آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 21:13   |   کد مطلب: 7846
گرچه ما به شخصیت همچون مدیرانی عادت کرده ایم و این کار انها باعث نادیده گرفتن عملکرد خوب همکاران بنده در اداره میراث فرهنگی نمیشود ولی این افراد چون خود عملکرد مثبتی ندارند شاید این ادعاهای یکطرفه و به قاضی رفتن ها طریقی باشد برای ابقای مدیر بودنشان.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه در بیانیه ای نسبت به اطلاعات اشتباهی که برخی مدیران دولتی در اختیار امام جمعه دهدشت قرار دادند واکنش نشان داد.

متن این بیانیه را در زیر بخوانید:

بسمه تعالی

حضرت حجه السلام و المسلمین حاج آقای حسینی 

امام جمعه محترم شهر دهدشت

با سلام تحیات:

     ضمن تبریک سال جدید و آرزوی توفیق و سر بلندی  برای حضرتعالی و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ، در خصوص فرمایشات جنابعالی در خطبه های نماز پرصلابت جمعه مورخ 1/2/96 لازم دیدم  چند نکته ای را برای ادای احترام به مردم و تنویر افکار عمومی عرض نمایم.  

نظر به اینکه یکی از سیاستهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه صنایع دستی ، شناسایی وکشف هنرمندان و صنعتگران و جوانان می باشد. در همین راستا اداره میراث فرهنگی با برگزاری  کلاسهای  آموزشی در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی  و بر پایی نمایشگاهای داخلی و خارجی جهت عرضه محصولات این قشر و نیز اشتغالزایی با سرانه پایین و بازدهی بسیار بالا در این بخش در راستای هنرهای بومی و سنتی از طریق ارائه تسهیلات توسط بانکهای عامل یکی از اداراتی هست که بیشترین اشتغالزایی را در سطح استان و شهرستان دارد. 

- جنابعالی فرمودید برخی از دستگاهای اجرایی اعلام کرده اند که در ایام نوروز 160 میلیون تومان برای برگزاری جشن ساز و دهل هزینه کردند. لازم به ذکر است که اولا" اطلاعاتی که مدیران دستگاه های اجرایی که در اختیار قرار داده اند کذب محض می باشد .و می بایست گزارشات آنان براساس مستندات از طریق اداره متولی و یا دستگاهای نظارتی باشد در ضمن کل هزینه های انجام گرفته در ایام نوروز (( شامل  بر پایی نمایشگاه صنایع دستی  در 18 غرفه و برپایی سیاه چادر ، تعمیر برق کاروانسرا، جشن های خیابانی ، چاپ و نصب بنرهای تبلیغاتی درسطح  شهر ))جمعا" قریب به یک صدم مبلغ اعلام شده از تریبون نماز جمعه می باشد گرچه ما به شخصیت همچون مدیرانی عادت کرده ایم و این کار انها باعث نادیده گرفتن عملکرد خوب همکاران بنده در اداره میراث فرهنگی نمیشود ولی این افراد چون خود عملکرد مثبتی ندارند شاید این ادعاهای یکطرفه و به قاضی رفتن ها طریقی باشد برای ابقای مدیر بودنشان.

خاطر حضرتعالی را معطوف میداردکه برای اولین بار در سطح شهرستان نمایشگاه صنایع دستی نوروزی به این عظمت در 18 غرفه و اشتغالزایی20 نفر از جوانان این شهرستان برپا شد که از فروش محصولات و دست ساختاهای خود امرار معاش نموده اند این خود نوعی اشتغالزایی و برای عبور از بحرانها و آسیبهای اجتماعی می باشد.  

- در ضمن حرمت امامزاده را باید متولیش نگه دارد بعضی از مسئولین امر در مقوله ازدواج و اشتغالزایی به جای آسان و همواره نمودن راه اشتغالزایی ( ارائه تسهیلات بانکی و .....) موانع و سنگ اندازیهای متعدد جلوی پیشرفت کار این عزیزان قرار داده اند اما تا کنون کسی در مقام دفاع از این قشر بر نیامد.حال که اینجانب با برپایی این نمایشگاه و جشن های  ایام نوروز گوشه ی کوچکی از زمینه اشتغال ، نشاط و سرگرمی جوانان را در این ایام فراهم نموده ام میباست هر روز زیر سوال باشم ، گرچه افتخار میکنم که در راستای رسالت اداری خود در ایام نوروز توانستم با برپایی جشن های مختلف و معرض نمایش گذاشتن اداب و رسوم مردم شریف شهرستانم چند صباحی مردم را خوشحال نمایم همانگونه که دین مبین اسلام مخالف شادی نبوده و نیست.

- در خصوص انتقاد از ساز سنتی مستحضرید ساز سنتی این استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت معنوی رسیده ، به عنوان موسیقی سنتی این استان جایگزین  ارگ و دیگرآلات موسیقی غربی می باشد در صورتیکه بعضی از دستگا ه های دولتی از این ابزار غربی (ارگ)در مراسمات و جشنهای خود در میدان مرکزی و مکانهای عمومی شهر استفاده کردند ولی کسی جوابی از انها نخواست  ، این درصورتیست  سازسنتی در صدا وسیما بخصوص مرکز استان و همچنین در برنامه های استانی هر روز به مناسبهای مختلف نواخته و شنیده می شود . 

در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از حضرتعالی نسبت به احساس مسئولیتی که دارید به استحضار میرساند این اداره با توجه  به اطلاعات نادرست ارایه شده به جنابعالی  توسط بعضی از مدیران دستگا ه های اجرایی ، حق دفاع قانونی خود را محفوظ و موضوع را نسبت به مدیرانی که اطلاعات نادرست به جنابعالی داده اند از طریق مراجع محترم قضایی پیگیری خواهد نمود.

و من اله التوفیق

سياوش زمان

مدير اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي

و گردشگري شهرستان كهگيلويه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک