آخرین اخبار

29. خرداد 1395 - 19:23   |   کد مطلب: 5409
نشست کارگروه موانع تولید نهادی های صنعتی استان با دستور جلسه موانع تولید کارخانه قند یاسوج با حضور استاندار، معاونین وی، مدیران ادارات متبوعه و سرمایه گذار جدید این کارخانه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،فروش کارخانه قند یاسوج از سوی بانک تجارت به بخش خصوصی یکی از تیترها رسانه ها و مسئله های امروز استان لقب گرفته به گونه ای که بیشتر رسانه ها تیتر چند روز خود را به این مسئله اختصاص دادند.

 

 مسئولان ذیربط یکی از عوامل اصلی فروش این کارخانه را بار مالی ، نبود سرمایه در گردش، مستهلک شدن کارخانه و عمر طولانی می دانند.

 

در جلسه رفع  موانع تولید که با دستور کار رفع موانع کارخانه قندبا حضور استاندار برگزار شد ،حواشی جالبی در این جلسه حکفرما بود که می توان به بدهی بالای 57میلیارد تومانی این کارخانه از سنوات گذشته و اجرای حکم قضایی برای تولید نکردن شکر به میزان استاندارد از سوی مراجع قضایی برای مدیرعامل اشاره کرد.

 

همه تقصیر دولت است

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه دولت نتوانسته است در عمل به شعارهای خود خوب عمل کند، بیان کرد: یکی از دلایل تعطیلی کارخانه قند یاسوج بی توجهی دولتمردان به این موضوع است.

 

در ادامه ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصاد ودارایی کهگیلویه وبویراحمد در جواب کیانی گفت: آقای کیانی بانک تجارت یک بانک خصوصی است و ربطی به دولت ندارد.

 

مسئولان چرا افشاگری نمی کنند

کشاورز خواهان افشاگری در مورد واگذاری کارخانه قند یاسوج از سوی بانک تجارت به بخش خصوضی شد، و بیان کرد: سئوالی که امروز برای من و برخی پیش آمده است این است که این کارخانه با چه ادله و طبق چه قانون و دستورالعملی به مزایده گذاشته شده است و چگونه این مزایده برگزار شده که برخی از مدیران امروز مطلع می شوند که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

جوابگویی شما نیستم

لهراسب باقری سرمایه گذار جدید این کارخانه در جواب مدیرکل امور اقتصاد ودارایی کهگیلویه وبویراحمدگفت: من جواب گویی شما و امثال شما نیستم و طبق قانون و بر اساس ادله های قانونی این مزایده را با 800میلیون تومان بالاتر از قیمت گفته شده برنده شده ام و اسناد آن هم موجود است.

 

وی با انتقاد از تفکر مدیران استانی در جذب توسعه سرمایه گذار گفت: همه ما می دانیم که هیچ سرمایه گذاری به این استان نیآمده و نخواهد آمد.

 

سرمایه گذار جدید کارخانه قند باسوج گفت: متأسفانه با طرز تفکری که مدیران استانی دارند و فقط به دنبال طلبکار کردن دیگران هستند نمی توان توسعه را در این استان رقم زد.

 

برخی با من اختلاف خانوادگی دارند

باقری با انتقاد از سخنان مدیرکل امور اقتصاد ودارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی از رسانه که با من اختلاف خانوادگی دارند تیتر کردند که کارخانه قند به تاراج رفته و امروز حرف همین آقایان را برخی از مدیران می زنند.

 

وی با طرح این سئوال که چه کسی می تواند این کارخانه را بخرد، بیان کرد: من این کارخانه را با بدهی 60میلیارد تومانی خریده ام و اگر کسی جرأت دارد بیایید و اهل کار باشدمن آن را  500میلیون تومان زیر قیمیت به آن خواهم داد.

 

سرمایه گذار جدید کارخانه با اشاره به این موضوع که توسعه و اشتغال امروز همکاری و همیاری مسئولان را می طلبد، بیان کرد: برای شانتاژ بازی و معروف شدن نیامده ام و سابقه اجرایی خانواده باقری بر همه واضح است پس نباید با شایعات و حرف های بیهوده در پی سنگ اندازی بود.

 

با دیدگاه طلبکارانه نمی توان توسعه استان را رقم زد

 

در ادامه سید موسی خادمی استاندار استان با انتقاد از این رویه سخن گفتن در جلسات گفت: با نگاه طلبکارانه نمی شود به دنبال توسعه بود بلکه باید برای توسعه ادبیات آن را یاد گرفت و بعد آن را مطرح کرد.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک