آخرین اخبار

8. اسفند 1393 - 20:23   |   کد مطلب: 557
کشورهای عضو گروه 1+5 که دائما در تلاش هستند خطرناک بودن داعش را بزرگ نمایی کنند در واقع آنها با این کار قصد دارند تا حضورشان در منطقه را توجیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، ،شاید یکی از اهداف کسانی که داعش را به وجود آورده اند، این باشد که ذهنیت مردم را از موضوع فلسطین واسراییل به سوی دیگری بکشانند و برای کشورهای اسلامی مصروفیت های دیگری به وجود آورند تا اسراییل آرام تر به کارهای خود ادامه دهد. 

 

اما کشورهای عضو گروه 1+5 که دائما در تلاش هستند خطرناک بودن داعش را بزرگ نمایی کنند باید گفت آنها با این کار قصد دارند تا حضورشان در منطقه را توجیه کنند. 

 

از این رو می توانیم به اعترافات سارا پالین فعال سیاسی جمهوریخواه و معاون مک کین در انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا اشاره کنیم که اخیرا در یک سخنرانی اوباما را مسئول به وجود اوردن داعش در خاورمیانه خوانده است.

 تا به حال سناریو های زیادی در خصوص  بزرگ نمایی قدرت داعش و تبدیل آن به یک خطر جهانی شنیده شده است؛ که از جمله می توان به حادثه پاریس و استرالیا اشاره کرد.

 

در همین زمینه پایگاه خبری سی ان ان روز گذشته مدعی شد: پلیس فدرال آمریکا پس از چند ماه تحقیق و تفحص سه نفر را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کرده است. این اشخاص ظاهراً به داعش پیشنهاد داده بودند باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را ترور کنند.

 

 

پلیس فدرال آمریکا به رسانه‌ها خبر داده است که سه مرد را در نیویورک و فلوریدا دستگیر کرده است. آن‌ها قصد داشتند به داعش در شمال سوریه بپیوندند. به گزارش «اف بی آی» آن‌ها ظاهراً قصد داشتند به نام داعش به جان باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا سوءقصد کنند.

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید این مردان مسلح بودند و در نظر داشتند در نیویورک بمب‌گذاری کنند.

 

یکی از بازداشت‌شدگان ۱۹ سال دارد، دیگری ۲۴ ساله است و آخری ۳۰ ساله، آن‌ها که قزاقستان و ازبکستان به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، در نیویورک در محله بروکلین زندگی می‌کردند.

 

مأموران اف بی آی می‌گویند دو نفر از آن‌ها قصد داشتند از راه ترکیه به سوریه سفر کنند و به داعش بپیوندند. شخص سوم که از دو نفر دیگر مسن‌تر است، رهبری این گروه سه نفره را به عهده داشته و با داعش مستقیماً در ارتباط بوده است.

 

متهم ۱۹ ساله را پلیس فدرال صبح دوشنبه، ۲۳ فوریه در فرودگاه «کندی» نیویورک بازداشت کرده،به گفته پلیس فدرال آمریکا، عضو ۲۴ ساله این گروه هم بلیط پرواز به ترکیه را تهیه کرده بوده است.

 

ویلیام بریتونف، رییس پلیس نیویورک می‌گوید: «داعش از شبکه‌های اجتماعی برای عضوگیری در کشورهای غربی استفاده می‌کند و تلاش می‌کند این اشخاص را به انجام دادن عملیات تروریستی در غرب وادارد.»

 

به گفته رییس پلیس نیویورک جهادی‌هایی که در کشورهای غربی با داعش در ارتباط قرار دارند، امروزه مهم‌ترین خطر امنیتی در غرب به شمار می‌آیند./دانا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک