آخرین اخبار

29. شهريور 1395 - 14:09   |   کد مطلب: 6227
عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در یادداشتی به اظهارات نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس به نامه اخیر نماینده گچساران که خطاب به مسئولان استان بوشهر نوشته شده بود، پاسخ داده و بسیاری از موارد مطرح شده در نامه تاجگردون را وظیفه وی و هر نماینده دیگری دانسته است.

 متن پیام حجت الاسلام عبدالحمید خدری به شرح زیر است؛

خدمت دوست و همکار عزیزم جناب آقای دکتر غلامرضا تاجگردون
نماینده محترم مردم شریف و غیرتمند گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام

یادداشت اخیر شما را خواندم و لازم دانستم جهت تشریح واقعیات و تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض برسانم.

مستحضرید ارتباط مردم ایران در طول تاریخ در همه استان ها با هر قومیتی همیشه خوب و برادرانه بوده و این گونه نیست که مردم بصیر و نجیب دو استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر اظهار نظر یا مرقومه ای قرار گیرند و اگر ناطقی نطقی می کند صرفا دیدگاه خود را بیان می کند و البته قرائت ها و تاویل ها از این متن ها یا بیان ها زیاد است.

انتظار نداشتیم مطالبه ی حقوق حقّه ی مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم که بنده به بازگرداندن آن سوگند خورده ام ، دوستان را چنین آشفته کند و از جاده ی انصاف دور سازد.با وجود چاه های پرشمار نفت در منطقه ی ما ، بدیهی ست که درصدی از بودجه های فرهنگی و ورزشی به حوزه ی ما اختصاص یابد و این یکی از زخمهای کهنه و از مطالبات قدیم و مغفول مانده ی مردم ماست.

برادر عزیزم جناب آقای تاجگردون

زیبنده تر است که “در عمل” رعایت حق همسایگی و حسن همجواری را بفرمایید.

فرمودید : «سال‌هاست که مردم گچساران میزبان عزیزان بندری بوده و به همزیستی با آنان افتخار کرده و می‌کنند» عرض می کنم همین اتفاق در بوشهر نیز روی می دهد و مایه ی افتخار ماست و این از خصایص ایرانی و اسلامی مردم دو استان است و جای تعجب ندارد و کشف جدیدی نیست و نشانه های آن در تاریخ آشکار است . بخشی از جمعیت ساکن بوشهر را لرهای عزیز تشکیل می دهند و مردم خونگرم بوشهر با آغوش باز پذیرای آنان بوده و هستند.اگر در یکی از روزهای تعطیل سری به دیلم و گناوه بزنید با تصویر عینی مهربانی و مهمان نوازی روبرو می شوید.این دوستی ها و برادری ها به امید خدا برای همیشه ادامه خواهد یافت. ان شاالله.

در فراز دیگری مرقوم فرموید : ” در طول دوران نمایندگی‌ام افتخار داشتم در هر موضعی که قرار داشتم از حقوق و فرایند خطه جنوب و بالأخص آن استان که همواره خود را برادر آنان می‌دانستم دفاع کنم”.

طبق قانون اساسی سوگندی که نمایندگان ادا می کنند ،رسالت پایبندی به استقلال و اعتلای کشور هم بخشی از آن است. بنابراین نماینده در خانه ملت هر چند منتخب حوزه انتخابیه ی خود است اما رسالت آن ملی است. بنابراین به طور مثال اگر اینجانب نیز از طرح و لوایحی دفاع کردم که نفع آن یا محل اجرای آن معطوف به استان دیگری است جای بیان ندارد چرا که تنها به وظیفه خود عمل کرده ام و شایسته نیست ادای تکلیف را چنان دیگری بنمایم.

در این متن به مقاومت و ایستادگی در تأمین مالی طرح‌های پارس جنوبی اشاره شده است، باید گفت نه تنها اعضا کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه و نمایندگان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بلکه همه نمایندگان ملت دغدغه برداشت سریع تر از میدان های مشترک دارند. چرا که عواید آن فاز به فاز به کل اقتصاد کشور می رسد این موضوع ملی است و اگر این موضوع در شمال کشور هم می بود همه باید نسبت به آن اهتمام می داشتند.

در بخش پایانی یادداشت با واژه هایی مانند “تحریک”، “مقاومت”، “تعرض”، “بیم”، “کمپین ضد آب”، “دود در چشم همگان”، “تحریک آمیز”، به توصیف شرایط کنونی برآمدید. از این رو من به عنوان خادم مردم بوشهر و خدمتگزار مردم گچساران که ۵ سال از عمرم را در میان آنها به کسوت قضاوت گذارندم و به آن افتخار می کنم ، مردم هر دو استان را از این نوع واژه های غیرمهربانانه به دور می دانم. جنوبی ها و خونگرمی و کمی آن طرف تر دریای آبی، زاگرس و دشت های سبز و کوههای استوار و جنگل های بلوط و آبشارهای روانش، نه نمی شود به نظرم مردمان هر دو دیار از واژه هایی مانند تعرض و تحریک به دورند و تا بخواهید بزرگوار و نجیب اند. آنها سالهاست کاستی ها را نجیبانه تحمل می کنند و این رسالت ما نمایندگان را سنگین تر می کند.

چشم انداز ما تحکیم دوستی ها و اتحاد دیرین این دو استان است تا راه رسیدن به هدف مشترک ما که همانا تحول و آبادانی جنوب سرافراز است هموار گردد. برماست که به عنوان عصاره این مردم بزرگ و نجیب، که برگهای زرین افتخاراتشان هنوز بر تارک تاریخ می درخشد ، با ادبیاتی زیباتر و عقلایی تر سخن بگوییم و نیز خلاف همبستگی و همدلی گام بر نداریم.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
دعاگوی شما
عبدالحمید خدری
نماینده مردم شریف بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک