آخرین اخبار

4. دى 1395 - 21:28   |   کد مطلب: 7264
یکی از اهالی روستای تُلگهی که 12 سال در طرح صیانت و جنگل کاری عضویت دارد و در اجرای این طرح به عنوان نمونه شناخته شده است، خود با تبر به جان درختان بلوط افتاده و آنها را یکی پس از دیگری قطع می کند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،فاضل غفور اصل (عباسی) برادر شهید و از اهالی روستای تلگهی در 17 کیلومتری شهر یاسوج است که به مدت 12 سال با اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در اجرای طرح صیانت از جنگل و در زمینه جنگل کاری فعالیت می کند.

وی تاکنون نیز دراین حوزه به عنوان حافظ نمونه جنگل در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته شده است این روزها به دلیل محرومیت از گاز طبیعی در روستای تلگهی خود با تبر به جان درختان بلوط افتاده و برای گرم نگه داشتن خانه و زندگی اش آنها را یکی پس از دیگری قطع و آتش می زند.

 

 

 

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار صبح زاگرس که برای پیگیری گاز کشی به این روستا تاکنون به دستگاه های اجرایی مربوطه مراجعه کرده اید تا دیگر درختان را قطع نکنید، گفت:تاکنون و بارها موضوع محرومیت روستای تلگهی از نعمت گاز به گوش مسئولان امر رسانده شده است اما هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم و مجبورهستیم برای در امان ماندن از سرما و گذران زندگی درختان بلوط را قطع کنیم.

غفور اصل می گوید: مسئولان امر، قطع درختان توسط اهالی روستای تولگهی را با چشم خود مشاهده می کنند و با پرونده سازی نسبت به جریمه روستائیان اقدام می کنند اما هیچگاه به فکر حل مشکل و گازکشی به روستا نیستند.

وی با بیان اینکه از قطع درختان سبز در این روستا بسیار ناراحت هستیم افزود: گاهی از شدت ناراحتی برای درختانی که خود و اهالی روستای تلگهی بی رحمانه و تنها به دلیل رفع نیاز قطع می کنیم اشک از چشمانم جاری می شود که چاره ای جز این نیست.

 

این حامی جنگل که خود قاتل جنگل شده است، عنوان کرد: موضوع نبود گاز و قطع درختان در این روستا از طریق اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد از طریق نامه نگاری به اطلاع مسئولان این دستگاه های اجرایی رسانده شده ولی تاکنون بدون هیچ اقدامی بی پاسخ مانده است.

غفور اصل ابراز داشت: برخی سودجویان در تابستان با آتش زدن طبیعت روستای تلگهی باعث خشک شدن درختان بلوط می شوند و بعد از مدتی درختان خشک شده را با اره به قطعات کوچک تقسیم کرده و برای سوزندان و تهیه زغال به مکانی دیگر منتقل می کنند.

 

غفور اصل به نابودی درختانی شامل کیکم، بنه، زالزالک، بنیو، آلبالوی وحشی، ارزن، گون، تنگس، کلخنگ، انجیر وحشی و سایر گونه اشاره کرد و گفت: این درختان به دلیل آتش سوزی های عمدی و نبود محیط بان و جنگل بان در معرض انقراض قرار گرفته اند.

به گزارش صبح زاگرس در روزهای اخیر نیز چندین گزارش خبری درباره نبود امکانات خدماتی و رفاهی در روستای تلگهی منتشر شد و تاکنون مسئولان کهگیلویه و بویراحمدهیچگونه اقدامی برای رفع مشکلات اهالی این روستا در حوزه آبرسانی، جاده ارتباطی،  بهداشت روستایی و سایر بخش ها انجام نداده اند.

گزارش و عکس: ابراهیم عزیزی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک