آخرین اخبار

3. دى 1395 - 22:30   |   کد مطلب: 7255
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد:
گرامیداشت حماسه 9دی جلوگیری از تکرار ای کاشهای تاریخی
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه امروز به سه موضوع مهم آزادسازی حلب، حماسه 9 دی و استخدامهای غیر قانونی در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،  پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اقامه شد.

 

حجت الاسلام صفدر پناهی در خطبه های امروز به سه موضوع مهم آزادسازی حلب، حماسه 9 دی و استخدامهای غیر قانونی در استان کهگیلویه وبویراحمد پرداخت.

 

پناهی ابتدا با گرامیداشت آزاد سازی شهر حلب از دست تروریستهای تکفیری، حلب را سند افتخار جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: جبهه مقاومت نه فقط متعلق به سوریه ، لبنان،  ایران و افغانستان است، بلکه متعلق به کلیه کسانی است که در تلاشند به طور صحیح با تروریسم مقابله شود.

 

وی افزود: متاسفانه دنیای غرب تروریست ها را به دو گروه تروریست بد و تروریست خوب تقسیم بندی کرد و اتفاقا آنهایی را که نام تروریست بد بر رویشان می گذارند، اصلا تروریست نیستند اما داعشی را که خودشان پرورش دادند، گاهی نام تروریسم خوب روی آنها می گذارند.

 

پناهی خاطرنشان کرد: هرگز غرب مبارزه اساسی با تروریسم نداشته  در حالی ترور ، آدم کشی،  غارت کردن و آتش زدن در ذات آمریکا، صهیونیسم و آل سعود است.

 

امام جمعه موقت شهر لیکک گفت: در سال 88 یک نفر آمد و برای اینکه رای بیاورد، داد زد که چرا به فلان جا و فلان جا کمک کنیم؟ در حالی که عراق و سوریه خاکریز اول دفاع از میهن است و  همه می دانند این همه سر و صدایی که در منطقه راه انداختند  برای مقابله با ایران است.

 

پناهی افزود: امنیت خوبی بر کشور ما حاکم است ، کسانی پرچمدار نظام ما هستند که با هوش تر از آنند که در دام برخی از حرفهای بیهوده بیفتند.

 

خطیب موقت نماز جمعه بهمئی در ادامه با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: ممکن است سوال شود که بعد از چند سال گرامیداشت 9 دی برای چیست؟ بنده عرض می کنم بعد از چند صد سال عاشورا برای چیست؟ برای این است که این حادثه چنان بازخوانی شود تا دوباره چنین حادثه ای در جهان خلقت تکرار نشود، در رابطه با 9 دی هم می خواهیم چشم فتنه کور شود.

 

پناهی با اشاره به اتفاقات سال88، تصریح کرد: در سال 88 نزدیک به 40میلیون نفر پای صندوقهای رای رفتند، 25 میلیون نفر به یک نفر رای دادند، 14 میلیون هم به یک نفر دیگر و آراء یک نفر هم کمتر از آراء باطله بود ؛مجموع اینها اتفاقات بزرگی در دنیا رقم می زد.

 

وی گفت: همانطور که ما نمی خواستیم در دام برجام بی فرجام بیفتیم، اما عده ای از بیرون طراحی کردند و کسانی در درون فریب خورند و بر طبل اعتراض کوبیند، اعتراض به خودی خود اشکال ندارد اما وقتی به خیابانها کشانده شود و علیه خواست رهبر باشد و عرصه رابرای موج سواری دشمن مهیا شود، این دیگر اعتراض نیست.

 

 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عفریته ای به نام کلینتون با وجود اینکه رای مردمی وی از ترامپ بیشتر بود اما بعد از پیروزی ترامپ  اعتراضی نکرد، اما کسی که در ایران ادعای وفاداری وی به امام و انقلاب گوش فلک را کر کرده بود، فریب دشمن را خورد.

 

پناهی گفت: همه سفارتهای خارجی فعال شدند و دسیسه کردند، تا جایی که مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و با اخلاص آن سخنرانی را تاریخی را کرد.

 

وی افزود: آن آقای عمامه به سری که روزی رئیس جمهور مملکت بود، به جای اینکه با گریه مردم همراه شود، بر خلاف خواست عمومی مردم می گفت که مردم ادامه دهید تا رهبری عقب نشینی کند.

 

امام جمعه موقت بهمئی گفت: این شد که قضیه به عاشورا رسید و همین مدعیان خط امام، پوستر امام را پاره کردند و شعار دادند "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" و وقتی مردم در چنین شرایطی کاسه صبرشان لبریز شد، در 9 دی سیل آمد ، طوفان آمد، اقیانوس مردمی راه افتاد و فتنه گران دشمن شادکن را با خود برد و برای همیشه منزوی کرد.

 

پناهی خاطرنشان کرد: روز 9 دی متعلق به همه است، مال ملت است، مال دولت است، مال سپاه است، مال ارتش است، اما مدعیانی به اسم اعتدال آمدند ؛اگر با مردم همکاری کردند 9دی مال آنها هم هست اما اگر همراهی نکردند دیگر گلایه نداشته باشند .

 

وی افزود: مدیری که روز 9 دی به تفریح برود، مدیری که غصه دار شود و  لبخند بر لبش نباشد و دلش جای دیگر باشد، معلوم است که بچه انقلابی نمی تواند او را تحمل کند .

پناهی گفت: انشاء الله طوری باشد که نه عده ای که تحت اعتدال آمدند به گونه ای دیگر بیندیشند، هر چند بسیاری از این افراد این روز را باور دارند.

وی افزود: 9دی علیه آن مسئولی است که بر خون شهیدان موج سواری کند و در روز حادثه به میدان نمی آید.

 

خطیب موقت نماز جمعه بهمئی تصریح کرد:گرامیداشت 9دی مانند گرامیداشت عاشوراست ؛این که کسی در حبس باشد یا نباشد مهم نیست، اگر یک جو مردانگی مانندکلینتون داشته باشد با اینکه در خفا اعتراف کرد، به صورت رسمی از مردم عذرخواهی کند تا مردم هم با عطوفت اسلامی با وی رفتار کنند .

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم گرامیداشت 9دی جهت جلوگیری از تکرارهای تلخ،گفت: در طول تاریخ ای کاش هایی هست مانند ای کاش مردم کوفه مسلم را تنها نمی گذاشتند یا توابین قبل از حادثه کربلا تصمیم خود را می گرفتند، یا  ای کاش در عهدنامه ترکمانچای دقت بیشتری می شد و  ای کاش در برجام وقتی مقام معظم رهبری فرمود به آمریکا اعتماد نکنید ما هم اعتماد نمی کردیم ؛روز بصیرت و متعلق به همه مردم و برای جلوگیری از تکرار این این کاشهاست.

 

پناهی در واکنش به امضای منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور گفت: امیداریم که حقوق مردم در این فرصت باقیمانده رعایت شود، هر کسی از رعایت شدن حقوق بدش بیاید ریگی در کفش دارد .

 

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: در استان ما بیشترین آمار بیکاری را داریم، آقای رئیس جمهور! دستور دهید گزینشهای فله ای و بی ضابطه در این استان پیگیری شود، استخدام و انتسابهای فامیلی پیگیری شود.

 

پناهی افزود: آمار بیکاران بسیار بالاست و مسئله استخدامهای غیرقانونی یک بلای خانمان سوز است.

 

وی گفت: حقوق مردم را رعایت کنید، قرار شد با افزایش قیمت حاملهای انرژی یارانه ها بالا رود ؛به مردم بیچاره ای که چند سال پیش 45هزار تومان یارانه می گرفتند و با وجود افزایش سرسام آور قیمتها هنوز همان 45هزار تومان را میگیرند، عنایت داشته باشید.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: خب چه شد؟ ما ندیدیم واحد تولیدی یا کارخانه ای راه اندازی شود، بگویند این پول کجا خرج شد؟این قبیل اتفاقات که در کشور هست در استان ما هم هست، اگر منشور حقوق شهروندی رعایت شود، وضع مردم هم بهتر می شود.

 

پناهی گفت: نمیخوام اسم ببرم اما  اگر مردم ببینند روز به روز در ادارات افراد جدیدی استخدام می شوند ،در اداره طراز اول استان ما روزانه افراد جدیدی انگشت می زنند و فلان نهاد آموزشی افراد جدیدی استخدام شده اند در حالی که  فرزندان این ملت دارند بیکار می گردند، فرزندان خانواده شهدا و جانبازان بیکار هستند که امیدواریم در پرتو حقوق شهروندی به این مشکلات و مسائل پرداخته شود.

 

منبع:سایت خبری آوای ماغر

انتهای پیام/م.غ

سیدعلمدارتقوی

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک