آخرین اخبار

22. اسفند 1395 - 21:02   |   کد مطلب: 7695
مشاور ستاد تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیروهای سیاسی چند استان شاخص کشور که با سلیقه های فکری متنوع در کنار کارملی عایدی قابل توجهی برای استان خودشان دارند و نیروی انسانی استان ما فدائیان جریانات سیاسی کشور شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  سید فرزاد نجات نیا در دومین همایش ملی توسعه پایدار چرام با اشاره به مفهوم توسعه که کلمه لوکس و بیشتر خاص کشورهایی مانند اتریش، بلژیک ،سوئد و غیره است، بیان کرد: از چهره استان می شود فهمید که فاصله با توسعه پایدار زیاد بوده و می بایست بررسی یکسری مبانی وعوامل عدم پیشرفت پرداخته شود.

وی افزود:دبیرخانه دائمی، کمیته بندی و چکش کاری در کارگروهها یعنی کار جدی در همین راستا و خارج از گرایش ها و صف بندیها با همدلی برای رسیدگی به دردهای مشترک است .

 

نجات نیا ادامه داد: اگر در سطوح پائین تر فرماندار، امام جمعه، سپاه و رئیس دانشکده در یک شهرستان همدل و هماهنگ باشند کار بهتر پیش خواهد رفت. 

 

این فعال سیاسی استان در ادامه برخی مزیت های اقتصادی کشورهای مشابه و همجوار را عنوان کرد و گفت: اکنون تولید ناخالص ترکیه کشور همسایه ۷۰۰ میلیارد دلار بوده که بخشی از آن صنعت جنگل بلوط ،چوب و تامین مبلمان بازار جهانی و فرآورده های دیگر آن است اما استان ما ۸۷ درصد منابع طبیعی با پوشش بلوط را دارد.

 

وی ادامه داد:ایران ۲۲۷ هزار هکتار جنگل نخل دارد و کشوری مانند مالزی با جمعیت ۲۵ میلیونی روغن پالم (نخل) ۱/۵ میلیارد چین را تامین می کند حدود دو برابر درآمد نفتی ایران است.

 

نایب رئیس سابق شورای شهر دهدشت افزود: مزیت اقتصادی استان مواردی همچون مناطق گردشگری،کشاورزی،دامداری،صنایع تبدیلی و صنایع  دستی نفت و گاز مثل پتروشیمی است اما در شرایط کنونی که سرمایه گذاری که سود رسالتش بوده و در کارهای بازرگانی و خدماتی با زحمت کمتر بهره بیشتر می برد، بخش صنعت ما برای او جذاب نیست و می گویند توجیه اقتصادی ندارد.

 

نجات نیا گفت: در بحث پتروشیمی دهدشت بیش از چهار هزار روز گذشته توسط نائب رئیس مجلس کلنگ زنی شد که هزار روز بعد افتتاح شود اما کنون  خاکبرداری شروع شده است وعده با کارشکنی نمی گذارند جوان باتجربه بومی به عنوان مدیراجرایی کارکند.

 

وی اضافه کرد:ما باید می بایست دانشجویان و جوانان منطقه را توانمند کنیم که به شغل نگهبانی در عسلویه افتخار نکنند.

 

 نجات نیا در انتقاد از گزارش های آماری برخی دستگاهها عنوان کرد: در همین شهرستان چرام عدم دست به دست شدن پول، نبود فیزیکی پول و نقدینگی، سایه شوم رکود یا به عبارتی دیگرمغازه و بازار فروش و کارگری هم راکد است.

وی افزود: یکی از صنایع پراشتغال صنعت ساختمان سازی است که بیشترین آیتم ها را برای  ایجاد اشتغال دارد. فراموش نشود همه سیاستگزاران، حاکمیت، قوا، دولت و حتی ملت باید چاره اندیشی کرده و هرکسی در بحث رونق اقتصادی سهمیه دار باشد. 

 

فعال فرهنگی استان در ادامه خاطر نشان کرد: صنعت توریسم می تواند رونق اقتصادی خوبی ایجاد کند؛ولی توجه کنید  ما در پازل و مثلث تورهای خارجی و گردشگری مرکز کشور نیستیم چراکه برخی آژانس های گردشگری ۱۸ روز اصفهان ، فارس،یزد را در برنامه دارند در حالی که میتواند جاذبه های گردشگری  و منابع طبیعی و میراث فرهنگی  استان ما را هم در برنامه قراردهند.

 

این فعال فرهنگی استان تاکید کرد: نیروهای سیاسی چند استان شاخص کشور که با سلیقه های فکری متنوع در کنار کارملی عایدی قابل توجهی برای استان خودشان دارند و نیروی انسانی استان ما فدائیان جریانات سیاسی کشور شده اند.

 

دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان استان خاطر نشان کرد: برخی می گویند مهاجرت معضل است اما  هجرت نخبگان برای تاثیر گزاری بیشتر مفید  است. اما همانطور که استحضار دارید رئیس پایانه های نفتی منطقه خارک و مدیرعامل شرکت ساایران یکی از موثرترین مدیران پروژه های سدسازی کشور از فرزندان چرام هستند و می توانند منشاء خدمات در سطح ملی و منطقه ای باشند.

 

یکی از سخنرانان روز افتتاحیه دومین همایش در چرام در ادامه گفت: صیفی جات ما می توانست  بازار عراق را بدست بگیرد و اگر هندوانه و گوجه ما پشت مرز فاسد شود، سوء تدبیر مدیریتی است.

 

 وی در پایان نامگذاری سال توسط رهبر فرزانه انقلاب را بنام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، را حکیمانه خواند و تاکید براقتصاد درون زا مبتنی بر آموزشهای خانوار و بومی سازی فعالیت های اقتصادی زود بازده را اولویت کنونی منطقه دانست.

 

انتهای پیام/ک

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک