آخرین اخبار

27. خرداد 1396 - 22:02   |   کد مطلب: 8027
دهیار روستای اجم با بیان اینکه، آب سالم و پاکی از میان این روستاها می گذرد، افزود: متاسفانه بسیاری ازخانوارهای ساکن در این روستاها، از آب بصورت لوله کشی محروم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، روستاهای محروم و دورافتاده‌ی تنگ آسیاب، حیدری اجم، سرچات شهید پورنگ، دره رزی، سراسیاب، تنگ لیتون"آبشار لیتون، برگ بید، پاتاوه اجم و اجم  تقریبا در 45کیلومتری شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه قرار دارند.

 

از کنار مردم ساکن در این روستاها، آبی روان، پاک و قابل شرب  از  سرچشمه" سَرکورَکی" می گذرد.

مردم روستا از این آب برای مصارف بهداشتی، تامین آب شرب مصرفی و امرار معاش استفاده می کنند.

 

در این منطقه طرح های پرورش ماهی قرار دانرد که از این آب بهره می برند.

 

این منطقه به واسطه آب و هوای بسیار خوب و همچنین طبیعت بکر مناظر بسیار جذابی دارند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب کرده و هرساله گردشگران زیادی را پذیرا می باشد.

 

بیش از 9 روستای مذکور با وجود چنین آب روان و پاکی، از آب لوله کشی محروم هستند.

آفتابی دهیار روستای اجم با بیان اینکه، آب سالم و پاکی از میان این روستاها می گذرد، افزود: متاسفانه بسیاری ازخانوارهای ساکن در این روستاها، از آب بصورت لوله کشی محروم هستند.

آفتابی ضمن درخواست از مسئولان برای حل این مشکل، گفت: از رسانه های انتظار دارم ندای مردم این منطقه را به گوش مسئولان انتقال دهد.

 

به گزارش خبرنگار؛ البته برخی خانوارها آب را بصورت لوله کشی تامین می کنند، ولی دهیار روستای آجم در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: طرح آب رسانی بصورت لوله کشی در این روستاها ناقص اجرا شد و هم اکنون اکثر 70خانوار ساکن در این مناطق، آب شرب مصرفی و حتی برای مصارف بهداشتی را از طریق این چشمه، تامین می کنند.

روستای آجم تقریبا در45کیلومتری شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه قرار دارند.

 

گزارش از وحید آهنگ

عکس از مجید آذربارگون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک