آخرین اخبار

19. تير 1396 - 1:22   |   کد مطلب: 8121
امام جمعه دهدشت گفت: دستورات اسلام در زمینه بهداشتی هیچ گاه کهنه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام سید نصیر حسینی صبح امروز در اولین مجمع استانی سلامت که در محل سالن دکتر کنعانی شهر یاسوج برگزار شد با بیان اهمیت موضوع سلامت در جامعه بشری اظهار کرد: موضوع بهداشت یکی از مهم‌ترین موضوعات در زندگی بشر است.

امام جمعه دهدشت در ادامه اظها ات خود به عالی‌ترین مخلوق در نزد خدا یعنی انسان اشاره کرد و گفت: خداوند برای انسان ارزش زیادی قائل است و به همین خاطر حیات و ممات انسان مهم است و هر چیزی که رنج و درد را از انسان دور کند مهم است و هر چیز او را به مرگ و درد برساند نیز مهم است و در نظام اسلامی اگر خدشه‌ای بر بدن انسان وارد شود که رنگ بدن تغییر کند باید بهایی پرداخت شود.

امام جمعه دهدشت افزود: خداوند همه از جمله فرشتگان را در خدمت انسان قرار داده و انسان فرمانروای بر عالم هستی است و البته بعد روحانی انسان بیشتر مورد توجه است.

حسینی در ادامه با بیان این که انجام امور دینی مانند نماز برای بدن انسان مفید است و بیدار شدن انسان در صبح زود بسیار برای جسم و روح مورد نیاز است گفت: همچنان که بسیاری از سکته‌ها در صبح زود اتفاق می‌افتد.

امام جمعه دهدشت در ادامه به روزه‌داری و ارتباط آن با سلامتی اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از نسخه اطبا پرهیز از خوردن است که که روزه‌داری باعث تعدیل در خوراک شده و موجب بروز سلامتی می‌شود.

وی به خوردن و آشامیدن اشاره کرد و گفت: واجبات و مستحباتی در خوردن وجود دارد که شستن دست‌ها در موقع غذا و با دست راست غذا خوردن و لقمه را کوچک برداشتن و غذا را خوب طول دادن از این دست است که در رساله‌ها هم آمده است.

این خطیب جمعه به برخی دیگر از آداب غذا خوردن اشاره کرد و گفت: نمک قبل از غذا خوردن و همچنین غذا نخوردن در ظرف شکسته و مسواک زدن از دیگر آدابی است که باید رعایت کنیم.

حسینی گفت: برخی از علما غسل جمعه را واجب کرده‌اند که این نظافت برای سلامتی و بهبودی و سالم زیستن است و همچنین ذبح اسلامی با ذبح دیگران فرق دارد که حیوان را خفه می‌کنند.

وی گفت: حجامت کردن از طزیق جبرئیل بر پیامبر نازل شده که می‌تواند انسان را از مرگ نجات دهد و سایر کارها که در دین اسلام به آن اشاره شده است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک