آخرین اخبار

13. بهمن 1395 - 0:45   |   کد مطلب: 7509
استاندار کهگیلویه و بویراحمددر نشست عصر امروز خود با خبرنگاران به موضوعات مختلفی از جمله افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه های عمرانی و اقتصادی دهه فجر ، استخدام های فله ای، و بی تحرکی مدیران کهگیلوهوبویراحمد اشاره کرد.می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید موسی خادمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت آغاز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به پروژه‌های افتتاحی استان در دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: دهه فجر امسال ۳۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد ۲۹۲ پروژه عمرانی و ۴۲ پروژه اقتصادی است که ۲۲۴ پروژه عمرانی افتتاحی و ۶۸ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد، همچنین ۳۵ پروژه در بخش اقتصادی افتتاح خواهد شد.

این مسؤول تصریح کرد: ارزش پروژه‌های افتتاحی عمرانی ۲۱۵ میلیارد تومان و پروژه‌های اقتصادی استان ۴۹ میلیارد تومان است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار پروژه‌های عمرانی کلنگ‌زنی ۱۵۱ میلیارد و پروژه‌های اقتصادی ۵ میلیارد تومان رایزنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۴ پروژه‌های افتتاحی اعتبار ۴۲۱ میلیارد تومان دارد، گفت: در سال ۹۲ جمع کل اعتبارات ملی، نفت، ماده ۱۸۰، ملی استانی ۳۵۳ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۷۳۹ میلیارد تومان رسیده که شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات استان هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده از ۷۳۹ میلیارد تومان به ۸۵۸ میلیارد تومان ارتقا یافته است..

وی تصریح کرد: در استان برنامه چهار ساله تدوین کردیم که در سه سال اخیر ۵۲۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌ها هزینه شده است و در سایر حوزه‌ها اعتبارات خوبی هزینه شده است.

وی میزان کل اعتبار هزینه شده برای طرح های عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویر احمد را در این دهه به ترتیب ۲۱ هزار و ۵۰۰ و چهار هزار و ۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: تعداد کل طرح های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر امسال در این استان ۳۳۴ مورد است.
خادمی ادامه داد: ۲۹۲ مورد از این طرح ها عمرانی و ۴۲ مورد نیز اقتصادی است.
وی میزان سرمایه گذاری کل این طرح ها در حوزه اقتصادی و عمرانی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی را در کهگیلویه و بویر احمد افزون بر چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی یادآور شد که ۶۸ طرح با اعتبار پیش بینی شده افزون بر یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی و ۶ طرح نیز با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی در دهه فجر امسال در این استان کلنگ زنی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد میزان اشتغالزایی طرح های اقتصادی و عمرانی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی را نیز افزون بر ۹۵۳ نفر ذکر کرد و گفت که ۳۵۴ نفر از این تعداد در بخش طرح های اقتصادی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان از جمله بهترین مدیران این سازمان در کشور است گفت: انتقادها به این مجموعه مبنای منطقی ندارد.

سید موسی خادمی اظهار داشت: به طور حتم به دلیل محدودیت‌های اعتباری این امکان وجود دارد برخی دستگاه‌های اجرایی از اخذ اعتبارات نگران شوند و حرفی بزنند ولی مبنای منطقی ندارد.

وی عنوان کرد: نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه‌های این استان و جوانی پای کار و خوش فکر بوده و  مدیریت پرکار و بانشاط در این مجموعه ملموس است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه فجر و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی در این ایام از یک نقمت چندین هزارساله رهایی و به یک نعمت بزرگ به رهبری امام رسید

 دلسوزی استاندار برای دولت یازدهم

وی عنوان کرد: دولت یازدهم یکی مظلوم ترین دولت‌های پس از انقلاب اسلامی از جهت تحویل گرفتن دولت در شرایط بد، تخریب دولت و عدم اطلاع رسانی صحیح از خدمات به دلیل درگیری با مشکلات در این زمینه نیز مظلوم است.

خادمی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های دولت چشمگیر و درخور توجه است افزود: برای ارزیابی موفقیت در سطوح مختلف باید دستاوردها را با آنچه باید حاصل شود مقایسه کردو نه با بهترین‌ها ارزیابی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی وضعیت دولت را با فضای مطلوب ارزیابی می‌کنند در حالی این مسئله صحیح نیست  عنوان کرد: مهمترین برنامه دولت از ابتدا تاکنون سیاست خارجی و اقتصاد بوده و در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته است.

خادمی در پاسخ به این سئوال که مهمترین ضعف دولت روحانی و مهمترین قوت دولت سابق چیست؟ گفت: مهمترین ضعف دولت یازدهم ضعف اطلاع رسانی از عملکردها بوده ولی در زمینه قوت دولت گذشته ترجیح می‌دهم پاسخی ندهم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های این استان در زمینه اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم در ایام دهه فجر از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

واکنش جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد به استخدام های فله ای

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه استخدام‌های فله‌ای و سلیقه‌ای نارضایتی مردم را بوجود آورده است، اظهار کرد: مشکل اشتغال در استان جدی است و من نمی‌خواهم از این استخدام‌ها در ادارات دفاع کنم و عمدتاً استخدام‌ها به شکل شرکتی و یا قراردادی است و رسمی نبوده و البته باید در جذب نیروهای شرکتی هم عدالت رعایت شود.

وی با بیان اینکه عدد استخدام‌های مطرح شده در رسانه‌ها خیلی بالا نیست، اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد عده‌ای رفته‌اند سر کار و باید کاری شود که بقیه هم بروند سر کار.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وفتی برای سیمان مارگون که بخش خصوصی است مردم اعتراض می‌کند و کمیته ویژه برای بکارگیری نیروها در این کارخانه تشکیل می‌دهیم، تصریح کرد: باید برای جذب نیروها در ادارات چارچوبی را رعایت کنیم.

خادمی تاکید کرد: به دنبال صدور یک بخشنامه هستیم که هر گونه جذب شرکتی، قراردادی و یا پیمانی یک فراخوان زده شود که حداقل اصولی در جذب نیروها رعایت شود.

دفاع استاندار از مدیریت برنامه و بودجه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: سازمان مدیریت از سازمان‌های خوب کشور و مدیر آن فردی با سواد و همراه است و کارهایش را به خوبی دارد، انجام می‌دهد.

خادمی در ادامه تاکید کرد: کلیت کار در سازمان مدیریت خوب انجام می‌گیرد و البته هر سازمانی مشکلاتی دارد، اما در مجموع سازمان مدیریت جزء سازمان‌های خوب و پرکار است و مدیر آن هم از مدیران خوب و از سرمایه‌های آن است.

مدیران بی تحرک کهگیلویه و بویراحمد عزل می شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر کم تحرکی برخی از مدیران ستادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اینکه بیشتر به چای خوردن روی آوردن، اظهار داشت: قبول دارم برخی از مدیران کم تحرک هستند و به همین دلیل تغییر برخی از مدیران را در دستور کار داریم.

خادمی افزود: مدیران باید در موقعیت‌های مختلف از دولت حمایت کند و البته نباید حمایت‌های آنها به شکل باج‌خواهی باشد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک