آخرین اخبار

11. دى 1393 - 21:31   |   کد مطلب: 6
امام جمعه دهدشت از وضعیت نامطلوب پروژه‌های عمرانی این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به سرکشی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی از کهگیلویه، اظهار داشت: این شهرستان به عنوان مادر فرهنگی و جغرافیایی این منطقه دچار مشکلات عدیده‌ای است.

وی با بیان اینکه تاکنون زحمات بسیاری در راستای حل مشکلات صورت گرفته است، افزود: مردم این شهرستان از وضعیت موجود ناراضی و ناامید هستند چرا که هر پروژه‌ای در این شهرستان شروع شد ثمره‌اش برای مردم معلوم نبوده است.

وی از پتروشیمی به عنوان یکی از پروژه‌های راکد و به کما رفته این شهرستان نام برد و با اشاره به توقعات ایجاد شده برای مردم در اجرای این پروژه هشدار داد و گفت: اگر پروژه جاده پاتاوه به دهدشت هم در بلاتکلیفی به چنین سرنوشتی دچار شود ناامیدی بر شهرستان حاکم می‌شود.

حسینی مهاجرت از شهرستان به دلیل نبود اشتغال را نگران‌کننده خواند و با بیان این‌که هیچ کاری در کهگیلویه به سرانجام نرسیده است گفت: وقتی مردم از راه‌اندازی پروژه‌ها و رونق اقتصاد ناامید می‌شوند راهی جز مهاجرت برایشان باقی نمی‌ماند.

حسینی اشتغال را مشکل اساسی کهگیلویه دانست و افزود: اگر هزینه‌هایی که در احداث راه‌ها انجام می‌شود را صرف ایجاد اشتغال کنند بحث مهاجرت هم پیش نمی‌آید و جوانان این دیار در دام آسیب‌های اجتماعی گرفتار نمی‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: احساس می‌شود هزینه‌هایی که در احداث جاده می‌شود راه را برای فرار از شهرستان هموار می‌کند و سودی غیر از این ندارد.

امام جمعه دهدشت طرح فاضلاب دهدشت، عدم رسیدگی به بافت قدیمی و استفاده نشدن از ظرفیت امامزادگان در دهدشت را از دیگر موانع و مشکلات برشمرد و گفت: بافت قدیم دهدشت از حالت ویرانه‌ای اصلاح شود تا زمینه رونق گردشگری فراهم شود.

این مسئول پروژه آبرسانی حومه غربی را حائز اهمیت دانست و با بیان این‌که حومه غربی اگر آباد شود مهاجرپذیر می‌شود گفت: هر هزینه‌ای در راه‌اندازی این پروژه شود هدررفت ندارد.

حسینی بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به مثابه خندان رفتن با مال و برگشتن با گریه دانست و افزود: مبارزه با بدحجابی امروز با صرف هزینه اندک ممکن است، اگر جلوی این معضل فرهنگی گرفته نشود فردا با هزینه‌های کلان و با شمشیر و نیزه هم به دست نخواهد آمد. 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک