آخرین اخبار

5. خرداد 1396 - 17:43   |   کد مطلب: 7954
مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد:
اهدای عضو دانش آموز ۱۶ ساله دهدشتی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رضایت خانواده مرحوم آرمین صبیعی نیکو، دانش آموز ۱۶ ساله کبد، ۲ کلیه و پانکراس از بدنش جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، ساسان عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین مورد مرگ مغزی استان در سال 96 صبح روز جمعه  96/03/5 در بیمارستان امام خمینی شهر دهدشت جهت اهدا عضو به اتاق عمل رفت.

مسئول واحد پیوند و هماهنگ کننده اهدای پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیمار جوان 16 ساله به اسم آرمین سبیعی نیکو بر اثر سانحه تصادف دچار خونریزی مغزی و به دنبال آن مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

عباسی با بیان اینکه اعضای بدن این دانش آموز به 4 نفر جان دوباره بخشید، افزود:با رضایت خانواده وتلاش گروه پیوند اعضا دانشگاه‌های علوم پزشکی یاسوج و شیراز 4 عضو از بدن این بیمار شامل دو کلیه، کبد و پانکراس جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های برتر در زمینه اهدای عضو است، عنوان کرد: امسال این هفتمین مورد اهدای عضو در استان کهگیلویه وبویراحمد است.

عباسی ضمن تشکر از مردم خوب و نوع دوست استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه در امر خداپسندانه و خیرخواهانه اهدای عضو پیشقدم بوده‌اند، گفت: امیدوارم که مردم و مسئولان در ترویج این فرهنگ خیرخواهانه فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش تسنیم، میزان رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی کهگیلویه وبویراحمد در سال 1390 نزدیک به 86 درصد بوده که امسال به 95 درصد افزایش یافته و 180 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که 70 درصد آنها شرایط پیوند عضو را دارند.

مرحوم آرمین صبیعی نیکو ساکن روستای دم مهد در فاصله 3 کیلومتری شهر دهدشت و در کلاس نهم مقطع اول متوسطه مشغول به تحصیل بود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک