آخرین اخبار

14. شهريور 1395 - 15:17   |   کد مطلب: 5899
مسئول کانون فرهنگی مردمی جوادالائمه(ع) گفت: متاسفانه فرهنگ بعنوان زیربنای توسعه‌وپيشرفت مغفول واقع شده است.

به گزارش کهگیلویه، سید فرزاد نجات نیا مسئول کانون فرهنگی مردمی جوادالائمه علیه السلام در گردهمایی خیل مشتاقان اهل بیت(ع) ضمن عرض تسلیت و تعزیت شهادت امام جواد(ع)گفت: كانون فرهنگی و مردمی جوادالائمه علیه السلام از سال 85 ثبت استانی شد و وجه تسمیه کانون را انتساب بخش عظیمی از سادات استان به جوانترین امام (امام جواد الائمه (ع) که در سن بیست و پنج سالگي بشهادت رسید) دانست.

 

این فعال فرهنگی استان در راستاي ارج نهادن به منویات رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: هر امامزاده باید به یک قطب فرهنگی تبدیل شود. با تشکر از همکاری هیات امناء آستان مقدس امامزاده علی علیه السلام افزود: گردهمایی ابناء امامزاده واجب العظيم و احترام (از نوادگان امام جواد(ع))برکات فراوانی در پی خواهد داشت. وی در جمع سادات امامزاده علی تاکید کرد: اینکه از سابق عبارتی را با عنوان (نه کم بیت نه جمع بیت) منتسب به امامزاده علی علیه السلام می کنند، منطبق بر آیات، متون دینی وارزشهای اسلامی و تاکیدات مبتني بر مدار محبت و مودت ائمه معصومین علیهم السلام نیست، و موضوعیت ندارد و قطعاً سله ارحام، مودت ابناء شیعیان و پیروان اهل بیت مورد تاکید ایشان است و یقیناً دل هر پدری برای همدلی و مودت فرزندان می تپد. و این تنوع و پراکندگی سادات امامزاده علی از مدینه النبی، هند، کاشان...و استانهای هم جوار و  دهها هزار در استان از مصادیق خیر کثیر است. وفراموش نکنیم حرمت امامزاده را اول  متولی باید نگهدارد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه نیاز به کار فرهنگی مثل نیاز به اکسیژن هوا و آب است که اگر انسان مصرف نکند در مدت چند دقیقه و چند روز به کما خواهد رفت!

 

نجات نیا افزود: متاسفانه فرهنگ بعنوان زیر بنای توسعه و پيشرفت در عرصه های دیگر اقتصادی، عمرانی و...مغفول واقع شده، واولویت آن در نظر وعمل برنامه ریزان و تصمیم سازان مشهود نیست!

 

وی در ادامه یادآور شد: در زمان پهلوی و از سال 1327 تا انقلاب 57، شش برنامه توسعه بر مدار اقتصاد و عمران بدون توجه به فرهنگ به اصطلاح اجرا کردند. و متاسفانه با همه خدمات جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مبتنی بر تعالیم اسلامی-اساساً انقلاب فرهنگی- اکنون برنامه 5 توسعه بعد انقلاب با یکسال تمدید در حال اتمام است اما اهتمام جدی ولازم مبتني بر تحقق دغدغه و منویات ولی فقیه زمان رو شاهد نیستیم. و کما فی سابق بر طبل کارهاي عمران و سرمایه گذاری اقتصادی زده می شود، و این در حالی است سرمایه واقعی جوانان هستند.

 

سید فرزاد نجات نیا اذعان کرد: گیرم همه انرژی و ظرفیتها، فکر و ذکر بسمت ساخت پل و جاده رفت، اگر جوانی که از جاده و روی پل رد می شود برایش برنامه نداشته باشیم -بدلیل عدم توجه برنامه ریزان و تصمیم سازان- معتاد، فاسد و قاچاقچی و دچار بحران هویت بشود چه کاشتیم و چه درو کرده ایم! مگر غایت نظام آفرینش رسیدن انسان به مقام عبودیت نیست!

 

در ادامه افزود: اگر قرار باشد در عرصه های دیگر اقتصادی- عمرانی و سایر امور رفاهی موفقیتی حاصل گردد با کار و ابتکار فرهنگی است که می تواند، زمینه سازی کار و تلاش برای کسب روزی حلال و هویت بخشی به جامعه و ارتقاء سبک زندگی اسلامی  محقق و فراهم شود.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: کانون فرهنگي مردمی جوادالائمه علیه السلام باهمکاری هیات امناء برای استمرار کارهاي فرهنگی و تعمیق باورهای دینی برای زایران و مجاوریان آستان امامزاده اعلام آمادگی می نماید./

این مراسم باحضور سخنران کشوری حضرت حجه الاسلام مهدی مهدوی نژاد اهل یزد و عضو شوراي مرکزی جامعه ایمانی مشعر و ذاکر اهل بیت حاج محمود گرجی از مازندران برگزار گردید.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک