آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 20:24   |   کد مطلب: 6873
نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شیوه نطق من به خوبی سخنرانی آقای زارعی نیست، گفت: من تنها در مورد وقف و نقش آن در اقتصاد صحبت می کنم.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، ,  به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس غلام رضا تاجگردون ظهر سه شنبه در همایش یاوران وقف که در سالن آیت الله ملک حسینی کتابخانه های عمومی مرکزی یاسوج برگزار شد با بیان اینکه وقف جایگاه بسیار بزرگی در اسلام و توسعه اقتصاد دارد، افزود: خداوند هر چیز خوبی به ما داده است که وقف نیز یکی از آنهاست و باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

کنایه سنگین تاجگردون به زارعی و مدیرکل اوقاف استان

نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با کنایه ای سنگین و بیان اینکه شیوه نطق من به خوبی سخنرانی آقای زارعی نیست، گفت: من تنها در مورد وقف و نقش آن در اقتصاد صحبت می کنم.

زارعی در این نشست در مورد مسایل مختلفی به صورت پراکنده سخن گفت که مورد طعن تاجگردون قرار گرفت.

وی به سخنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر اینکه از یک سال پیش که وارد این استان شدم خیلی سالم بودم و اکنون به بیماری قند خون و چربی خون مبتلا شدم، اظهار کرد: آقای جنتی این چربی خون و قند خون ناشی از خوش گذرانی است و اگر ناشی از کار بود می گفتی دیسک کمر گرفتم.(خنده حضار)

تاجگردون همچنین با شوخی به این مدیرکل گفت: خدا را شکر از وقتی مدیرکل شده رنگ و روی‌تان نیز باز شده است.

نماینده شهرستان گچساران و باشت در بخش دیگری از سخنانش بعد از پرداختن به مقوله اقتصاد و وقف به مسئله توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و عنوان کرد: قطعا وضعیتش خوب نیست و به عنوان یک کارشناس عرض می کنم بنده خیلی خیلی نگران توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیستم، چرا که استان مسیری را طی می کند و برای خارج شدن از این وضعیت شرط و شروط های نیاز است که باید انجام دهد.

تاجگردون به جدول توزیع اعتبارات منابع عمرانی استانها اشاره داشت و اظهار کرد: وقتی که اعتبار استانهای دیگر را در سالهای 71 تا 73 نگاه می کنیم رتبه استان ما یا در یکی مانده به آخر بود و یا آخر بوده، اما اکنون اعتبارات ۱۷استان از ما کمتر است.

نگرانی ما از پول نیست، پول هست

وی با بیان اینکه استان ما 8 دهم جمعیت و مساحت خاک ایران را داراست، افزود: 2.4 درصد از اعتبارت کل کشور در این استان هزینه می شود یعنی حدود سه برابر جمعیت، نگرانی ما از پول نیست، پول هست اما نمی‌گویم خیلی هست، اما هست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اما نگران چیز دیگری هستم، جامعه و انسان می‌تواند کمک کند تا ما بهتر از منابع خودمان استفاده کنیم، اما نگران یه چیز مهمتر هستیم، نگران این هستم، که کارکردهای اجتماعی خودمان خوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه من با آقای زارع چهار سال است که همکار هستیم، و هر دو ماه یک بار با وزیر نیرو برای تخصیص آب جلسه داریم، افزود: بله من نگران این هستم الان دیلگون که منبع تامین کننده آب سد کوثر بود الان این وضعیت را دارد و آب سد کوثر جای دیگر می‌رود، من نگران این هستم که اگر سد مارون یکم بالاتر در کهگیلویه زده می شود الان کهگیلویه این وضعیتش نبود، من اما نگران چیزهای دیگر هستم.

من نگران جامعه هستم، هر گاه حرف وحدت در یک نقطه است، نمی‌گویم کار خطرناک اتفاق می‌افتد، اما آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود، برخی با کارکردهای اجتماعی و مدیریتی نباید آسیب‌های اجتماعی را بیشتر کرد.

با روش‌های سنتی نمی‌توان به جامعه انگیزه داد. تمام تلاش نمایندگان در این دوره این بوده که روش‌های انتخاب کنیم که اصل همگرایی در آن وجود داشته باشد.

هر گاه با یک غده چرکین روبرو هستیم، باید با حرف نو و گفتمان نو مسئله غده را حل کرد. اصالت ما به تاریخ است. اگر ما ایرانیان بگویم، کوروش، زدودن دین است. اگر بگویم کوروش پادشاه عدالت گستر بوده کفر است، اما اگر رفت پای مقبره کوروش سجده کرد، این کفر است.

هیچ گاه طرف تغییر نام استان نبوده و نیستم

به هر دلیل اعم از تاریخ این سرزمین نام استان ما شده کهگیلویه و بویراحمد و هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم که قیم مردم باشم  و به هیچ کسی اجازه نخواهم داد که قیم مردم شود و من از خیلی ها که می گویند کهگیلویه و بویراحمدی هستم کهگیلویه و بویراحمدی ترم و هیچ وقت نباید جلوی نام استان سجده کنیم.

ما با خاکمان، زبانمان و به خصوص به آنهایی که اندیشمند هستند می گویم که همه چیزمان باید گواهی تاریخمان باشد نه اینکه فقط در حرف زدن بگوییم کهگیلویه و بویراحمدی هستیم.

من صریح و شفاف عرض می‌کنم، چرا نباید حرف بزنیم، من تعجبم برخی از عزیزان نخوانده حرف می‌زنند، دو نامه اخیر در خصوص تغییر نام استان من در خارج از کشور بودم.

ایران زمانی ایران است که بتواند با فرهنگ و هنرش و همه چیزش بتواند حرفش را بزند و ما وقتی کهگیلویه و بویراحمدی هستیم که با عمل  زمانی نام این استان.

در قرن ۲۱ به گوشی که نمی‌شنود، سیلی نمی‌زند، به دهن که نمی‌خواهد ساکت شود، سنگ نمی‌زنند، می‌نشینند و حرف بزنیم.

من گفتم، اسم استان را نگذارید دنا، که بعد سمیرم بگویند، دنا متعلق به ما است، نگذارید زاگرس که بعد دیگران بگویند زاگرس متعلق به ما است. این بحث را زودتر تمام کنید بهتر است و بگذارید کنار.

من «واو» هستم، اما به آن احترام بگذارید

من «واو» هستم، اما به آن احترام بگذارید، اما آقایان هدایت‌خواه، موحد، بزرگواری، زارعی ما تاکنون هیچ بی‌احترامی به کهگیلویه و بویراحمد نکردیم، اما به من حق بدهید، که از این «واو» دفاع کنم. من می‌گویم به این واو احترام بگذارید، آیا این حرف خلاف شرع است، برخی نخوانده در این باره حرف زدند.

وی با اشاره به اینکه بنده در مورد وقف به مسئله شرعی و دینی آن وارد نمی شوم چراکه من تخصصی در این زمینه ندارم، اظهار کرد: تخصص بنده در حوزه اقتصاد است و در این همایش نیز به رابطه وقف و اقتصاد در این همایش توضیحاتی خواهم داد.

نماینده شهرستانهای گچساران و باشت با بیان اینکه سرمایه انسانی و فیزیکی در حوزه اقتصاد و افزایش تولید بسیار مهم است، افزود: اگر ما صدها بار بر روی این صندلی ها بنشینیم و یا راهپیمایی کنیم و سخنرانی داشته باشیم تا تولید افزایش یابد این مورد انجام نمی شود مگر با سرمایه انسانی  و در حوزه وقف نیز این مورد اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه همه ما می دانیم که وقف باعث رهایی از فقر می شود، تصریح کرد: امام علی (ع) نیز وقف را برای رهایی از آتش دوزخ عنوان کردند و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم.

تاجگردون وقف در اقتصاد را یک امر مهم برای تولید مداوم  و بلند مدت عنوان کرد و یادآور شد: وقف می تواند در این حوزه کمک کار خوبی برای کارکرد بهتر اقتصاد  باشد.

وی گفت: سرجمع دارایی های وقفی کشور اعم از زمین، تولید و ثروت تنها 8 تا 10 درصد است که عدد خوبی است و در تمامی نقاط کشور مختلف است.

نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بازدهی اموال وقفی در کشور طبق آمار رسمی را بین 4 تا 5 درصد نام برد و گفت:درآمد شرکت های دولتی ما نیز همین است به همین خاطر است که تاکید ما این است که بخش خصوصی باید وارد شود.

وی با بیان اینکه در کشور تعدادی هستند که نمی توانند خانه یا زمین وقف کنند و راه حل خوبی برای آنها در نظر گرفته شده است، گفت: اوراق مشارکتی وقف که در سال 94 مصوب شده است و اداره اوقاف کار خود را در این حوزه شروع کرد اما متاسفانه موفق نبودند چرا که این امر باید فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک