آخرین اخبار

27. تير 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 5589
گردان اقتصاد مقاومتی را وجهه ای از عرفان اسلامی دانست و گفت: این اقتصاد می تواند کرامت انسانی را بالا ببرد که ما عبد دیگری نباشیم و طنابمان دست دیگری نباشد.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حجت الاسلام گردان، استاد حوزه و دانشگاه در ضیافت اندیشه بسیج رسانه استان کهگیلویه و شبویراحمد، بحث اقتصاد مقاومتی را نظریه ای دانست که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد وافزود: این مبحث هم به عنوان یک نظریه علمی و هم به عنوان یک راهبرد پایه مورد بررسی و پی گیری قرار گرفته است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، وجهه ای از عرفان اسلامی است.

گردان به لزوم کار برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: کسی که امروز برای استقلال کشور کار کند، بسیجی است ولو چفیه و ریش نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دونظریه برخورد تمدن ها و گفتگوی تمدن ها اشاره کرد و گفت: هر دو گزینه ی برخورد و گفتگو تمدن ها به لحاظ علمی غلط هستند زیرا در هر دو نظریه، تعبیر تمدن تعبیر غلطی است.

این فعال فرهنگی افزود: ما اسم این بحث را مصاف حق و باطل می گذاریم و جدال حق و باطل از ابتدا وجود داشته و همچنان با سه چهره تقیه، انتظار و قیام در حرکت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افشای اسرار هسته ای را باعث به عقب رفتن کشور به مدت نیم قرن دانست و گفت: نفاق، اسرار هسته ای کشور را فاش کرد و نتیجه این افشای اسرار را داریم می بینیم.

گردان افزود: رفاه، پناه و آزادی همه چیز یک انسان نیست، بلکه کرامت انسانی محبوب تر و مهم تر از همه این هاست.

وی ادامه داد: اگر استکبار پول عربستان را که رفاه برای مردمش می آورد بلوکه کند، چه کسی می تواند آن ها را نجات دهد؟

این فعال اجتماعی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی می تواند کرامت انسانی را بالا ببرد که ما عبد دیگری نباشیم و طنابمان به دستان دیگری نباشد.

گردان در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه ایران در هندسه امام زمان اشاره کرد و گفت: رسانه دار و تریبون دار ما نمی تواند به جایگاه ما در حکومت امام زمان (عج) و انقلاب امام فکر نکند، در قیام امام زمان، محور ایران است.

وی عرفان شرقی را باعث جلو افتادن شرق در اقتصاد دانست و گفت: ظرفیت عرفان ما هزار برابر عرفان شرقی هاست اما انها عرفانشان را اجرا کردند و ما از آن غافل ماندیم.

گردان افزود: عرفان شرق، بیشترین کار و کمترین خرج را معرفی می کند اما گاندی برای پیروزی اش قطره ای از ایثار فرهنگ عاشورا را به هند تحت سیطره استعمار برد و همین امر باعث پیروزی وی شده است.

منبع: سایت مردم ک و ب

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک