آخرین اخبار

6. خرداد 1396 - 12:44   |   کد مطلب: 7960
طرح بیش از 60 شکایت علیه یک روزنامه آن هم در 10 روز منتهی به انتخابات را می‌توان به عنوان یک رکورد برای دولتمردان دولت یازدهم ثبت کرد و می‌توان آن را نشانه‌ای از شیوه برخورد حسن روحانی با منتقدان در دولت دوازدهم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،بدون شک یکی از نقاط ضعف دولت یازدهم را می‌توان برخورد تند دولتمردان با اهالی رسانه‌ و منتقدان دانست، برخوردی که گاها با چاشنی توهین و تهدید هم همراه می‌شد.

برخوردهای تند روحانی با رسانه‌های منتقد کار را به جایی رساند که بسیاری از این رسانه‌ها در اعتراض به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت، طی سال‌های گذشته در نمایشگاه مطبوعات حاضر نشدند و یا با غرفه‌های خالی اعتراض خود را نسبت به برخورد امنیتی دولت یازدهم با اهالی رسانه نشان دادند.

 

 

کمسواد، بیقانون، بیدین، حسود، افراطی، بیشناسنامه، جیببر، دنیاندیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، دین نشناس، بزدل و عقب مانده تنها بخشی از الفاظ توهین آمیزی است که حسن روحانی یا دولتمردان دولت یازدهم نسبت به رسانه‌های منتقد استفاده کرده‌اند؛ اما روحانی باز هم در ایام انتخابات ژست زنده باد مخالف من گرفت و شعار آزادی بیان سر داد و این در حالی است که منتقدان حسن روحانی امیدی ندارند که رفتار و منش او نسبت به منتقدان در دولت یازدهم تغییری داشته باشد.

طرح بیش از 150 شکایت از رسانه‌ها طی دو ماه

مرتضی خلفی‌زاده سردبیر روزنامه افکار در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برخوردهای تند دولتمردان با اهالی رسانه و منتقدان اظهار داشت: آقای رئیس جمهور ادعاهای فراوانی داشتند که از جمله آن‌ها رفتار مهربان با منتقدان و حتی جایزه دادن به آن ها بود.

وی افزود: انتظار از دولت‌ها همین است اما فاصله بین حرف تا عمل مسئولان بسیار است؛ ما حتی در همین هفته پس از انتخابات هم هیچ تغییری در نگاه و منش دولت احساس نمی‌کنیم و بعید هم می‌دانم که در این نگاه تغییری رخ دهد.

سردبیر رونامه افکار گفت: شنیده شده که دولت طی دو ماه گذشته بیش از 150 شکایت از رسانه‌های منتقد داشته و این نشان می‌دهد که ادعا با عمل کاملا متفاوت است، رئیس جمهور پشت تریبون یک مسئله را بیان می‌کند و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری کار خود را می‌کند.

خلفی‌زاده تصریح کرد: دولت آقای روحانی به شکل بی‌سابقه و عجیب و غریبی شمشیر را در برخورد با رسانه‌ها از رو بسته و با این روال خود دولت آسیب می‌بیند چرا که عمده شکایت‌های مطرح شده محلی از اعراب ندارد و دست منتقدان برای دفاع از آنچه بیان می‌کنند باز است.

وی در پایان گفت: روزنامه افکار در دوره جدید نزدیک به 50 شماره منتشر کرده که 6 شکایت از روزنامه انجام شده است.

 

دولت روحانی رویکرد امنیتی دارد

محمد عبداللهی مدیر مسئول نشریه همشهری ماه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برخورد نامناسب دولتمردان دولت یازدهم با اهالی رسانه اظهار داشت: انتظار ما از آقای روحانی تحقق شعار‌ها و وعده‌هایی است که در ایام  انتخابات داده شد.

وی افزود: آقای روحانی فریاد می‌زند که ما تنها دولتی هستیم که در آن مخالف اجازه فریاد زدن دارد ولی ما طی چهار سال گذشته خلاف این را شاهد بودیم و دولت مردان در توهین و تهدید نسبت به اهالی رسانه کم نگذاشتند.

مدیر مسئول همشهری ماه با تاکید بر اینکه بعید می‌دانم روحانی وعده‌های انتخاباتی خود را محقق کند گفت: امیدواریم آقای روحانی تا زمانی که وعده‌های خود را فراموش نکرده برای محقق کردن آن‌ها اقدام نماید.

عبداللهی عنوان کرد: دولت آقای روحانی رویکرد امنیتی دارد و اصلاح طلبان و دولت اعتدال فضای خفقان را بیشتر می‌پسندند و تاریخ هم گواه همین است؛ دولت آقای هاشمی بیشترین فضای خفقان را در جامعه داشت و دولت اصلاحات هم اگر چه شعار آزادی بیان می‌داد اما مشی خفقان را در پیش گرفته بود و امروز هم دولت آقای روحانی مخرج مشترک اصلاحات و سازندگی است و می‌بینیم که همان مشی را در پیش گرفته است.

وی در پایان گفت: من خیلی امیدوار نیستم که در این چهارسال اتفاق خارق‌العاده رخ دهد اما امیدوارم آقای روحانی همانطور که آزادی‌بیان را نسبت به ضد انقلاب لحاظ می‌کند در برخورد با اهالی رسانه و رسانه‌های منتقد هم حداقل تا مدتی رعایت کند.

 

انتظاری از روحانی نداریم

حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " به عنوان یکی از اهالی رسانه چه انتظاری از دولت دوازدهم در زمینه برخورد با منتقدان دارد" اظهار داشت: ما از روحانی انتظاری نداریم، روحانی، روحانی است و امیدی به تغییر او نیست.

وی افزود: حسن روحانی آدم تازه کاری نیست و موضوع احترام به منتقدان برای او تازگی ندارد و از طرف دیگر ما هم اولین کشوری نیستیم که دولتی تشکیل دادیم که رسانه‌ها منتقد او باشند، در همه‌ جای دنیا دولت‌ها منتقد دارند.

عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان تصریح کرد: آداب برخورد با منتقد هم در دین اسلام روشن است و هم در جهان امروز و حسن روحانی به هر دوی این‌ها تسلط دارد، بنابراین نمی‌توانیم نکته‌ای برای آقای روحانی در نظر بگیریم که اگر آن را بداند رفتارش با منتقدان تغییر کند.

شمسیان گفت: به نظر من مرام و مشی دولت آقای روحانی در برخورد با منتقدان همین است و گواه این موضوع بیش از 60 شکایت از روزنامه کیهان در 10 روز منتهی به انتخابات است و این رفتار راه را بر خیلی از امیدها، آرزوها و انتظارات می‌بندند.

وی در پایان گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که مشی آقای روحانی و دولت در برخورد با رسانه‌های منتقد، برخورد منطقی و با استدلال نیست، بلکه تصمیم آن‌ها بر دار و درفش، ندادن یارانه و شکایت است، کما اینکه طی 4 سال گذشته هم یارانه‌ای به کیهان پرداخت نشده است.

 

به گزارش دانا، طرح بیش از 60 شکایت علیه یک روزنامه آن هم در 10 روز منتهی به انتخابات را می‌توان به عنوان یک رکورد برای دولتمردان دولت یازدهم ثبت کرد و می‌توان آن را نشانه‌ای از شیوه برخورد حسن روحانی با منتقدان در دولت دوازدهم دانست و اگر چه امیدی به تغییر مشی برخورد دولت با منتقدان نیست اما انتظار از حسن روحانی آن است که پیش از آن که وعده‌های خود را فراموش کند به آن‌ها جامه عمل بپوشاند و رفتارهای خشن و امنیتی با منتقدان را کنار بگذارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک