آخرین اخبار

18. تير 1396 - 21:49   |   کد مطلب: 8118
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به سیاست این اداره مبنی بر کاهش سطح زیر کشت هندوانه به علت مشکل آب در دشت‌ها، گفت: پیش‌بینی می‌شود 240 هزار تن از این محصول برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  سید عمران تقوی جمع خبرنگاران با بیان اینکه، هندوانه از محصولات استراتژیک نیست، افزود:  با توصیه‌های فنی کارشناسان اداره جهادکشاورزی و اداره منابع آب شهرستان برای کشاورزان، توانستیم سطح اراضی زیر کشت هندوانه شهرستان را از 1200 هکتار به 400 هکتار کاهش دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه از زیر کشت رفتن 1200هکتار از اراضی شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت:

در این راستا بیش از 800هزار تن هندوانه برداشت شد.

وی، هماهنگی و همکاری اداره امور اب شهرستان و برگزاری کلاسهای توجیهی برای کشاورزان را در این زمینه با اهمیت خواند و تصریح کرد: امسال با انجام این کار پیش بینی می شود در 400هکتار از اراضی، 240 تن هندوانه برداشت شود.

تقوی بسته شدن مرزها در استانهای مرکزی را علت عدم استقبال از خرید هنودوانه کشاورزان دانست و متذکر شد: امسال به دلیل نبود بازار، قیمت فروش هنداونه  به 700ریال کاهش یافت.

تقوی به برنامه‌های جهاد کشاورزی برای جایگزین کردن محصولات با مصرف کم آب به جای هندوانه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه هندوانه، یونجه، برنج محصولات پر مصرفی هستند ما در فصل‌های زراعی آینده برنامه داریم که کشاورزان را به سمت محصولات استراتژیک مانند کلزا سوق دهیم

انتهای پیام/.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک