آخرین اخبار

7. تير 1396 - 13:51   |   کد مطلب: 8072
مدیرکل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد به پرونده مختومه در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در سال گذشته کلیه پرونده ها به این دستگاه ۱۵۰هزار پرونده بوده که بیش از ۱۵۲هزار پرونده نیز در این سال به سرانجام رسیده است و دوهزار پرونده از سالهای گذشته بوده که در سال گذشته مختومه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حجت الاسلام  غلامرضا مزارعی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در یاسوج اظهار کرد: بر اساس روایات قرآن کریم حاکم دینی حاکمی است که کشورش را به سمت جهانی بی همتا و روشن راهنمایی می کند.

وی با بیان اینکه اگر امروزی عده ای خود فروخته در مقابل حاکم دینی قرار میگیرند باز هم پیروزی با انبیا و حاکم دینی است،گفت: تمام دنیا امروز می دادند که کشتی جماعت مسلمین را مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به جلو هدایت کرده است.
 
وی ادامه داد:امروز تمام ابر قدرت ها به این نتیجه رسیده اند که با نظام جمهوری اسلامی نمی توان با زبان زور وارد شد که این نشان نتیجه بسیارخوبی است که همرامی امت حزب الله و رهبری را نشان می دهد.
 
مزارعی با بیان اینکه خواص در حاکم دینی آمده است که تفسیر این آیه را می گوید که حاکم دینی کار مردم را مانند امر شخصی خودش با دلسوزی هدایت می کند،گفت:حاکم دینی تقوا و اراده اش برای امت است و ساده زیستی آن در کنار مردم است.
 
رئیس دستگاه قضا در استان تصریح کرد:فرزندان دستگاه قضا استان در یک سال گذشته تلاشهای جهادی کردند و عملکردی درخشان به جای گذاسته اند.
 
مزارعی سالم بودن را از مزایای دستگاه قضا دانست و افزود:در دوسال گذشته از نیروهای تحت امر نظارتی دقیق را داشته ایم تا در این زمینه فرد و یا  افرادی که مسیر انحرافی را پیش گرفته اند را از ین دستگاه بیرون کنیم.
 
وی با بیان اینکه این نظارت شامل همه نیروها از جمله قضات نیز شده است، بیان داشت:امروز برخی از این افراد در حال تعقل کیفرند.
 
مزارعی با اشاره به این موضوع که دستگاه قضایی در بعد نظارتی بیشترین نظارت را در یکسال گذشته داشته است گفت:دستگاه قضایی در سالم سازی به اموراتی که موجب خدشه به نظام می شود برخورد قاطع می کند ولو اینکه از خودش باشد.
 
ریس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز در حوزه امنیت در استان کهگیلویه وبویراحمد در رتبه اول کشوری قرار داریم،گفت:یکی از امتحانات در حوزه امنیت در سال ۹۴انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که با آرامش خاطر برگزار شد.
 
مزارعی با بیان این موضوع که در راستای مبارزه با جرم با کسی تعارف نداریم و هیچ تفاوتی با دیگرام قایل نیستم،گفت:در حوزه انتخابات تعدادی پرونده وجود دارد و در این زمینه به هیچ کس تعارف نداریم.
 
 
وی گفت: دستگاه قضایی استان این افتخار را دار که جرایم خشن مثل قتل و جرایم خشن را در بازه زمانی کمتر از ۲ماه رسانده و این کار فوق العاده ای است.
 
مزارعی بیان کرد: در دادسرای استان و دادستان محترم مرکز استان در کمتر از ۱۰روز کیفر خواست مورد دقت صادر می شود.
 
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در مرکز پرونده ها را  به صورت دستی به رییس دیوان توضیح می دهم و به هر ناحیه پرونده را برگشت می دهیم.
 
وی با بیان اینکه پرونده های جرایم خشن را در محیط پرونده های مهم در کمتر از ۴ماه به نتیجه رسانده ایم و در کمتر ین زمان به اجرا گداشته ایم،گفت:در حوزه اقتدار دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی سپاه پاسداران و فرزندان گمنام امام زمان این دستگاه در همان اقتدار قرار دارد.
 
ریس دستگاه قضا به کارهای عمرانی این دستگاه در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰هزار متر مربع پروژه عمرانی به بهره برداری رسانده ایم که ساختمان جدید دادگاه مرکز استان نمونه ای از آن است.
وی با بیان اینکه امروز در مدیریت سیستم آی تی بهترین سیستم ها را در مرکز استان داریم، گفت:راه انداری خدمان الکترونیک درسراسر استان و در کل استان خدمات در استان را خواهیم داشت که مردم تمامی کارها دا از طریق فضای مجازی پیگیری کنند.
مزارعی به پرونده مختومه در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در سال گذشته کلیه پرونده ها به این دستگاه ۱۵۰هزار پرونده بوده که بیش از ۱۵۲هزار پرونده نیز در این سال به سرانجام رسیده است و دوهزار پرونده از سالهای گذشته بوده که در سال گذشته مختومه شده است.
مزارعی به بازگشت بیش از  ۷۰۰ هزار هکتار به بیت المال اشاره کرد و گفت با دستور قضایی خانه هایی که سد معبر و کرده و در حریم راههای استان بوده را تخریب کرده ایم.
 
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک