آخرین اخبار

1. خرداد 1396 - 23:09   |   کد مطلب: 7936
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تعداد مشترکین برق و جمعیت آماری این استان شرایط خوبی در زمینه مصرف برق ندارد و میزان مصرف بیش از دو برابر میانگین کشوری ست.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  اصلاح الگوی مصرف در بسیاری از موراد مهم و ضروری است به گونه ای که اگر رعایت نشود ممکن است برای آینده خودمان و آیندگانمان مشکلاتی را ایجاد کند مشکلاتی که گاهی جبران ناپذیر هستند.

آب، برق، گاز ازجمله مواردی هستند که در مصرف آنها باید دقت کرد و فرهنگ سازی لازم د راین زمینه ها انجام شود اینکه چه میزان را کجا مصرف کنیم و در چه زمان هایی مصرف باید کم باشد و در چه زمان هایی اوج مصرف از این نیروهاست بسیار مهم است.

اگر در طول روز چند ساعتی هر کدام از این انرزی ها از جمله برق و گاز و یا آب قطع باشد مشکلات دوبرابر می شود و تازه قدر دان این نعمت های خدادادی هستیم اما بعد از اینکه دوباره آنها بدست اوردیم باز هم همان مصرف زیاد و بی تدبیری برای آنیدگان را پیش خواهیم گرفت.

کهگیلویه و بویراحمد یک استان کوهستانی است و در برخی مناطق این استان به دلیل جاده های صعب العبوری از نعمت گاز محروم است و از هیزم برای گرما و یا سایر موارد استفاده می کنند و گاهی هم از انرژی خورشیدی بهره مند می شوند این مناطق قدر حامل های انرژی را بیشتر از مناطقی می دانند که مدام با آنها سر و کار دارند.

گچساران و بهمئی پرمصرف ترین شهرها در برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: بر اساس تعداد مشترکین برق و جمعیت آماری این استان شرایط خوبی در زمینه  مصرف برق ندارد و میزان مصرف بیش از دو برابر میانگین کشوری ست.

داود راهزادی بیان کرد: مناطق گرمسیری استان به ویژه گچساران به دلیل وجود نفت و بهمئی پر مصرف ترین مناطق در استان هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته شاهد افزایش 8 درصدی در مصرف برق در استان بودیم که پیش بینی ما این است که در سال 96 نیز این مصرف برق بیش از 7 درصد افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف در استان تغیر الگوی مصرف است و مردم نیز بیشتر به سمت دستگاه های سرمایشی و گرمایشی رفته اند و از طرفی نیز تعداد مشترکین برق افزایش داشته است.

راهزادی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد نیروگاه های تولید برق در استان است و برای جلوگیری از نوسانات برق و قطعی با برنامه برق در نقاط مختلف استان باید ایستگاه های فوق توزیع جدیدی را وارد مدار کنیم اما از طرفی راه اندازی این ایستگاه ها باید توسط استان خوزستان انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه فوق توزیع برق در استان ضروری است،ادامه د اد: اکنون 8 پروژه ایستگاه فوق توزیع برق در استان در حال ساخت است که برخی از انها پیشرفت فیزیکی داشته اند و برخی دیگر نیز متوقف هستند اما می طلبد که اعتباراتی به این پروزه ها تخصیص داده شود.

وی ضمن  دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف برق در استان گفت: از همه مردم استان می خواهیم که مصرف خود را کاهش دهند و در ساعات پیک بار که از 14 تا 17 ظهر و از 20 تا 23 شب است مصرف خود را کاهش دهند.

وی گفت: تشویق هایی  برای بخش کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده است که اگر میزان مصرف کمتری داشته باشند می توانند 24 ساعت رایگان از برق استفاده کنند.

از همه مردم به ویژه زنان خانه دار، بخش صنعت و کشاورزی می خواهیم که مصرف خود را در ساعات پیک بار کاهش دهند که مشکلی در اینده ایجا نشود با توجه به اینکه برای فرهنگ سازی در این زمینه بیش از 200 زهرا بروشور در سال 96 توزیع خواهد شد.

مصرف آب در استان بیش از سرانه کشوری است

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان سرانه مصرف آب در شبانه روز در استان بیشتر از میزان مصرف در کشور و در جهان است.

سید یعقوب فرجی افزود: میزان سرانه مصرف اب در کهگیلویه و بویراحمد 220 تا 220 لیتر در شبانه روز است که این میزان در کشور 150 تا 185 لیتر در شبانه روز است.

 

 

استفاده از آب آشامیدنی برای سبزی و شستشوس خیابان

وی بیان کرد: یکی از دلایل این افزایش سرانه مصرف در استان فرهنگ سازی مناسب و انشعاب های غیر مجاز است و هنوز مردم نمی دانند که در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم.

فرجی عنوان کرد: آنهایی که انشعاب های غیر مجاز دارند از این آب برای مصارف گوناگونی از جمله شستن خیابانها، سبزی کاشتن، شستن ماشین و سایر موارد استفاده می کنند هر چند که انهایی که مجاز هستند نیز در این موارد استفاده می کنند اما میزان کمتری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی و آگاهی دادن به مردم کارهای خوبی انجام شده است، گفت: ما نمی گوییم مصرف نکنید بلکه می گوییم درست مصرف کنیم و در این زمینه نیاز به همکاری همه مردم داریم.

فرجی تصریح کرد: انشعاب های غیر مجاز باعث افت فشار در شبکه شده و این افت فشار باعث می شود که به خیلی از مناطق استان آب نرسد و از طرف دیگر استفاده از تجهیزات نامناسب در این انشعابات غیر مجاز مشکلات دیگری از شکستگی لوله، بهداشتی آب و و هدر روی آب را در پی دارد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پیش بینی می شود که در سال 96 این مصرف آب با توجه به افزایش جمعیت 3 درصد افزایش پیدا کند که از همه مردم می خواهیم در این زمینه الگوی مصرف خود را بهتر کنند.

انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک