آخرین اخبار

5. آبان 1395 - 23:33   |   کد مطلب: 6515
تهاجم فرهنگی در یک قدمی جوانان کهگیلویه و بویراحمد:
لباس های پاره و شلوارهای وصله زده؛ مد روز مغازه های یاسوج +تصاویر
لباس های پاره، شلوارهای ریش ریش و وصله زده در کنار شال های روزنامه ای این روزها بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج را قرق کرده است و تهاجم فرهنگی غرب به صورت نرم برتن مانکن ها و از پشت ویترین مغازه ها برای جوانان دست تکان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، برای خرید به چند تا از مغازه های شهر یاسوج سر زدم در این چند ساعت گشت و گذار در سطح شهر با لباس های جالبی برخورد کردم که دیدنشان برای برخی مسخره بود و با تبسمی از کنار آن رد می شدند و برای برخی مد محسوب می شد و قیمت آنها را می پرسیدند.

با وجود همه این مد و لباس ها شلوارهایی با مدل های باورنکردنی در فروشگاه توجهم را جلب کرد سراغ شلوار که رفتم با چیز جالبی مواجه شدم شلوار وصله زده شده و شلوار ریش ریش شده که با قیمت های باور نکردنی به فروش می رسیدند.

 قیمت آنها را از فروشنده پرسیدم، قیمت هایشان از خودشان جالب تر بود شلوار وصله زده 79 هزار تومان و شلوار ریش ریش شده 75 هزار تومان به فروش می رسید قیمت ها را که فروشنده گفت یاد خبری افتادم که حدود یک ماه قبل در یکی از رسانه های تهران دیدم این رسانه عکسی از یک مانتو منتشر کرده بود که قسمت هایی از این مانتو با آتش سوخته شده بود وجای سوختگی قهوه ای شده بود مثلا مد داده بود و قیمت آن را 200 هزار تومان زده بودند در حالی که سوخته نشده همین مانتو در سایر فروشگاه ها نصف شاید هم کمتر از این قیمت به فروش می رسید.

 
---

 تولید و ایجاد مدل های اینگونه سخت نیست و حتی من خبرنگار که هیچ اطلاعاتی پیرامون طراحی لباس ندارم اگر فردا به سلیقه خودم لباسی را طراحی و بپوشم شاید همان لباس مد شود این تاثیر پذیری ساده و لحظه ای جوانان در کشور به ویژه در این استان و شهر یاسوج بسیار نگران کننده است.

از شلوار که بگذریم شال و مانتوهای تور با پشت نویسی انگلیسی و فرانسوی پشت ویترین های مغازه ها به چشم می خوردند شال ها و مانتوهایی که با قیمت پایین جهت نشانه روی اعتقادات دختران یاسوجی در فروشگاه های پوشاک این شهر عرضه می شود.

 
---

گاهی کلمات و جملات بسیار نامناسبی بر روی این لباسها نوشته شده است و جوانان ما بدون اطلاع از معنا و مفهوم آن می خرد و بدون دغدغه و به خیال مد بودن می پوشد.

بادیدن این شالها و مانتوهای پیش نویس شده یاد خبری افتادم که سال گذشته در رسانه های کشوری و خارجی منتشر شد در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته یک رسانه خارجی با پسر نوجوانی که بر روی لباسش یک کلمه انگلیسی نوشته شده بود مصاحبه کرده بود تصویر این پسرنوجوان در شبکه های خارجی پخش شد و در این رسانه ها نوشته بودند دو نوجوان ایرانی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، تصویر شعار «مرگ بر آمریکا» در دست داشتند، در حالی که روی لباس یکی از آنها به انگلیسی نوشته شده «من عاشق نیویورک هستم» (- با حروف مخفف N Y) بر تن دارد. در حالی که این پسر معنا و مفهوم جمله ای که بر روی لباسش بود را نمیدانست و فقط پوشیده بود  این موضوع باعث سوء استفاده رسانه های خارجی شد و با تیترهای متفاوت منتشر کردند. این گونه است که جوانان ما خیلی ساده گول می خورند و چیزی می شوند که غرب می خواهد.

این فروشگاههای بدون اینکه نظارتی بر روی آنها باشد و  بدون اینکه فروشنده از فروش این گونه لباس ها ترسی داشته باشد به سادگی و در بیخ گوش همه مسئولان فروخته می شوند و کسی نمی پرسد چرا و برخی تنها با لبخند و تبسمی تلخ از کنارشان رد می شوند.

جوانان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ نگرانی و آگاهی از اهداف تهیه کنندگان این گونه لباس ها آنها را می پوشند و به خیال خود مد روز هستند اما نمیدانند که هدف تهاجم غرب و اهداف غرب برای نابودی اعتقادات اسلامی و نابودی این انقلاب  واقع شده اند. چیزی که در سالهای اخیر از آن به عنوان جنگ نرم یاد شده است و اگر سخت تر از جنگ سخت نباشد مطمئنا آسان تر هم نیست.

در کتابهای قدیمی گفته شده است که اگر یک ابر قدرت نتوانست کشوری را از طریق جنگ و سلاح از پای دربیاورد بهترین راه سست کردن باورها و اعتقادات آن کشور است و غرب از جمله انگلیس و امریکا در تلاش هستند که همچین بلایی را بر سر ایران بیاورند.

برای جلوگیری از فروش این گونه لباس ها در فروشگاه ها بهتر است مسئولان توجه بیشتری کنند و نظارت خود را بالاتر ببرند چرا که جوانان ما به راحتی به راهی می روند که غرب می خواهد و پوشش اسلامی را کم رنگ نشان می دهند.

تصاویر تکمیلی:

---
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

گزارش:زهرا داوودی

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک