آخرین اخبار

7. تير 1396 - 1:52   |   کد مطلب: 8069
درچندروز اخیر بحث یک اگهی درفضای شهردهدشت موجب نگرانی مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، درچندروز اخیر بحث یک اگهی درفضای شهردهدشت موجب نگرانی مردم شده و انها درگفت وگو با سایت های محلی خواستار بررسی وافشاگری وهمچنین ابطال این اگهی درسریعترین زمان شده اند.

اما موضوع چیست؟

شهرداری دهدشت در اقدامی عجیب ودراخرین روزهای مسیولیت شهردار وشورا  اقدام به نشر اگهی مزایده درروزنامه های سراسری نموده است.

درمتن این اگهی قیدشده است که مزایده تعدادی غرفه جنب بازارروز برای ساماندهی دستفروشان ،اقشاراسیب پذیر،افرادتحت نهادهای حمایتی وایثارگران بنا بر شرایطی واگذار می شود که ذکر چندنکته باتوجه به متن این اگهی وحاشیه های پیرامون شهرداروشورای قدیمی ضروری است و همه مسیولان را به بررسی این گفتار تشویق میکنیم‌.

۱-باتوجه به نزدیک شدن به پایان مسیولیت شوراوشهردار کنونی بهتر نیست که کار واگذاری انها ازطریق شهرداروشورای جدید انجام شود زیرا که درهمین اگهی مزایده دریافت مبلغ ده میلیون تومان فقط برای ساخت هر دکه ای ازمردم درخواست شده است که گویا در سری دوم اگهی احتمالی این بند حذف شده است.

اینکه اگهی در کمتر ازیک هفته و در ایام تعطیلات منتشرشده است شائبه های جدی دارد که می بایست توسط مسئولان امنیتی بررسی وشفاف سازی شود.

جادارد که مسیولان امنیتی ونظارتی درزمینه شمارش دقیق تعداد دکه های موجودبرای واگذاری وتعداد دکه ای که در اگهی مزایده پیش بینی شده است تحقیق و کاملا برای مردم شفاف سازی کنند و جلوی سوء استفاده احتمالی رابگیرند زیرا براساس شنیده ها تعدادی ازاین دکه ها در ماه ها وروزهای گذشته باشرایطی به نزدیکان ذینفعان واگذارشده است.

برخی ازاعضای منتخب شورای جدید شهر دهدشت بااین اقدام شهردار قاطعانه مخالفت کرده اند وخواستار ابطال اگهی مزایده شده اند.

ایاواگذاری این غرفه ها واقعا به افراد تحت حمایت نهادهایی مثل بهزیستی وکمیته امداد وایثارگران می شود واگر صحت دارد که ندارد افراد تحت پوشش وایثارگران بیکار وفاقدشغل مبلغی بالغ بر۳۰میلیون تومان وحتی بیشتر راچگونه تامین کنند. (ده میلیون تومان ورود به تاسیسات شهرداری و پایه و مبلغی بیش از ۲۰ میلیون تومان وبیشتر جهت خریداری دکه و حضوردربین برندگان)

ازسوی دیگر اگر این دکه ها به ایثارگران وخانواده های بی بضاعت وتحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) واگذار می شود دراین بین از دستگاه های متولی دراین زمینه صحت وسقم موضوع بررسی شود.

سکوت اقلیت شورا به استثنای رجبعلی حقانی و سحراب حجت خواه که خود را وامدر مردم می دانستند در بحث این اگهی سوال برانگیزاست وحتی شهردار دهدشت در گفتگویی اعلام کرده بود که بحث این واگذاری با اصرار یکی ازاعضای کنونی واقلیت شورای پرتنش است.

ازمسیولان امنیتی،شورای تامین بویژه دادستان محترم انتظار می رود ضمن ابطال این اگهی جلوی  اقدام شهرداروشورای شهر دهدشت سریعا گرفته شود تا جای هیچگونه سوء استفاده ای نباشد و روال واگذاری انها درپروسه کاملا قانونی وتوسط شهرداروشورای جدید انجام شودزیرااین افراددر چهارسال اینده در برابر این دکه ها وصاحبان انها جوابگو خواهند بودوشهردار وشورای کنونی حضورندارند که به مشکلات وکمبودهای اینده پاسخ دهند واین سرعت واگذاری در اخرین ماه مسیولیت شوراوشهردار قطعا شائبه های زیادی نزد افکارعمومی بوجود اورده ومی اورد که هم برای شخصیت خودشان ایده ال نیست وهم برداشت های عموم رادرپی دارد.

اسناد وشواهدی ازپشت پرده اگهی پر حرف وحدیث شهرداری دهدشت وجود دارد و درصورت نیاز ان را به دادستانی محترم ارایه خواهد شد.

* صدای جنوب

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک