آخرین اخبار

11. دى 1395 - 1:23   |   کد مطلب: 7316
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 200 تشکل ثبت شده در استان وجود دارد که فعالیت اغلب آنها بصورت استانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  سید موسی خادمی در حاشیه دیدار با مسؤولان سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه بزرگ در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت، اظهار کرد: سمن‌ها یکی از نهادهای خیلی مهمی هستند که در جوامع مدنی تعریف و یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید تقویت این نوع تشکل‌ها است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت تقویت سمن‌ها در استان اشاره کرد و گفت: تقویت تشکل‌های مردم نهاد، بخشی توسط دولت و بخشی نیز به دست خود آنها انجام می‌شود.

 

خادمی افزود: سمن‌ها باید به نوعی نمایندگی افکار عمومی را داشته باشند که به قدرتشان اضافه شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه سمن‌ها در رساندن حرف مردم به دولت، اصلاح امور و در تصمیم گیری‌ها به دولت کمک می‌کنند، تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که مشکلات و مطالبات مردم را به مسؤولان منتقل می‌کنند.

 

خادمی اذعان کرد: تقویت بخشی از تشکل‌های مردم نهاد، توسط دولت و بخشی نیز به دست خود آنها انجام می‌شود و این  یعنی سمن‌ها باید به نوعی نمایندگی افکار عمومی را داشته باشند که به قدرتشان اضافه شود.

 

وی با بیان اینکه سمن‌ها باید بتوانند برای مجموعه‌های دولتی تصمیم سازی کنند، خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم نهاد برای اینکه به این نقطه برسند باید در آن صنف و حوزه‌ای که فعالیت دارند بتوانند به خوبی مطالبات و مشکلات مردم را نمایندگی و منتقل کنند.

خادمی تصریح کرد: اگر سمن‌ها در انتقال مطالبات به خوبی عمل کنند به طور طبیعی دولت‌ها مجبور به تقویت این نوع تشکل‌ها می‌شوند.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در حوزه اعتبار برای سمن‌ها ردیف مشخصی وجود ندارد، گفت: برخی طرح‌های کوچک مطالعاتی به تشکل‌های مردم نهاد واگذار می‌شود.

 

خادمی متذکر شد: برای این کار ردیف اعتباری دولتی تعریف شده نداریم و این کار جزو وظایف دولت‌ها نیست.

 

وی گفت: بیش از 200 تشکل ثبت شده در استان وجود دارد که فعالیت اغلب آنها بصورت استانی است.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک