آخرین اخبار

24. بهمن 1395 - 23:49   |   کد مطلب: 7594
رئیس شرکت توزیع برق شهرستان کهگیلویه به اتفاقات چندروز اخیر پیرامون قبوض برق در بخش دیشموک واکنش نشان داد و گفت:مردم این منطقه به هشدارها و تبلیغات گسترده شرکت برق در زمینه رعایت الگوی مصرف کمترین توجهی نکرده و نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، خسرو پرویزی رئیس شرکت برق ناحیه کهگیلویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:هزینه مصرف مشترکین با دو تعرفه مشخص می شود بطوریکه تعرفه برق مصرفی مناطق گرمسیری کهگیلویه وچرام شماره ۲ است و شهرستان های گچساران،باشت وبهمئی هم شماره ۱ می باشد.

 

رئیس شرکت برق شهرستان کهگیلویه بابیان اینکه تفاوت دوتعرفه فقط درتخفیف فصل تابستان است،دلیل این موضوع را رطوبت هوای بالاتر از ۱۵درجه گچساران،باشت وبهمئی دانست درحالی که رطوبت هوادر دهدشت وچرام زیر۱۵درجه است.

 

پرویزی تاکید کرد: تعرفه برق درکشور درفصل زمستان در همه استان ها ثابت هست.

 

رئیس شرکت برق ناحیه کهگیلویه الگوی مصرف رابرای این شهرستان را تا ۱۰۰۰کیلووات اعلام کرد و افزود ازصفرتا۱۰۰۰مبلغ ۳۳۰ریال واز ۱۰۰۰کیلووات تا۲۰۰۰ مبلغ ۷۵۰ریالومصرف ۱۰۰۰سوم۱۲۷۵ ومصرف ۱۰۰۰چهارم ۱۵۷۵ ومصرف پنجم۱۸۷۶وششم۲۰۲۶ ریال ومصرف مازاد نیز ۲۱۷۶ریال می باشد.

پرویزی اظهارداشت درمناطق گرمسیری نوع ۱ (گچساران،باشت وبهمئی) درفصل گرم الگو همان ۱۰۰۰کیلووات است بطوریکه صفر تا ۱۰۰۰کیلووات مبلغ ۱۵۰ریال و بالاتر از این میزان مصرف در ردیف های بعدی هزینه ها بیشتر محاسبه می شود.

 

وی تصریح کرد: در فصل گرم براساس آیین نامه تکمیلی وزارت نیرو و مصوبه دولت هرگونه تغییر نرخ با اختیار وزیر و افراد: ذیصلاح در مجمع وزارتی است و دیگر افراد از جمله مدیرعامل و یا مدیران شهرستانی هیچگونه اختیاری در اینباره ندارند.

پایگاه خبری کهگیلویه
خسرو پرویزی با انتقاد از بعضی مسئولان دردیشموک گفت:مشاهده می شود که مسئولان بدون مشاوره و اطلاع حرف هایی می زنند که فقط تشویش اذهان عمومی برعلیه دولت را علیرغم همه اقدامات درخشان به دنبال دارد.

 

پرویزی ادامه داد: درسال ۹۵مبلغ ۱۴میلیارد ریال پروژه درحوزه برق رسانی واصلاح شبکه وتامین روشنایی اجرایی دردیشموک شد وبیشترین خدمات شرکت توزیع نیروی برق شهرستان نیز در همین بخش بوده است.

 

پرویزی نبود گاز درمنطقه دیشموک را معضلی دانست وافزود: مردم ازبرق به عنوان سوخت استفاده می کنند و با استفاده کردن از آبگرمکن برقی و هیتر که مصارف انها برابر دو کولرگازی است ضمن مصرف نجومی هزینه برق خود را زیاد می کنند.

 

رئیس شرکت برق ناحیه کهگیلویه گفت: مردم این منطقه به هشدارها و تبلیغات گسترده شرکت برق در زمینه رعایت الگوی مصرف کمترین توجهی نکرده و نمی کنند.

 

پرویزی بااشاره به الگوی مصرف درفصل سرد نیز گفت: مصرف تا ۱۰۰کیلووات مبلغ ۴۵۰ریال است ودر مصارف بعدی به ترتیب مصرف مبالغ بیشتری منظور خواهدشد.

 

وی گفت: تاکید می کنیم که در سراسر کشور در فصل سرد تفاوتی وجود ندارند.

 

پرویزی ادامه داد::شرکت توزیع برق شهرستان احترام به مشترکین را وظیفه اصلی می داند و ما همه آنها را درک می کنیم و تاکنون کوتاهی نیزنکرده ایم اما درمصرف برق و رعایت نکردن الگوی مصرفی مردم باید وظیفه خود را نیز انجام دهند.

 

مدیرشرکت توزیع برق ناحیه کهگیلویه همچنین گفت تاکنون یک میلیاردو۹۰میلیون تومان دردیشموک فروش برق داشته ایم که وصولی ان در حدود۶۵۰میلیون تومان بوده است واین میزان وصول طبق ایین نامه وزارت نیروکه می بایست درحدود ۹۵درصد باشد تنها ۶۰درصد بوده است.

 

پرویزی تصریح کرد ۴۴۰۰مشترک برق دردیشموک وجود دارد و از این تعداد ۲۷۷۷مشترک روستایی ۱۶۳۷مشترک شهریهستند.

 

وی به میزان وصول هزینه برق مشترکین درشهرستان های مختلف پرداخت وگفت: باتوجه به پرداخت نکردن قبوض برق توسط مشترکین دیشموکی در این رده بندی کهگیلویه رتبه ششم و بعداز شهرستان های گچساران، بهمیی باشت، لنده و بویراحمد می باشد.

 

پرویزی درپایان فروش برق را در کل شهرستان در سال جاری بالغ بر ۱۱۴میلیاردریال و دریافتی از مشترکین راقریب به ۹۰میلیارد اعلام کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک