آخرین اخبار

1. آبان 1395 - 10:21   |   کد مطلب: 6482
انتقاد صریح رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه نسبت به عملکرد صداوسیمای استان در محرم:
پخش "ترانه های لری شاد" در محرم تاسف بار است/رسانه وظیفه دارد فرهنگ عاشورا را در جامعه احیا کند
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه نسبت به عمکرد صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویر احمد در ماه محرم و بعد از عاشورای حسینی واکنش نشان داد.
پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه با ارسال مطلبی به این پایگاه خبری نسبت به عمکرد صدا و سیمای استان کهگیلویه وبویر احمد در ماه محرم و بعد از عاشورای حسینی واکنش نشان داد.

 

مطلب ارسالی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه عینا در زیر آمده است:

 

با سلام و احترام
رسانه وظیفه دارد فرهنگ عاشورا  را در جامعه احیا کند

  هر سال چند روز تا محرم مانده، کم کم صدا و سیمای مرکز استان حال و هوای محرم می گیرد و با ورود به شب اول کاملا رنگ تلویزیون به رنگ غم ایام محرم در می آید. 

 

در چند روز مانده به تاسوعا-عاشورا طوری غرق در ماتم می شویم که گاهی  آسیب جدول پخش نامناسب در برنامه ها را می بینیم و اما این روند زیاد طول نمی کشد و به طور ناگهانی از شمایل قبلی در می آییم ، جوری که بعد از سوم امام گویی دیگر در ماه محرم قرار نداریم.

 

 تنها تا چند روز بعد از عاشورا و دیگر نه از لوگوی عزاداری خبری است، نه برنامه ای و نه فیلمی...آن هم در استانی تمام شیعه. جای بسی تاسف است.

 

مسئولین باید در خصوص ارزش ها و آموزه های دینی حساس باشند و بدان اهمیت دهند.

 

زیرا ما معتقدیم که باید دستورات اسلامی، در همه عرصه - از جمله صدا و سیما - رعایت شود و نسبت به حفظ ارزش‌های دینی حساسیت لازم وجود داشته باشد؛ زیرا حکومت اسلامی خونبهای شهیدان است و رسالت همه ما پاسداری از دین خدا است.

 

بر این اساس، لازم است صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه های مفید و همسو با ارزش های اسلامی داشته باشد. اما متأسفانه، برخی از برنامه های آن مشکل دارد بطوریکه در این ایام محرم شاهد پخش آنها از شبکه دنا هستیم ( ترانه های لری شاد ). بعنوان یک بچه مسلمان باید بپذیریم که برخی از برنامه این سازمان مورد تأیید نیست.

 

سیاوش زمان - مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک