آخرین اخبار

15. تير 1396 - 13:21   |   کد مطلب: 8110
وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه گفت که کشورش آماده همکاری با روسیه برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه گفت که کشورش آماده همکاری با روسیه برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه است.

وی در این بیانیه که روی وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان می‌کند: «همزمان با تداوم تلاش‌های نظامی میدانی در سوریه برای شکست داعش، ایالات متحده و شریکان ما در 'ائتلاف شکست داعش' خودمان را متعهد به ضمانت این می‌دانیم که شهروندان مناطق به تازگی آزاد شده بتوانند فرایند بازگشت به خانه و بازسازی زندگی‌شان را آغاز کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بازیگران در سوریه باید به خاطر داشته باشند که مبارزه ما با داعش است. ما از تمامی طرف‌ها از جمله دولت سوریه و متحدان آنها، نیروهای معارضان سوریه و نیروهای ائتلاف در حال مبارزه برای شکست داعش می‌خواهیم از درگیری با یکدیگر خودداری کرده و به مرزهای جغرافیایی مورد توافق برای کاهش تنش نظامی و پروتکل‌های کاهش تنش پایبند باشند.»

«تیلرسون» در بخش دیگری از این بیانیه علی‌رغم اشاره به اختلافات حل‌نشده آمریکا و روسیه بر سر پاره‌ای موضوعات نوشته است: «اما ما قابلیت همکاری مناسب (با روسیه) در سوریه برای ایجاد ثبات و کمک به منافع امنیتی دوجانبه‌مان را داریم.»

وی همچنین با تکرار ادعاها تأکید کرده است که روسیه، در جایگاه یکی از حامیان دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه بایستی از استفاده ادعایی دمشق از سلاح‌های شیمیایی جلوگیری کند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همکاری‌های دوطرفه واشنگتن-مسکو برای ایجاد مناطق کاهش تنش را نشانه قابلیت‌های دو طرف برای همکاری‌های بیشتر دانسته است.

تیلرسون تصریح کرده است: «ایالات متحده آماده است امکان ایجاد مکانیسم‌هایی مشترک با روسیه برای ضمانت ثبات - شامل ایجاد مناطق پرواز ممنوع، ناطران میدانی آتش‌بس و هماهنگی‌ در رساندن کمک‌های انسانی - را بررسی کند.»  

انتهای پیام/ط

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک