آخرین اخبار

29. اسفند 1395 - 14:53   |   کد مطلب: 7716
امام جمعه دیشموک به بحث حجاب یکی از شاخصه های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در برخی خانواده ها بحث محرم و نامحرم آن طوری که باید باشد، رعایت نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  حضرت حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوندی امام جمعه دیشموک در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی بزرگ بانوان که به مناسبت میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با بیان شاخصه های حضرت زهرا(س) ، اظهار کرد: امیدواریم همه بانوان این بانوی بزرگ را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند.

 

وی، ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا(س) و همچنین میلاد حضرت امام خمینی(ره) و با اشاره به آیه انااعطیناک الکوثر، گفت: خداوند فرمود؛ ما به شما خیر کثیر عطا کردیم.

 

حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوندی با اشاره به آیه" مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ و روایات در مورد حضرت زهرا(س)  و علی (ع) گفت: همانطور که در سوره الرحمن و تفسیرات با ذکر خیرکثیر از فاطمه(س) وعلی(ع) به دو دریایی عمیقی که با هم هیچ تعارضی با هم نداشته اند؛ یادشده است، تصریح کرد: این دو دریای علم،معرفت و تقوا امام علی(ع( و فاطمه(س) می باشد.

 

امام جمعه دیشموک با ذکر فضایل رفتاری و عملی کثیر این دو شخصیت بزرگ، خاطرنشان کرد: خانواده ای موفق است که در داخل کانون گرم خانواده اش،  تعارض نباشد و حرف  قرآن، اهل البیت وجود دارد و درگیری نباشد.

 

حجت الاسلام راوندی با اشاره به مسائل فضای مجازی، ماهواره و اینترنت، تاکید کرد: خانواده هایی که در این عرصه هم مثبت عمل کنند، خانواده سالمی در جامعه خواهند بود.

 

امام جمعه دیشموک اذعان کرد: تعارضات موجود در خانواده ها ناشی از فاصله گرفتن از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

 

حجت الاسلام راوندی با اشاره به آیۀ شریفۀ " یَخرُجُ مِنهُمَا اللُؤلُؤُ وَ المَرجان" در سوره الرحمن گفت:  مقصود از لؤلؤ و مرجان که به معنای مروارید است در آیۀ شریفۀ "یَخرُجُ مِنهُمَا اللُؤلُؤُ وَ المَرجان، امام حسن و امام حسین علیهما السلام هستند که باید عرض کنیم از دل خانواده های سالم و معنوی، لولو مرجان یعنی امام حسن و امام حسین(ع)، بیرون می آید.

 

امام جمعه دیشموک خطاب با بانوان گفت: همانطور که شهدای ما زمینه سازی ظهور کرده اند،  شما باید اولاً سرباز امام زمان(عج) باشید و ثانیاً محیط خانواده، زندگی و تربیت فرزندتان به طریقی صورت پذیرد که سربازی خوب برای مهدی(عج) باشد.

 

حجت الاسلام راوندی به بحث حجاب یکی از شاخصه های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در برخی خانواده ها بحث محرم و نامحرم آن طوری که باید باشد، رعایت نمی شود.

 

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه، بعضی مواقع دست دادن دختر با مثلاً پسر عمو عادی انجام می‌شود، گفت: حضرت زهرا(س) حتی در اتاقی که نابینایی بود، به این دلیل که می گفت او بوی مرا استشمام می کند و این باعث گناه می شود حاضر نمی شد، چه برسد به دست دادن با نامحرم؛ که این امر باید مدنظر قرار گیرد و بحث محرم و نامحرم رعایت شود.

 

حجت الاسلام راوندی با اشاره به آیه ربنا آتنا فی الدنیا حسنه، گفت: روایت و تفاسیر ما بیانگر این است، زنی ثروت است و خداوند حسنه ای که در دنیا به ما بدهد، خانمی که کمک کار در دین ما باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک