آخرین اخبار

8. اسفند 1393 - 19:44   |   کد مطلب: 551
منظورم از مسلمانان عمر و عاصی فقط یک نفر است
حمله شدید قلعه نویی به فردوسی پور
سرمربی استقلال گفت: گفت: «چه روزی این حرف‌ها را زدم و یادتان باشد. ۱۵ سال دیگر همه‌تان به حرف‌هایی که این روزها زدم می‌رسید. من تکلیف دارم مقابل این افراد بایستم.»

امیر قلعه نویی این روزها همچنان خستگی‌ناپذیر و بدون درنگ علیه کسانی که معتقد است علیه او دسیسه کرده‌اند تا استقلال را زمین بزنند مصاحبه می‌کند. وی که به نظر می‌رسد تک و تنها و بدون هیچ حمایتی مقابل مخالفانش ایستاده است جدا از مخالفان رسانه‌ای‌اش حالا فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و جاسم کرار را هم می‌بیند.

اظهارات قلعه‌‌نویی درباره اسماعیل حسن‌زاده، کرار و خیلی‌ها را در زیر بخوانید.

* داشتید راه می‌افتادید که دوباره لیگ تعطیل شد؟

- خیلی جالب است پارسال با بوریرام بازی داشتیم هر چه خواهش و تمنا کردیم که دیدار برابر ذوب‌آهن را عقب بیندازید قبول نکردند. الان هم دست‌شان درد نکند که هر دو هفته یک‌بار برای ما بازی گذاشته‌اند متاسفانه در شرایط سختی قرار داریم و باید تیم را در شرایط مسابقه نگه داریم.

* استراتژی خاصی هم برای این شرایط دارید؟

- نه دیگر چکار می‌توانیم بکنیم، فشار زیاد هم که نمی‌شود آورد. از طرف دیگر باید تیم را در شرایط مسابقه قرار دهیم که از همین رو قرار است به اراک برویم.

* گویا حضور شما در جمع مدعیان دوباره حاشیه‌ها را زیاد کرد؟

- مردم دیگر خودشان همه چیز را تشخیص می‌دهند و من حرف نزنم بهتر است. چند سال حرف زدیم مگر افاقه کرد.

* این مسایل در صورت قهرمان نشدن باعث می‌شود تا شما دوباره همین اتفاقات را دلیل عدم قهرمانی‌تان بدانید...

- بله؛ کمر همت بسته‌اند تا ما قهرمان نشویم. اگر حکم تعلیق شده نهایت این است که اجرا شود. کسی که دو جلسه محروم شده را دوباره با یک حکم شدید‌تر محروم می‌کنند. حکم قبلی را در صورت اعتراض کم می‌کنند نه اینکه شدت بدهند.

* شما مدعی هستید کرار نباید برای دیدار مقابل گسترش بخشیده می‌شد؟

- من می‌گویم ما کرار را در اصل‌ ۴ جلسه نداشتیم. ما قبل از اینکه به تبریز برویم نمی‌دانستیم کرار قرار است بخشیده شود برای همین کرار درست و حسابی تمرین نکرد و مرخصی دادیم تا به شمال برود. بعد که حکم اعلام شد زنگ زدیم تا بیاید و او برگشت تهران و با پرواز خودش را به تبریز رساند. حالا آقایان می‌گویند چرا کرار را بازی دادید؛ به والله اگر دست‌مان خالی نبود اجازه نمی‌‌دادم بازی کند. بازی هم کرد و دیدید که ضعیف‌‌ترین بازی‌اش را برای ما انجام داد چون شرایط روحی و روانی مناسبی نداشت. کرار در اصل با این حکم ۴ جلسه محروم شده است. اگر مردم گفتند قلعه‌نویی مقصر است من قربان آنها هم می‌روم و حرفی نمی‌زنم. شما نگاه کنید در این چند وقت مسلمانان عمر و عاصی، حکم‌های آنچنانی و هجمه‌های آنچنانی چطور علیه من به راه افتاده‌اند. شما یک نظرسنجی بگذارید تا مردم بگویند حق با چه کسی است. حالا دغدغه‌های مالی و مشکلات اینطوری را هم که داریم بگذارید کنار.

* شما چرا فکر می‌کنید عده‌ای علیه شما هستند؟

- خدا را گواه می‌گیرم هر کسی جای من بود جاسم را محروم نمی‌کردند. کمیته انضباطی یعنی سه بار اشتباه کرده است. حقوقدان‌ها در این‌باره نظر داده‌اند و قضاوت را برعهده مردم می‌گذارم.

* حسن‌زاده گفته که گنده‌تر از کرار را هم محروم کرده‌ام...

- من در جریان صحبت های ایشان نیستم اما اگر با این ادبیات صحبت کرده باشد دست کفاشیان درد نکند با این رییس کمیته انضباطی‌اش که با چنین ادبیاتی صحبت کرده است. این روش صحبت کردن مربوط به خود کمیته انضباطی است و من نظری ندارم. اما واقعا کرار آماده بازی برابر گسترش نبود و ما ضرر کردیم بابت آن بخشش.

* اما همین کرار ناآماده اعتراض فراز کمالوند و مدیران گسترش را به دنبال داشت؟

- آقایان می‌گویند چرا کرار بازی کرد، آقای کمالوند از شما تعجب می‌کنم وقتی بازیکنی از شرایط تمرین و مسابقه دور است چطور به درد ما می‌خورد. کاش حکم کرار تعلیق نمی‌شد که کمالوند و سمندر اینگونه صحبت نکنند. ما هم همین سوالی را که کمالوند و آذرنیا دارند از کمیته انضباطی داریم چرا چهار روز جلوتر نگفتند. از کمالوند که فنی است تعجب می‌کنم چرا این صحبت‌ها را مطرح کرده است. بازیکن که از شمال آمده و شرایط روحی و روانی ندارد در اصل برای ما محروم بود چون اصلا بازی نکرد. به خدا اگر آرش و کریمی را داشتم کرار را بازی نمی‌دادم.

* شنیدید کرار به فدراسیون و مردم ایران توهین کرده است؟

- من در مصاحبه بعد از تمرین هم گفتم کرار حق ندارد به ایران و ایرانی توهین کند، او حتی حق توهین به فدراسیون فوتبال را ندارد. من با کرار برگردد برخورد می‌کنم. ۱۲ سال است با مسلمانان عمر و عاصی و میکروفن‌های آلوده می‌جنگم که چرا باید به ایران و ایرانی توهین کنند. ما ایرانیان نژاد برتر هستیم و کسی حق ندارد به ما توهین کند. واقعا اگر مصاحبه کرده باشد با او برخورد می‌کنم.

* تا کی می‌خواهید از اصطلاح مسلمانان عمر و عاصی حمام نرفته استفاده کنید واقعا فکر نمی‌کنید شاید برخی‌ها از شما ناراحت شوند و به خودشان بگیرند؟

- من از گفتن مسلمانان عمر و عاصی فقط منظورم یک شخص خاصی است. خیلی‌ها انتقاد فنی کرده‌اند و حتی اگر برخلاف نظر من باشد حرفی ندارم و احترام سایر دوستان شما را دارم.

* تا آخر هم می‌خواهید با این یک نفر که به نظر بیشتر هم هستند مبارزه و علیه‌شان مصاحبه کنید.

- این موضع من است. چون حرفم حق است. تا آخر پای حرفم می‌ایستم عزت و ذلت دست خداست. اینها فکر می‌کردند در نیم‌فصل دوم نتیجه نگیریم و طراحی کرده بودند که قلعه‌نویی و استقلال را بزنند. این مسلمان عمر و عاصی قبلا هفته‌ای ۵ بار به من زنگ می‌زد و اگر می‌گویم عمر و عاصی به‌خاطر این است که آن زمان قلعه‌نویی خوب بود و کاش بودید و می‌دیدید که چه تعریف و تمجیدی از من می‌کرد. آن زمان خوب بودم و حالا که آمده یک جای دیگر بد شدم. تا زمانی که جای دیگری بود با مصاحبه کردن با قلعه‌نویی برند شده بود اما حالا علیه قلعه‌نویی است در صورتی که من نسبت به آن زمان پخته‌تر هم شده‌ام.

* اما می‌شود کمی هم تعامل ایجاد کرد و با گفتگو مسایل را حل کرد؟

- مردم مشخص می‌کنند چه کسی حق است و چه کسی ناحق. اینها و میکروفن‌های آلوده قداست، احترام و کرامت انسانی را در فوتبال ما شکستند.

* شاید فوتبال بزرگ‌تر ندارد که این مسایل هم به وجود می‌آید؟

- دقیقا. وقتی امثال دادگان‌ها و مصطفوی‌ها خانه‌نشین شده‌اند باید هم این بی‌حرمتی‌ها به وجود بیاید. همان برنامه تلویزیونی این روز را برای فوتبال ما به وجود آورد. وقتی یک بازیکن را رو در روی عابدینی قرار دادند یا از بازیکن درباره مربی‌اش و شرایط تیم پرسیدند حرمت‌ها را شکستند جایگاه مربی و بازیکن را این برنامه عوض کرد. من این مسایل را دیده‌ام که اینقدر انرژی صرف می‌کنم تا از حق فوتبال و خودم دفاع کنم چون می‌بینم اینها ایرانی را که نژاد برتر است دارند کوچک می‌کنند. من تکلیف خودم می‌دانم با آنها مبارزه کنم و کسی نیستم که در جهت رودخانه حرکت کنم، شما هم بدانید که ۱۵ سال دیگر همه به حرف من می‌رسند. آن عمر و عاص و میکروفن به دست آلوده کاری کرد که جمعیت صد هزار نفری فوتبال بشود ۸ هزار نفر.

* با شکایت از برنامه ۹۰ هم کار درست نمی‌شود...

- شما بگو چه کار کنیم. راجع به ما صحبت می‌کنند؛ جواب بدهیم می‌گویند چرا جواب می‌دهی. جواب ندهیم می‌گویند ریگی به کفش دارد. شکایت هم کنیم می‌گویند بزرگ‌تری چرا شکایت کردی... فلان بازیکن علیه ما حرف می‌زند و بعد می‌گویند بزرگ‌تر هستی جوابش را نده، جواب ندهیم می‌گویند ریگی به کفش دارد. حالا هم از این برنامه شکایت کردم و قانون می‌گوید حق با من است یا نه و من از رای دادگاه تمکین می‌کنم.

* پس قرار نیست شاهد آشتی‌کنان شما با مخالفان باشیم؟

- تا زنده هستم حرفم را می‌زنم و تا آخرش می‌روم. عزت و ذلت دست خداست. بالایی نخواهد هیچ‌کس نمی‌تواند شما را بالا ببرد یا پایین بیاورد. همه ریخته‌اند سر ما و باکی نیست چرا که امیر قلعه‌نویی توکلش به خداست و فقط تکلیف خودم می‌دانم که با جریانات ناسالم مبارزه کنم.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک