آخرین اخبار

30. شهريور 1395 - 1:32   |   کد مطلب: 6233
امام جمعه موقت دیشموک گفت: چرا ازدواج را سخت می‌گیرید و نمی‌گذارید جوانان براساس قانون الهی ازدواج کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  حجت الاسلام شیخ شعیب عبدالپور امام جمعه موقت دیشموک در حاشیه برگزاری جشن عید غدیر خم در جمع مردم دیشموک اظهار کرد: اگر همیشه هم در مدح و وصف مولا علی(ع) عرض کنیم، کم گفتیم و از فضائل مولا علی(ع) می توان به فرمایشات ایشان اشاره کرد.

وی افزود: انسان باید به درجه‌ای برسد که با بلوغ فکری و عقلی کامل بتواند خدای یکتا را بشناسد.

 

حجت الاسلام عبدالپور تصریح کرد: در صورتی که اینچنین نشود، انسان ناقص العقل است و این شخص در شناخت خداوند عاجز است.

 

وی با بیان اینکه، خدا را با نعماتی که در اختیار ما گذاشت می‌توان شناخت، اضافه کرد: دو امر اعتماد و اعتقاد برای شناخت خداوند، مهم است.

 

امام جمعه موقت دیشموک با اشاره به اینکه، گناه برای مسلمان امری ناپسند و زشت است، تصریح کرد: بین اعتماد و اعتقاد به خدا فاصله وجود دارد.

 

حجت الاسلام عبدالپور با اشاره به اینکه، مهریه سنگین برای ازدواج گناه است، بیان کرد: همانطور که یک بیمار برای درمان به دستورات پزشک کاملاً عمل کرده و اقدام خواهد کرد، مسلمان هم باید به دستورات امام، پیغمبر و خداوند و دستورات دین، عمل کند.

 

وی با انتقاد شدید از برخی شروط سخت و در نظر گرفتن مهریه‌های سنگین برای ازدواج جوانان، گفت: کدام یک از این حرفایی که می‌زنید با قرآن تطابق دارد؟!

 

 

حجت الاسلام عبدالپور در ادامه با بیان اینکه، خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید، دروغ نگویید!، خاطرنشان کرد: چرا ازدواج را سخت می‌گیرید و نمی‌گذارید جوانان براساس قانون الهی ازدواج کنند.

امام جمعه موقت دیشموک با اشاره به اینکه، کسانی که در زمان جاهلیت با سنگ به سر و صورت پیامبر می‌زدند با کسانی که امروز حرف پیامبر را نادیده می‌گیرند، تفاوتی ندارند، گفت: با گذاشتن شرط و شروط خودتعریف‌شده، ازدواج را برای جوانان سخت نکنید.

 

وی گفت: کسانی که در روز عاشورا شاهد سر بریدن اباعبدالله بوده با کسی که امروز در وقت نماز، نماز نمی‌خواند و سیره و رفتار علوی و فاطمی ندارد، هم یکی هستند.

 

حجت الاسلام عبدالپور متذکر شد: با اعتماد می توانیم شناخت از خداوند را حاصل کنیم و دستورات الهی را رعایت نماییم و مسلمان باید دقت کند که حرف و قانونی که در جامعه رواج می‌دهد، برطبق دستور پیامبر و خدا است یا نه، از خودش و برای خودش است.

وی در پیان گفت: انسان هر چقدر در مسیر خداوند باشد، اعتماد و اعتقاد او بیشتر می‌شود.

انتهای پیام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک