آخرین اخبار

20. مرداد 1395 - 0:42   |   کد مطلب: 5750
حجت الاسلام خاتمی‌‍نژاد گفت: قریب به یک سال است که در روستای دولت آباد بخش دشمن زیاری شهرستان شیراز به عنوان روحانی مبلغ مستقر و مشغول به فعالیت های تبلیغی هستم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، کیلومترها را طی کردیم تا با یکی از  روحانیون مبلغ جوان که 26 سال سن دارد و در منطقه ای دورافتاده مشغول به تبلیغ است، گفتگویی را ترتیب دهیم.

 

حجت الاسلام شیخ مجید خاتمی نژاد جوانی از روستای سربیشه علیای بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه به عنوان روحانی مبلغ در روستای دولت آباد بخش دشمن زیاری شیراز مشغول به انجام وظیفه تبلیغی خویش است.

 

 

در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم سنگین دشمن علیه کشور ایران به ویژه نسل جوان، حضور روحانیون در اقصی نقاط و خصوصاً مناطق محروم و  روستایی می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از معضلات ایفا کند.

 

حجت الاسلام مجید خاتمی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کهگیلویه، اظهار داشت: در سال 90-89 وارد حوزه علمیه سفیران هدایت  قم شدم و 5 سال در این مدرسه مشغول به تحصیل بودم.

هم اکنون  نیز قریب به یک سال است که در روستای دولت آباد بخش دشمن زیاری شهرستان شیراز به عنوان روحانی مبلغ مستقر و مشغول به فعالیت های تبلیغی هستم.

 

خاتمی نژاد ادامه داد: روحانی مبلغ باید فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی مناطق را در حد توان انجام بدهد و به امور شرعی مردم مانند اقامه نماز جماعت، خواندن صیغه عقد، خواندن نماز میّت و سایر مشکلات مذهبی و معیشتی روستا رسیدگی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم روستا می‌خواهند که روحانی در غم و شادیشان شریک باشد.

 

حجت الاسلام خاتمی نژاد با بیان اینکه، مهمترين وظيفه روحاني مبلغ آشنا کردن مردم با معارف وعلوم اهل بيت (علیه اسلام) است، تصریح کرد: مسائل ديني وشرعی را بطور صحيح و روشن برای مردم بيان می کند.

 

وی اضافه کرد: انتظار مردم اين است روحاني درهمه کارها خصوصا درمسايل ديني  آنها را هدايت کند، در شادي و غم آنها شریک وبرای مشکلات پیگیری خوب و بعنوان پناهگاه آنها باشد، درد دل آنها را به مسئولين برساند، ازهمه مهمتر رازدار باشد.

روحانی مبلغ کهگیلویه ای مستقر در روستای دولت اباد بخش دشمن زیاری فارس گفت: مردم خيلي از مسايل خصوصي خود را به راحتي با روحاني مطرح مي‌کند.

 

وی گفت: حمایت سازمان تبلیغات اسلامی تا الان به نحو مطلوب بوده است ولی بودجه سازمان تبلیغات اسلامی محدود است که در صورت امکان از نهادهای فرهنگی نیز انتظار داریم، حمایت‌های لازم را انجام دهند.

 

خاتمی نژاد تصریح کرد: در روستای دولت آباد بخش دشمن زیاری استعداد قرآنی بالقوه وجود دارد و اکثر مردم این روستا به فعالیت های قرآنی رغبت نشان می‌دهند و همچنین در مداحی نیز جوانان مستعدی وجود دارد.

 

وی گفت: جذب جوانان به مسايل ديني نیازمند مردم داری و رفتار صحیح است.

 

این روحانی پر تلاش به فاكتورهاي موثر در جذب جوانان به مسايل ديني اشاره وخاطر نشان کرد: داشتن اخلاق حسنه، مردم داری و درست رفتار کردن با جوانان و درست جلوه دادن احکام دینی از  جمله فاکتورهای موفق در جذب جوانان است.

 

وی بیان کرد: در سال 1392 ازدواج کردم و الان دارای یک فرزند هستم و خانواده‌ام نیز در برنامه فرهنگی وتبلغی با بنده کمال همکاری را دارند.

 

شیخ مجید خاتمی نژاد گفت:  الحمد الله قبل از بنده نیز کسانی بودند که فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در این روستا انجام دادند و ما نیز سعی و تلاش خود را می کنیم که در این روستا مثمر ثمر باشیم.

انتهای پیام:و/آ

گفتگو و عکس: مالک آهنگ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک