آخرین اخبار

15. شهريور 1395 - 3:08   |   کد مطلب: 5958
اما با تمام این شریط گویا همچنان علی پوزش فرماندار کهگیلویه رهبریان را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه قبول ندارد و از وی برای شرکت در جلسات فرمانداری و شورای اداری شهرستان دعوت نمی کند و این رویه از ابتدای ریاست رهبریان ادامه داشته است و وی به هیچ جلسه ای در فرماندار کهگیلویه دعوت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه اختلافات بسیار شدیدی با رئیس هلال احمر این شهرستان دارد و در شرایطی سید عادل رهبریان فرد مورد نظر وی برای ریاست این جمعیت نبوده است اما رهبریان که فردی تحصیل کرده و تمام دوره های تخصصی هلال احمر را گذرانده است با حمایت مسعود مثنوی مدیر عامل وقت جمعیت هلال احمر استان و رای قاطع هیات اجرایی هلال احمر شهرستان به عنوان رئیس هلال احمر کهگیلویه انتخاب شد.

 

رهبریان در این چند ماهی که ریاست هلال احمر کهگیلویه را بر عهده داشته است به خوبی نشان داده است که شایسته این جایگاه است و هلال احمر شهرستان را از چه از لحاظ سیمای ظاهری و چه از لحاظ کارکردی و امداد رسانی متحول و به شکل کاملا مطلوبی رسانده است.

 

اما با تمام این شریط  گویا همچنان علی پوزش فرماندار کهگیلویه رهبریان را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه قبول ندارد و از وی برای شرکت در جلسات فرمانداری و شورای اداری شهرستان دعوت نمی کند و این رویه از ابتدای ریاست رهبریان ادامه داشته است و وی به هیچ جلسه ای در فرماندار کهگیلویه دعوت نشده است.

kohgiluyeh.ir

کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه با هدف توزیع اعتبارات استانی،نفت و ماده ۱۸۰ بین دستگاه‌های اجرایی در حالی برگزار شد که روند ناعادلانه در اختصاص اعتبارات چالش‌های جدیدی را پیش‌روی این شهرستان قرار داده است.

 

نیاز به اجرای پروژه‌ای از قبیل پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای در قلعه دختر که به دلیل عبور رودخانه مارون سالیانه جوانانی از این دیار را به کام مرگ می‌فرستد در انتظار توزیع اعتباراتی بوده تا شاید در گذر زمان کورسوی امید را در دل مردم شهرستان روشن کند.

اما آنچه از آمار و ارقام توزیع شده برآمد حکایت از تداوم وضعیت موجود در هلال احمر کهگیلویه و راه به جایی نرسیدن بود.

در حالی که احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر به عنوان پروژه مهم و حیات‌بخش با توجه به شرایط بحرانی این حوزه نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است در کمیته برنامه‌ریزی تنها ۷۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است!

kohgiluyeh.ir

مظلومیت جمعیت هلال‌احمر در عدم اختصاص اعتبارات تا جایی بود که حتی از رئیس این جمعیت برای شرکت در کمیته برنامه‌ریزی بنا دلایل شخصی دعوت نشده بود تا حداقل نسبت به مبلغ اختصاصی اعتراض کند.

 

شهرستان کهگیلویه که دارای چهار بخش،10 دهستان، چهار شهر و بیش از 365 روستا است تنها یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دارد و این گستره جغرافیایی را پوشش امدادی می‌دهد.

 

پایگاه امداد جاده‌ای فیلگاه در فاصله 20 کیلومتری دهدشت تنها فریادرس شهرستان 132 هزار نفری است که گرفتار حوادث غیر مترقبه و سوانح رانندگی هستند و بنرهای ترحیم در ورودی‌های شهرها گویای قربانیان حوادثی از قبیل تصادفات رانندگی و غرق شدگی در رودخانه‌ها است.

 

در سال‌های اخیر متأسفانه آنطور که باید به جمعیت هلال احمر این شهرستان و نقش اثرگذار آن در امدادرسانی از سوی مسؤولان توجهی نشده است،همین کمبود پایگاه‌های امدادی دلیل محرزی بر این ادعا است که اگر در اعتبارات توجهی به این نهاد می‌شد حداقل یک پایگاه امداد و نجات در کنار پایگاه فیلگاه خدما‌ت‌رسانی می‌کرد.

kohgiluyeh.ir

این در حالی است که محور دهدشت به قلعه دختر و جاده پاتاوه به دهدشت که از این مسیر عبور می‌کند به خاطر کنار گرفتن در حریم رودخانه مارون نیاز مبرم به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد،پروژه‌ای که معطل تعیین زمین و اعتبار برای اجرا است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک