آخرین اخبار

15. خرداد 1395 - 15:05   |   کد مطلب: 5373
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه خبر داد
برداشت بیش از 500 تن گندم مازاد مصرف در دیشموک
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: امسال بیش از 500 تن گندم مازاد مصرف در منطقه دیشموک خواهیم داشت.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،عبدالله قیصری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال برداشت غلات برای اولین بار در دیشموک با کمباین مکانیزه صورت گرفت.

 

وی در ادامه گفت:با توجه به اینکه برداشت سنتی غلات در منطقه مضرات خیلی زیادی داشت و کشاورزان دچار خستگی بیش از حد می‌شدند خوشبختانه با پیگیری و تعامل چند تن از کشاورزان فعال منطقه دیشموک و آموزش‌هایی که مرکز خدمات جهاد کشاورزی دیشموک با همت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در منطقه داشت برای اولین بار موفق به استقرار 3 دستگاه کمباین مکانیزه در منطقه شدیم.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: امیدوار هستیم که در سالهای آتی برداشت غلات در منطقه بوسیله دستگاههای کمباین مکانیزه در بین کشاورزان تشویق شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش عملکرد و همچنین بارندگی‌های خوب در منطقه پیش‌بینی می‌شود که افزایش عملکرد این منطقه 25 درصد نسبت به سال گذشته باشد و برداشت گندم مازاد بر مصرف امسال چیزی حدود بیش از 500 تن را در منطقه دیشموک داریم.

 

بهمن نیک‌بخت کشاورز نمونه منطقه دیشموک در حاشیه گفتگو عنوان کرد: در سال‌های گذشته مردم منطقه دیشموک به سختی برداشت محصول داشتند که در حقیقت برداشت محصول در این منطقه به خاطر نبود امکانات و ادوات کشاورزی بسیار مشکل بود.

 

وی برداشت محصول را با کمباین مکانیزه یک کار بسیار پسندیده دانست و گفت: جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه و منطقه دیشموک امسال بهترین کار را پیش روی کشاورزان قرار داد و توانست با تشویق کشاورزان ادوات برداشت محصول را به این منطقه بیاورند هر چند قیمت برداشت این ادوات بسیار گران است اما خوشبختانه برداشت محصول به وسیله این دستگاه بهتر از برداشت محصول توسط خود کشاورز با دست است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک