آخرین اخبار

3. دى 1395 - 22:31   |   کد مطلب: 7256
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،ضمن تقدیر و تجلیل ویژه از پروفسور ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و از پزشکان حاذق روز جهان، وی را افتخاری علمی و سرمایه ای گرانبها برای کشور دانست.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، آیین نکوداشت پروفسور سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران، با حضور شخصیتهای برجسته علمی و مذهبی عصر پنجشنبه در شیراز برگزار شد. 

سید موسی خادمی در این همایش بزرگداشت،ضمن تقدیر و تجلیل ویژه از پروفسور ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و از پزشکان حاذق روز جهان، وی را افتخاری علمی و سرمایه ای گرانبها برای کشور دانست و گفت: سید علی ملک حسینی امروزه از شاخص های علمی و نمونه بارز صداقت و طبابت در داخل و خارج کشور است.

وی بیان کرد:گفت: پروفسور ملک حسینی را پیوند سه عامل مهم، پدر پیوند کبد ایران کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق سین برنامه از قبل برای بنده وقت سخنرانی پیش بینی نشده بود و با اصرار متولیان برگزار کننده این همایش نکوداشت بر روی سن حاضر شدم و قصد سخنرانی طولانی ندارم. 

 

سید موسی خادمی در ادامه با بیان اینکه  تمایل دارم ضمن پاسداشت و تجلیل از تلاشهای بی وقفه و صادقانه پروفسور ملک حسینی یک تبریک ویژه هم به این پزشک حاذق و توانمند عرض کنم، البته این تبریک تبریک نه به واسطه داشتن دستان شفابخش، نه به خاطر پدر پیوند کبد ایران بودن، نه به خاطر ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی و نه بخاطر کارهای خیر بسیاری که انجام داد که البته همه اینها ستودنی است، بلکه این تبریک ویژه و صمیمی به خاطر دعای خیر بسیاری از مردم ایران و جهان بوده که پشت سرشان است.

 

خادمی با اشاره به اینکه همراه داشتن دعای خیر مردم به ویژه قشر نیازمند توفیق بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود، گفت: دکتر سید علی ملک‌حسینی اکنون این توفیق الهی را دریافت کرده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جمع اساتید، نخبگان، شخصیت‌های مذهبی و علمی برجسته‌ی ایران و جهان، سیاسیون و جمع کثیری از مردم شیراز سخن می‌گفت، پدر پیوند کبد ایران را محصول پیوند سه عامل مهم دانست و افزود : به عقیده اینجانب، پیوند سه عامل ،پروفسور ملک حسینی را به یک شخصیت علمی جهانی تبدیل کرده است؛ اول، عامل سیادت و سید بودن ایشان و تاثیر عمیق خدامحوری و دینداری و مقبولیت اجتماعی است دومین عامل اثرگذار، برخاسته شدن ایشان از یک جامعه عشایری و لُری است؛ جامعه‌ای که به صداقت و یک‌رنگی و شجاعت شهره است. 

 

خادمی عامل سوم این پیوند را پرورش در یک محیط فرهنگی هچون استان فارس برشمرد و افزود: این محیط،محیطی است که در آن طبع انسان‌ها بر سر ذوق می‌آید و در طول تاریخ محل پرورش شخصیت‌های بزرگی در عرصه‌های گوناگون بوده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود برای این بزرگ علمی جهان و افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس و ایران سلامی آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

 

آیین نکوداشت پروفسور سید علی ملک حسینی عصر پنج شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،جمعی از اساتید و شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی و صدها نفر از مردم شیراز به همت بنیاد نخبگان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در باشگاه فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

 

در این همایش نکوداشت علاوه بر سخنرانی شخصیت‌های علمی از ایران و دیگر کشورهای جهان، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، افشانی استاندار فارس، اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سکینه کیانی همسر زنده‌یاد بهمن بیگی نیز سخنرانی کردند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک