آخرین اخبار

19. بهمن 1395 - 0:59   |   کد مطلب: 7556
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دیشموک گفت: علل مخالفت جوامع غربی با انقلاب ما صرفا به دلیل تلاش برای توسعه، صنعتی شدن و پیشرفت در مسئله ی هسته‌ای کشور ما نیست، بلکه آنها با مکتب ما مشکل دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دیشموک گفت: علل مخالفت جوامع غربی با انقلاب ما صرفا به دلیل تلاش برای توسعه، صنعتی  شدن و پیشرفت در مسئله ی هسته‌ای کشور ما نیست، بلکه آنها با مکتب ما مشکل دارند.

 

محمد نوروزی نیا معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دیشموک در جمع دانش آموزان دبیرستان فاطمه الزهرا(س) دیشموک، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد:  در صدسال گذشته تاریخ کشور ما آبستن حوادث و رویدادهای زیادی بوده است.

 

وی گفت:  در این مدت جنبش های متفاوتی رخ داد و نتیجه آن تغییراتی بوده که در جامعه ما شکل گرفته است.

 

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به جنبش های اجتماعی فراوان قرن بیستم، تصریح کرد: واقعه ی انقلاب اسلامی یکی از رخدادهای مهم در قرن بیستم است.

 

وی گفت:  انقلاب های قرن بیستم در برخی جهات با هم تشابهاتی داشته ولی در برخی موارد، نقاط متفاوتی را هم شامل می‌شود.

 

نوروزی نیا اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک تفاوت ماهییتی با سایر انقلاب ها  دارد.

 

وی با بیان اینکه، انقلابهای قرن بیستم معمولا وابسته به شرق و غرب بوده اند، گفت: این انقلاب‌ها ماهیئت دنیاگرا و سکولار داشته اند./

 

نوروزی نیا گفت: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابها این بود که جنبش کشور ما ماهییت کاملاً دینی داشته است.

 

وی، به اهمیت بالای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و  گفت: انقلاب اسلامی آرمانها، شعارها و ارزشهایی را مطرح کرد که برای انسان قرن های بیست و بیست و یکم، تازگی داشته است.

 

نوروزی نیا به تحقیقات در رابطه با آثار انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: سرعت وقوع انقلاب همه ناظران بین المللی در سرتاسر دنیا را شگفت زده کرده است.

 

وی گفت: در قرن بیستم، متفکران سکولار اذعان داشته که دین نقشی در حیات سیاسی و اجتماعی بشر نمی‌تواند ایفا کند، دین را به حاشیه کشانده و دنیای سکولار و مادی گرا توانسته دین را از عرصه سیاسی و اجتماعی بشر دور کند.

 

معاون آموزشی آموزش و پرورش دیشموک خاطرنشان کرد: اما انقلاب اسلامی ما پیش بینی سکولارها را نقش برآب کرده و مشخص کرد که میتوان برای سعادت بشر دین را وارد عرصه سیاسی و اجتماعی بشر کرد.

 

وی،  دین را مهمترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ما با الهام گرفتن از مکتب تشییع توانسته شعار رهایی انسان از ماتم کده دنیا مطرح کند.

 

نوروزی‌نیا گفت: در زمان به قوع پیوستن انقلاب اسلامی نظاره گر فضای دوقطبی نظام سرمایه داری به رهبری آمریکا و  سوسیالیسم به رهبری شوروی سابق شدیم.

 

وی افزود: امروزه بشر به این نتیجه رسید که تنها راه موفقیت، بازگشت به دین است.

 

نوروزی نیا، به عوامل مهم تاثیرگذاری انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک شبه رخ نداده و ریشه در تحولات یکصدساله گذشته مردم ایران از جمله انقلاب مشروطیت، نهضت ملی شدن نفت و ریشه در قیام15خرداد داشته است.

 

 وی گفت: در کشور ما جنبش های زیادی رخ داده ولی جامع ترین و کاملترین حرکت، انقلاب اسلامی بوده که ضعف های جنبش های گذشته را برطرف کرده است.

 

نوروزی نیا به عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور وارد عرصه پیشرفت و توسعه شده است.

 

وی تشریح کرد: اندیشمندان ما استعمار غرب را عامل اصلی بدبختی و عقب ماندگی کشورهای اسلامی می‌دانند و خواستار تحقق نهضت بازگشت به خویشتن هستند.

 

نوروزی نیا، اسلامی شدن جامعه را از مهمترین آرمانها و اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: تاکید بر مسائل فرهنگی و تاکید بر رهبری دینی از مهمترین عوامل وقوع انقلاب در کشور ما بوده است.

 

وی، نتایج و پیامدهای ناشی از انقلاب اسلامی را در سه سطح ملی، منطقه ای و جهانی قابل بررسی دانست و گفت: انقلاب ما در دو بعد جمهوریت و اسلامیت به وقوع پیوسته است.

 

معاون اموزشی اداره آموزش و پرورش دیشموک به شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بر مبنای این شعار، استقلال ایران اسلامی یعنی اینکه کشور به شرق و غرب وابسته نیست و این کشور به خود اتکا دارد.

 

نوروزی نیا با بیان اینکه، البته استقلال به معنی نفی رابطه با جهان نیست، گفت: استقلال ما یعنی اینکه سرنوشت در عرصه های مختلف در دست خودمان باشد و خودکفا باشیم.

 

وی گفت: آزادی از اصول اولیه دین است، یعنی اینکه انسان آزاد آفریده شده و آزاد هم باید زندگی کند و تابع هیچ قید وبند استبداد داخلی و استعمار خارجی نباشد.

 

نوروزی نیا تصریح کرد: انقلاب اسلامی باعث تغییرات شگرفی در کشور شده است و تولیدات، رشد مراکز آموزشی و علمی و همچنین توسعه در دورترین نقاط کشور از برکات انقلاب اسلامی می باشد.

 

وی، به تاثیرگذاری منطقه ای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در همین راستا افغان ها با الهام از نقلاب اسلامی توانسته شوروی سابق را از کشور خود خراج کنند.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی شرایط بین الملل را هم تغییر داده است .

 

نوروزی نیا دهه فجر را بهترین زمان برای شناخت انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه رسانه های ما کمتر به تحلیل علل بوجود امدن انقلاب پرداخته و در مراکز آموزشی و علمی ما هم خیلی به این مقوله پرداخته نشده است.

 

وی گفت: شعار انقلاب ما تغییر در جامعه بوده است و امروز چهارمین دهه انقلاب را پشت سر می گذاریم.

 

نوروزی نیا، عدالت و برابری و مبارزه با فساد را از شعارهای انقلاب عنوان کرد و گفت: چهار عامل استعمار، استبداد، فقر و فساد باعث انقلاب در کشور ما شده است.

 

 

وی اضافه کرد: فساد به شکل ها ی مختلف، امروز هر جامعه ای را تهدید می کند و باید با این امر مبارزه کرده و دنبال تحقق آرمان و ارزش های انقلاب باشیم.

 

وی گفت: علل مخالفت جوامع غربی با انقلاب ما صرفا به دلیل تلاش برای توسعه و صنعتی و هسته ای کشور ما نیست، بلکه آنها با مکتب ما مشکل دارند.

 

وی متذکر شد: امیدواریم نسل جدید با مطالعه تاریخ گذشته، به ویژه تاریخ معاصر وظیفه خویش را شناخته و برای توسعه و ارتقای ایران اسلامی در همه زمینه ها تلاش کند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک