آخرین اخبار

30. خرداد 1395 - 17:09   |   کد مطلب: 5421
رسیدگی به وضعیت فرهنگی کشور، گلایه از توقیف رسانه‌ها و همچنین نقد تیم رسانه‌ای دولت را می‌توان از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که در ضیافت افطار روحانی با اصحاب رسانه مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، رئیس‌جمهور هر ساله در ماه مبارک رمضان میزبان اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه دولت است که به ضیافت افطار آقای روحانی دعوت می‌شوند؛ شب گذشته نیز رئیس‌جمهور در ضیافت افطار خود میزبان اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران بود؛ این نشست که ساعت 20 آغاز شد با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه می‌آید:

*پیش از سخنان رئیس‌جمهور، امیر محبیان مدیرمسئول خبرگزاری آریا، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد،علی میرزاخانی سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد و ندا عابد مدیر مسئول نشریه آزما به ارائه صحبت پرداختند؛ البته زمان تعیین شده برای هر کدام 5 دقیقه در نظر گرفته شده بود که سخنران آخر به علت ذیق وقت 4 دقیقه صحبت کرد.

*محبیان به عنوان اولین سخنران، بخشی از اظهاراتش را به نقد تیم رسانه‌ای دولت اختصاص داد؛ وی ضرورت اتخاذ رویکرد مناسب برای پاسخگویی به شبهات محتمل و همچنین نمایان کردن قدرت کارکرد رسانه ای دولت را خاطرنشان کرد.

 

*«حال فرهنگ خوب نیست» این اظهار نظر الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد درباره فرهنگ بود. حضرتی عدم تعامل صحیح مسئولان با اهالی فرهنگ و رسانه را به عنوان مهمترین مشکل در این زمینه دانست و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود اما هنوز نتوانسته ایم موجبات جلب اعتماد میان اهالی فرهنگ و رسانه با سیاستمداران را بوجود آوریم.

*حضرتی از توقیف رسانه‌ها نیز گلایه کرد و در ادامه از سیاست گذاری های جدید در صدا وسیما تقدیر کرد.

*علی میرزاخانی سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد نیز در سخنانی گفت: امروز اقتصاد ایران در شرایط ویژه ای به سر می برد که از سویی پتانسیل تبدیل به بحران داشته و از سویی می تواند عامل وحدت و انسجام ملت برای حضور در عرصه های تحول کشور باشد، برای همین انتظار می‌رود تا برنامه ریزی رسانه‌ای مناسبی در این زمینه از سوی دولت انجام شود.

*اما ندا عابد مدیر مسئول نشریه آزما به عنوان آخرین سخنران این نشست پیش از آقای روحانی با بیان اینکه همکارم گفت حال فرهنگ خوب نیست و من می‌گویم حال نشریات تخصصی اصلاً خوب نیست؛ وی با اشاره به چگونگی فعالیت نشریات تخصصی و مشکلات موجود در مسیر فعالان رسانه ای در این نشریات، خواستار توجه جدی و حمایت دولت از اهالی فرهنگ و رسانه در نشریات شد و به کمرنگ شدن نقش فرهنگ، هنر و ادبیات در جامعه و زندگی روزمره مردم اشاره کرد و خواستار توجه دولت به این مقوله شد.

*رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع اصحاب رسانه باز هم از برجام سخن گفت اما با زبانی متفاوت‌تر! وی گفت:‌برجام چه چیزی برای ما درست کرده است؟ برجام فقط فضای مناسب ایجاد کرده است، برجام که روزی ما نیست. «فی السماء رزقکم» ؛برجام فقط فضای مناسب ایجاد کرده و اگر استفاده نکنیم چه فایده دارد. این همه بحث شد و سرانجام به نقطه توافق رسیدیم و برجام عملیاتی شد. حالا باید از این فضا استفاده کنیم.

*هرچند آقای رئیس‌جمهور در خلال سخنان خود به ضرورت نقد منصفانه اشاره کرد و آن را مفید دانست اما شاید برخورد دولت با رسانه‌های منتقد باعث شده بود که این رسانه‌ها در این نشست حضور پررنگی نداشته باشند.

*اما یکی از کسانی که در این نشست بیش از همه در معرض توجه خبرنگاران بود حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور بود که همه به نوعی می‌خواستند از حال و هوای این روزهای او مطلع شوند؛ خبرنگاری از کمرنگ شدن حضورش می‌پرسید و خبرنگار دیگری در خصوص  دیدارش با یکی از فتنه‌گران!

*دیدار امسال آقای رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه در ماه مبارک رمضان در حالی به پایان رسید که به نظر می‌رسد اصحاب رسانه خیلی از عملکرد رسانه‌ای دولت رضایت ندارند و در سخنان خود خواستار توجه بیشتر رئیس‌جمهور در این زمینه شدند.

*در ضیافت افطار روحانی محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهتاد ریاست جمهوری معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری،حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، احمد توکلی مدیرمسئول سایت الف و الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد حضور داشتند.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک