آخرین اخبار

4. مهر 1395 - 10:46   |   کد مطلب: 6277
مدیر داخلی بیمارستان شهید بهشتی گفت: این بیمارستان به رغم همه تلاشی که برای ارایه خدمات مطلوب به بیماران دارد ،باید بار کمبود خدمات شهری مثل پارکینگ عمومی،سرویس بهداشتی عمومی وفضای سبز اطرافش را نیز به دوش بکشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،کیا جاوید افزود:بیمارستان شهید بهشتی به عنوان قدیمی ترین و تنها مرکز تخصصی تروما یا حوادث پزشکی سال 55 با 25 تخت و برای جمعیت 50 هزار نفری شهر یاسوج افتتاح شد.

جاویدادامه داد :با افزایش جمعیت شهر یاسوج این بیمارستان نیز به 9 برابر  ظرفیت اولیه خود افزایش تخت پیدا کرد که قطعا بیمارستانی که از 25 تخت به 221 تخت می رسد با مشکلاتی روبرو می شود.

وی گفت: اضافه کردن ساختمان در این محوطه سه و نیم هکتاری باعث پراکندگی ،سخت شدن نظارت،مدیریت ،حراست و خدمات شده است.

به گفته جاوید به دلیل اینکه این بیمارستان مرکز فوریت های پزشکی نیز هست و در مرکز شهر قرار داشته و حجم مراجعات به این بیمارستان بالاست در نتیجه فشار کار در این بیمارستان بسیار بالاست.

وی تاکید کرد:مراجعان به این بیمارستان در گروه بیماران تصادفی،نزاع،سوختگی و غیره هستند که اغلب تعداد  همراهان زیادی هم دارند و تنش بالایی هم ایجاد می کنند که این مساله باعث ایجاد فشار و استرس روی کارکنان و دشوار شدن خدمت رسانی مطلوب می شود.

وی با بیان اینکه بیماران اورژانسی باید در زمان طلایی به بیمارستان منتقل شوند اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ترافیک سنگین در خیابان های منتهی به بیمارستان مشکلاتی برای بیماران ایجاد می شود.

جاوید با گلایه از تاکسی دارانی که جلوی درب ورودی بیمارستان توقف می کنند ادامه داد: اغلب حضور این تاکسی هایی که در کنار خیابان پارک می شوند کار امدادرسانی و عبور مروز آمبولانسها را سخت می کند .

مدیر بیمارستان شهید بهشتی تردد خودروها در محوطه بیمارستان را مخل آرامش بیماران دانست و افزود:کلینیک ها و مطب های اطراف بیمارستان همچنین کسبه اطراف به دلیل نبود پارکینگ در اطراف،خود روهای خود را در محوطه بیمارستان پارک می کنند و این تردد زیاد هم مخل آرامش و هم باعث ایجاد آلودگی هوای محوطه های بیمارستان می شود.

وی با بیان اینکه برخی خانواده ها اقدام به مفرش کردن محوطه ها و حتی پخت و پز در محوطه بیمارستان می کنند تصریح کرد: این محوطه برای آسایش بیماران در نظرگرفته شده است ضمن آنکه به لحاظ بهداشتی هم چنین اقامت هایی توصیه نمی شود.

جاوید یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان را نبود سرویس های بهداشتی در خیابانههای اطراف بیمارستان عنوان کرد و افزود:در سالهای گذشته تعداد سرویسهای بهداشتی را اضافه کرده ایم اما به دلیل استفاده افراد خارج از بیمارستان این سرویسها جوابگو نیست و متاسفانه برخی افراد نسبت به نگهداری این فضا ها نیز سهل انگاری می کنند و عملا بهداشت خود و دیگران را به خطر می اندازند.

وی از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری به بیمارستان بپرهیزند و از مسئولان شهری نیز خواست برای ایجاد پارکینگ و سرویس های بهداشتی عمومی در اطراف بیمارستان چاره ای بیندیشند.

به گفته جاوید بیمارستان شهید بهشتی اگر چه بسیاری از مشکلات بیمارستانهای دیگر مانند حقوق معوق کارکنان و یا حاشیه های پزشکی را ندارد اما همین تردد ها و قرار گرفتن در مرکز ثقل ترافیک شهری باعث ایجاد وضعیتی دشوار شده و سرویس دهی را سخت کرده است.

گفتنی است روزانه 700 بیمار به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کرده  و در هر روز 40 عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک