آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 1:54   |   کد مطلب: 7645
مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک:با بیان اینکه، این معدن برای تولید 4 ماده معدنی، نیترات پتاسیم، اهک coo ،لیتیوم و مولیبدن کاربرد دارد، تصریح کرد: این چهار فلز را از معدن لیراب می توان استخراج و فن آوری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،عبدالحمید پناهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان‌های همسایه و در برخی شهرستان‌های استان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر آنفلوانزای حاد پرندگان در شهرستان بویراحمد گزارش نشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد آحاد مردم را به رعایت نکات پیشگیرانه دامپزشکی دعوت کرد و گفت: انتظار می‌رود مردم از خرید و جابه جایی هرگونه مرغ، بوقلمون و دیگر طیور خودداری کنند.

این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها و شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو از فرصت شیوع این بیماری سوء استفاده کرده و اقدام به جمع‌آوری طیور مردم می‌کنند.

پناهی ضمن آگاه‌سازی مردم در خصوص عدم هرگونه گزارش در شهرستان بویراحمد مبنی بر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تصریح کرد: در صورتی که موردی گزارش شود اطلاعات لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها و دهیاران و بخشداران منعکس و آگاه‌سازی لازم صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد بیان داشت: مردم شهرستان بویراحمد آگاه باشند در صورتی که فردی یا گروهی برای جمع‌آوری طیور به منطقه روستایی و حاشیه شهر مراجعه کرد باید مجوز از دامپزشکی و بخشداری‌های چهارگانه داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در صورت شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بویراحمد کار جمع‌آوری با حضور بخشداران هر بخش صورت می‌گیرد، گفت: در صورت شیوع این بیماری سریعا اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/4120

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک