آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 17:18   |   کد مطلب: 7845
دیشموک با جمعیتی بیش از 24هزار نفر فقط دارای یک بانک" ملی "می باشد که برای ارائه خدمات به مردم به دلیل کمبود نیروی انسانی و حتی جوابگو نبودن یک بانک، مشکلات عدیده‌ای ایجاد وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، این روزها با اعلام این خبر از سوی دولت که مردم برای ثبت شماره حساب و "َشبا" جهت دریافت سودبانکی به بانک ها مراجعه کنند؛ معضل بزرگ کمبود بانک مردم دیشموک را آزار می دهد.

 

ترس مردم از نبود زمان کافی برای ثبت شماره حساب به دلیل عدم مشخص کردن زمان معین، همه مردم را یکجا به تنها بانک"ملی" کشانده است.

 

هر چند  در روزهای اخیر با تلاش زیاد نیروهای انتظامی و خدمت پرسنل تنها بانک دیشموک مردم در حال پیگیری وضعیت سهام عدالت خود هستند ولی آیا انصاف بر این است که با گذشت بیش از 38 سال از انقلاب اسلامی بیش از 24 هزار نفر فقط از یک بانک برخوردار باشند!؟

به گزارش خبرنگار دیشموک با جمعیتی بیش از 24هزار نفر فقط دارای یک بانک ملی می باشد که در چنین مواقعی در ارائه خدمات به مردم به دلیل کمبود نیروی انسانی و حتی جوابگو نبودن یک بانک، مشکلات عدیده‌ای ایجاد می شود.

 

تقریبا از  31 فروردین 96 که مردم می بایست برای ثبت شماره حساب به مراکز متولی مراجعه می کردند، ازدحام جمعیت در بانک ملی دیشموک برای افتتاح حساب و اخذ "شبا" به وضوح مشاهده می شود و همچنان ادامه دارد.

 

عدم مشخص کردن زمان معین برای اتمام ثبت شماره حساب از سوی دولت، مردم و حتی بانک ها و دیگر دستگاهها را برای برنامه ریزی با مشکل جدی روبرو و مردم را وادار کرده تا همه و آن هم بخش 24هزار نفری برای ثبت شماره حساب بانکی خود، به تنها بانک"ملی" دیشموک هجوم بیاورند.

تهیه گزارشات میدانی خبرنگار این رسانه خبری نشانگر فعالیت کاری پرسنل بانک ملی دیشموک در طول تقریبا16 ساعت رد طول 24 ساعت خبر می دهد ولی باز هم انگار یک بانک و نیروهای موجود، حلال مشکلات مردم دیشموک نیست.

 

آیا سهام عدالت ان هم در آستانه انتخابات ترفندی جهت تبلیغات انتخاباتی بوده و یا واقعاً قصدی برای خدمت به مردم است؟!

 

از هر شخصی در سطح شهر پرسیدیم با انتقاد شدید از این سیاست دولت، اظهار می کرد: چرا بصورت غیرمنتظره و ان هم بدون مشخص کردن زمان معین، مردم را دردسر انداختند.

در این رابطه خبرنگار این رسانه خبری با مرکز پاسخگویی سهام عدالت تماس تلفنی برقرار کرده تا زمان اعلام شده از طریق این مرکز را جویا شود و اپراتور سهام عدالت پاسخ داد: فعلا تا 31/6 96 زمان برای ثبت با وجود دارد و اگر معدودیت داشته باشد، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

 

به گزارش خبرنگار این رسانه خبری در دیشموک بارها  از کمبود دستگاه خودپرداز در دیشموک گزارش تهیه کرده و منتشر کرد و بحول قوه الهی و با تلاش مسئولان و نیروهای بانک ملی دیشموک، تنها بانک "ملی" دیشموک موفق به راه اندازی یک دستگاه خودپرداز دیگر در این منطقه شده و تاحدودی معضلات ناشی از کمبود خودپرداز مرتفع گردید.

 

مراجعین به بانک ملی دیشموک در گفتگو با خبرنگار در این رابطه با بیان اینکه، دولت زمان معینی برای ثبت شماره حساب سهام عدالت  مشخص نکرده، اظهار کردند: با این کار به این شکل  مردم  دچار تشویش شده و وضعیت در دیشموک طوری است که در تصاویر ذیل مشاهده می کنید.

حالا هم این رسانه خبری از مسئولان استانی خواهشمند است تا راه و چاره ای برای معضل کمبود بانک و حتی نیروی انسانی در این منطقه پیدا کند و نیاز بحق مردم را برطرف کند.

 

 تاکنون تلاش زیادی شده است تا حداقل یک بانک کشاورزی متناسب با فعالیت دامداری و کشاورزی مردم دیشموک در این منطقه دایر شود ولی سالها گذشته و همچنان در این راستا مسئولان هیچ اقدامی نکردند.

 

از استاندار محترم خواهشمندیم فکری به حال مردم دیشموک کند و ضمن اندیشیدن تدبیر جدی در دولت تدبیر و امید، حداقل با راه اندازی بانک کشاورزی در دیشموک، دردی از رنج های  فراوان مردم، بکاهد.

گزارش و عکس از وحید آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک