه ها تمامی اطلاعات شامل دارو، آزمایش ها، خدمات کلنیکی و پاراکلنیکی که به بیمار ارائه شده است در سیستم ضبط می شود و در صورت مراجعه وی به یک شهر دیگر پرونده به صورت الکترونیکی به پزشک مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

اکبری بیان داشت: عمل جراحی در بیمارستان‌های استان 20 درصد رشد یافته، و همچنین در پاراکلینیک 120 درصد رشد یافته است.

وی از راه‌اندازی درمانگاه بیهوشی در سال 95 خبر داد و افزود: مجوز راه اندازی سی‌تی اسکن در مراکز درمانی تامین اجتماعی از طرف استان گرفته شده است و معادل 4 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه کردیم.

اکبری افزود: اقدامات مهم در یک ساله اخیر در ‌‌نهایت موجب افزایش کمی و کیفی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک